Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal Depot. Waarom een Digitaal Depot •Overheden en particulieren werken steeds meer en soms alleen nog maar digitaal; •Gebruikers verwachten digitaal.
Advertisements

Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Inrichten Servicedesk ICTO-FB

Marion Keiren, Stephan Mertens, Esther van Popta 20 januari 2009
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
ICT in het Onderwijs bij TBM
Inrichten van een dienst Weblectures
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
Samenwerking RWS - waterschappen
EMVI in de digitale praktijk
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Update Implementatie en beheer
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Van zorgen voor naar zorgen dat
Naar een nieuw digitaal toetssysteem
Schaapsdrift Renkum, Snel op Glas 11 juni Te bespreken 1.Planning realisatie 2.Beheer netwerk in Stichting? 3.Aansluitmogelijkheden en kosten 4.Voorlopige.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
CONFIDENTEEL / COMMERCIEEL VERTROUWELIJK Informatiebijeenkomst Facet Ervaren gebruikers aan het woord 12 oktober 2015 Den Haag.
OUTSOURCING HOSTING & TECHNISCH BEHEER SESSION November 2015.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Terug naar eerste pagina Implementatie IKB Boxmeer-Sint Anthonis.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Jeugdwet en Wmo 2017 Noord/Midden-Drenthe.
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Startbijeenkomst 22 september 2016
Informatiebijeenkomst Huisvesting
Outsourcing Repro, Mediaproductie en Decentrale scan & printvoorzieningen 22 december 2014.
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Aansluiting primair onderwijs op verzuimregister
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Strijken stuw Linne.
Herinrichting (zwem)park ‘t Lammetjeswiel in de gemeente Alblasserdam
Aanbesteding Eten & Drinken
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Implementatie BGT Gemeente Leeuwarden.
Bijeenkomst taskforce 18 september
Meldingen registratie business information management
Vooroeververdediging Afsluitdijk
Nedgraphicsdag 18 september 2012
BDL Implementatie keten wijzigingen 2017
Marktconsultatie Self-service en e-commerce portal
Welkom informatiebijeenkomst aanbesteding
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Aanbesteding Arbo/PPMO
Samenwerking waterbeheerders
Blackboard implementatieplan
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Het E-depot van Rotterdam
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
De sleutel tot succes in een ontvlechtingsproces
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem

Wie is wie? Project: Aanbestedingsprocedure: Hans Selles, Adviseur Onderwijs & ICT (Projectleider) Erik Ploeger, Adviseur Onderwijs & ICT Geert van der Wijk, Adviseur Onderwijs & ICT Jan Schippers, Manager ICT Backoffice (Techniek) Aanbestedingsprocedure: Natasja Lubbers & Johan Rothuizen (Inkoop) Mathijs Verheijen & Dave van Beek (Vier Heren ICT-aanbestedingsadvies)

Doelstelling van het project Ingerichte toetssoftware Gemigreerde toetsbanken en assesments Een technisch en functioneel ingerichte digitale toetsvoorziening Bijbehorende procesbeschrijvingen en beschrijving van de beheerorganisatie Handmatige exportfunctie voor de export van cijferlijsten (.csv bestand) Geavanceerde afdrukfunctionaliteit voor de reproductie van toetsen/examens en resultaten. Goed geïnformeerde en geïnstrueerde gebruikers Scholing van centraal (7 pers.) en decentraal beheer (8 pers.) Bijgewerkt proces voor het toetsbureau in relatie tot het gebruik van de nieuwe toetssoftware Bijgewerkt toetsproces voor digitaal toetsen. Een toetssoftware-voorziening die aansluit op de authenticatieomgeving van Windesheim

Waarom een nieuwe TSS? Hoofdreden: Nieuwe TSS is ook katalysator voor: Huidige opzet met QMP on premise voldoet niet aan gestelde eisen en wensen Nieuwe TSS is ook katalysator voor: Afname op papier afgenomen toetsen Afname individuele “Word” toetsen PDCA i.p.v. PDCP

Eisen & Wensen Verzameld in de afgelopen tijd door: Centraal- en decentraalbeheer (o.a. meldingen) Key users Feedback van overige gebruikers Alles is verzameld in een plan van eisen & wensen. Na feedbackrondes vastgesteld en goedgekeurd door de stuurgroep.

Uitgangspunten voor dit traject Voorkeur voor SaaS-oplossing (externe hosting), waarbij volledige ontzorging voorop staat Voorkeur voor out-of-the-box oplossing November/december 2013 inrichten en trainingen Stap voor stap migratie vanaf januari 2014 Gereed: uiterlijk 1 september 2014

Projectresultaten (1) Aangesloten op de authenticatie-omgeving van Windesheim (ADFS) Gemigreerde toetsbanken/vragen en assessments uit QMP naar nieuwe TSS Een technisch en functioneel ingerichte TSS Bijgewerkt generiek toetsproces

Projectresultaten (2) Goed geïnformeerde/geïnstrueerde ondersteuners: Decentraal beheerders Functioneel beheer Instructie door projectgroep aan: Docenten Medewerkers servicedesk ICT Medewerkers toetsbureau

Projectactiviteiten (1) Aanbesteding  Gereed oktober 2013 Start project -> Begin november 2013 Werken met nieuwe TSS - Vanaf 1 januari 2014 Implementatie Gereed uiterlijk 1 september 2014

Projectactiviteiten (2) Wat moet na de aanbesteding samen met leverancier gebeuren? November 2013 – 1 september 2014: Realiseren inrichting nieuwe TSS Inregelen authenticatie via Surfconext Scholing centraal- en decentraalbeheer Uitvoeren migratie toetsbanken en assessments uit QMP Systeem en proceduretest

Vragen?

10 minuten pauze

Aanbestedingstraject Informatie over het inkooptraject

Scope aanbesteding

Procedure aanbesteding Uitgangspunt: Aanbestedende dienst Stichting Christelijke Hogeschool Windesheim Openbare Europese aanbesteding Vooraankondiging Geschiktheidseisen Gunningscriteria Publicatie/aankondiging TenderNed en TED Voldoende tijd implementatie en inrichting

Planning inkoopprocedure Verwachte publicatiedatum: 5 juni 2013 Europese procedure 2 vragenronden Inschrijving: uiterlijk 2 september 2013 Voorlopige gunning: medio september 2013 Start werkzaamheden: oktober/november 2013

Aandachtspunten procedure Gelijk speelveld Onafhankelijke adviseur Beoordelingscommissie plusminus 7 personen Concept overeenkomst en concept SLA Verzoek toesturen SLA aan Vier Heren: aanbestedingen@vierheren.nl Minimale inschrijflast Zo veel mogelijk dialoog met markt EMVI gunningscriterium Tip: onderschat procuredure niet…

Vragen?