Bits & Bytes Magazine Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Begrijpend lezen Bespreek met uw buurman of buurvrouw
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
CONGO Het land, de mensen en de uitdaging voor Broederlijk Delen
E-boeken in de bib Eindelijk !? Hoe e-boeken in de werking van een openbare bibliotheek brengen en wat mag dat kosten?
Victoria sportschoenen Oriëntatie voor nieuwe Medewerkers December 2008.
ACTIE Verloting & Waardebonnen. Uitleg over het boekje - Kosten 10 euro, Oplage 6500 stuks - Bevat een Lot, Waardebonnen en een Logo Spel Uitleg over.
KOBO CONFIDENTIAL PAGE 1 KOBO – een introductie. HET VERHAAL VAN KOBO Kobo is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van eReading wereldwijd.
Stephan van Velthoven Mei 2007 Thuis Binnen Bereik: de doorstart bevestigen en overtuigen.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Volkoren Wat (w)eet de consument?
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Trends in de media Speelgoed <50 jaar
Bereik mediabeslissers met de producten en diensten van Handboek Nederlandse Pers Mei 2006.
Business Source Premier (BSP) Bewaren van resultaten: mailen, printen, opslaan Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
HET MAGAZINE De link met de lezer
- De Uitdaging – Sturen op cijfers en trends
Blok 2.
Billboard.com EMEG Music Iris Post. muziekplatform entertainment eigen magazine + website muziektrends, -nieuws, -informatie, interviews, video’s 10 miljoen.
Gopress in Limburg: abonnement op – Gopress Kiosk: 22 bib – Gopress Krantenarchief: 29 bib.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
2.2 Bevolking Levensverwachting = vrij hoog Analfabetisme = vrij laag Scholarisatie-index = vrij laag.
© GfK 2014 | Boekenbranche meting 30 | September RAPPORTAGE BOEKENBRANCHE METING 30 2 e thema meting van 2014, naar digitaal lezen Oktober.
(Voor)lezen is leuk!.
E-Bookplatform van de Bibliotheek Training e-book ambassadeurs BtB regiodagen.
Economische betekenis van de wielersport in Nederland Mark Torsius Erik Tolboom Pieter Verhoogt.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
MWG 10 november Agenda Scope NLO  huidige onderzoeken Update Nationaal LuisterOnderzoek: radiolog Update meten op minuutniveau: Pilot Censusdata:
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  de track structuur van een MIDI file interpreteren.
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Presentatie gemeenteraad Boekel 18 november 2014.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Digitale media voor jonge kinderen Gertruud Beemster & Denise Bontje.
97% van de wereldbevolking weet dat illegaal downloaden NIET geoorloofd is. Er is een grote bereidheid tot betalen voor muziek. Streaming is de redding.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
1. I NLEIDING 2. W AAROM E- BOEKEN 3. W AT IS HET AANBOD 4. H OE WERKT HET 5. H OEVEEL KOST HET 6. H OE TEKEN JE IN 7. T IMING Jouw bib-logo hier toevoegen!
Maatschappelijke waarde en vrijwilligers
In dienst van het westen -over eerlijke en oneerlijke bananen-
Mediagedrag van Millennials
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Tijdschriftenpakket M2 zomer/herfst 2016
Tijdschriftenpakket V5 winter 2016
Tijdschriftenpakket V4 najaar 2016
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Palliatieve zorg bij ouderen met ernstig nierfalen
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Welkom havo 3..
Sociale Media.
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | december 2014
Nederlands Tekstbegrip Onderwerp, deelonderwerp en hoofdgedachte
Uitsplitsing cijfer beoordeling eigen kookkunsten & inschatting kookkunsten gemiddelde Nederlander.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
GfK Supermarktkengetallen
Economische kringloop
Je kan met de stukken zetten
Islamitisch land in Zuidoost-Azië
Mix Nationale DHZ sessie 2017
Transcript van de presentatie:

Bits & Bytes Magazine Media

1200 betaalde magazines telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels. Bron: Magazine Media Associatie

80% leest magazines. Dat zijn ruim 11,4 miljoen mensen. van de Nederlandse bevolking leest magazines. Dat zijn ruim 11,4 miljoen mensen. Bron: NOM Print Monitor 2015-II/2016-I

283 miljoen exemplaren van magazines koopt de consument jaarlijks via abonnementen en losse verkoop. 283 Bron: op basis van totaal volume betaalde oplage NOM

20 magazine nummers lezen we per Nederlander per jaar. Bron: op basis van totaal betaalde oplage en populatie 13+ (NOM Print Monitor)

van alle Nederlanders bekijkt magazine content digitaal. Dit zijn 4,8 miljoen mensen. 34% Bron: NOM Print Monitor 2015-II/2016-I

minuten is de gemiddelde tijd die mensen wekelijks besteden aan het lezen van magazine media (print en digitaal). 93 Bron: GfK Trends in Digitale Media, december 2015

van alle Nederlanders komt wel eens in aanraking met magazines op social media. 34% Bron: GfK Trends in Digitale Media, december 2015

14% een magazine app. van alle Nederlanders gebruikt Bron: GfK Trends in Digitale Media, december 2015

73% van de digitale magazine lezers leest ook papieren versies. Mensen lezen dus meerdere vormen van magazines naast elkaar. Bron: Media Standaard Survey (MSS)

51% leest digitaal andere magazines dan op papier. van de digitale magazine lezers leest digitaal andere magazines dan op papier. Bron: GfK Trends in Digitale media december 2015

Meer informatie: info@mma.nl of www.mma.nl