Welkom op de Lentiz | Dalton Benjamin Hofland Docent: geschiedenis & maatschappijleer Mentor: Klas 1
Wie ben ik / zijn wij? Benjamin Hofland Docent geschiedenis en maatschappijleer Mentor/Coach 1D Afdelingscoördinator Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Dalton Vertrouwen, kennis en persoonsvorming De daltonpijlers: Samenwerking Zelfstandigheid Verantwoordelijkheid Reflectie Effectiviteit Persoonsvorming: lln onderscheiden zich in vervolgopleidingen op planningsvaardigheden Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Leefbare school Om Dalton te kunnen doen is dit nodig: Goede omgang met elkaar In gesprek zijn met elkaar Afspraken nakomen Samenwerking tussen school, ouders en leerling Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Mentoraat Eerste aanspreekpunt: de mentor/coach Sociaal (mentorles) Groep Individueel Administratief Brieven/ dossier Eerste aanspreekpunt: de mentor/coach Veel aandacht voor begeleiding en de sfeer in de school Korte lijnen tussen ouders en school Meneer Hofland (Afdelingscoördinator) Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Lessen Nederlands Engels Wiskunde Rekenen Mens en Techniek / NaSk Biologie Mens en maatschappij (ak en gs) Kunstvakken KV 1 Lichamelijke Opvoeding Extra: talentgroepen (sport, kunst, toneel) Lessen tussen +/- 08.15 en 14.30 uur Dagelijks basegroup Pauzes op school Opvangregeling Talentgroepen sport en kunst in periode aangeboden, leerlingen kunnen zich inschrijven mits het past in hun rooster. Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Tot 5 minuten laten zien. https://www.youtube.com/watch?v=JkLFC1fYtOA Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Daltononderwijs leerjaar 1 Basegroup Coaching Tredevakken en themavakken Werken in doelen Leerlingvolgsysteem Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
TTO (30 % van de lestijd) Het hele schooljaar EN, LO in het Engels In projecten overige vakken Doel: Door middel van opbouwen zelfvertrouwen en spreekvaardigheid vergroten Voordelen: Een algemeen betere taalontwikkeling Betere positie op de arbeidsmarkt en een voorsprong bij het volgen van een MBO- of HAVO-vervolgopleiding Geen doel maar een middel om beter te kunnen functioneren in het Europa van morgen! TTO is in het begin spannend, hier houden wij als docenten uiteraard rekening mee en nemen de leerlingen in het begin aan de hand mee. Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Benodigdheden Device (laptop of tablet) is noodzakelijk vanaf dag 1 Schooltas Geen papieren agenda Ieder device met toegang tot internet en Microsoft Office Pakket is prima! Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Met als doel aandacht voor: Introductie Begin schooljaar Met als doel aandacht voor: Kennismaking Groepsvorming Reflectie Samenwerking Zelfstandigheid Leren kennen van nieuwe school & klas, o.a. disco en sportdag Bv. aanleren inschrijven d-uren.
Woensdag 23 augustus Rooster ophalen om 8.30 uur – 10:30 uur. Uitleg wat er de komende dagen gaat gebeuren. Schoolfotograaf Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Social media Whatsapp groepen voordelen en nadelen Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen
Is de lijst met telefoonnummers / e-mailadressen door u gecontroleerd? Vragen? Is de lijst met telefoonnummers / e-mailadressen door u gecontroleerd? Ter informatie: de eerste ouderbrief met informatie over de eerste schoolweken volgt binnenkort. deze PowerPoint komt eind deze week ook op de site van school (www.lentiz.nl/dalton-mavo) evenals de lijst met schoolbenodigdheden. Emailadres mentor: bhofland01@lentiz.nl Voorstellen – Dalton – Coach – Leerjaar 1 – TTO – Nodig – Intro – Social media – Vragen