Naam van bedrijf Ondernemingsplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Het maken van een PR/Marketingplan
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Management & Organisatie
Een startersgids voor innovatie
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Trainingspresentatie
Beleidsvoering naar groei
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Trainingspresentatie
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Van idee naar onderneming Wat brengt het idee op? FEBRUARI 2016JAN PAUL TER KEURST.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Touroperator SunShine
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Een vergadering organiseren
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Voeg hier een foto van het product in
Degene die de presentatie verzorgt
Natuurkunde-project Typ hier de titel van je project Jouw naam
[Productnaam] Marketingplan
Een product of dienst verkopen
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Presentatie bedrijfsplan
Trainingspresentatie
Titel wetenschapsproject
Resultatenrekening prognose
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Vergadering Personeelsdienst
Bitter Sweet Candy Company
Trainingspresentatie
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Rapportage van voortgang of status
Bedrijfsnaam Rapport titel.
Titel van wetenschappelijk project
Titel van trainingspresentatie
Titel van bedrijfsvergadering
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Wetenschapsbeursproject
Productnaam.
Voeg hier een foto van het product in
Touroperator SunShine
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

Naam van bedrijf Ondernemingsplan

Doelstellingen Geef een duidelijke omschrijving van de doelstellingen van uw bedrijf voor de lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die aangeven in welke richting uw bedrijf wil groeien, maar wees zo beknopt mogelijk.

Concurrentie Geef een overzicht van de concurrentie. Belicht het concurrentievoordeel van uw bedrijf.

Het team Noem de directeur en de directieleden bij naam. Maak melding van eerdere prestaties om aan te geven dat deze mensen een goede staat van dienst hebben. Geef aan hoeveel jaar ervaring deze mensen in dit veld hebben.

Marktoverzicht Geef een overzicht van uw markt in verleden, heden en toekomst. Ga in op de veranderingen in marktaandeel, leiderschap, marktspelers, marktverschuivingen, kosten, prijsstelling of concurrentie die kansen bieden voor uw bedrijf.

Mogelijkheden Stel vast welke problemen en mogelijkheden er zijn. Formuleer problemen van consumenten en definieer de aard van de mogelijkheden die hierdoor ontstaan voor producten of dienstverlening.

Bedrijfsconcept Noem de voornaamste technologie of strategie of het voornaamste concept waarop uw bedrijf is gebaseerd.

Doelen Geef aan wat de doelen zijn voor de eerstkomende vijf jaar. Vermeld specifieke, meetbare criteria waaraan kan worden afgemeten of de doelen voor de komende vijf jaar zijn bereikt. Noem de doelen op het gebied van marktaandeel. Noem de doelen op het gebied van opbrengsten/winstgevendheid.

Financieel plan Formuleer een gedetailleerd financieel plan, met een definitie van uw financieel model en de gebruikte veronderstellingen voor de prijsbepaling. Dit plan moet een prognose bevatten voor de te verwachten jaarlijkse omzet en winst voor de komende drie jaar. Gebruik verschillende dia's om dit onderwerp voldoende te belichten.

Vereisten voor bronnen Geef aan wat de vereisten zijn voor de volgende bronnen: Personeel Technologie Financiën Distributie Reclame Producten Services

Risico's en opbrengsten Noem de risico's van het geplande project en geef aan hoe hierop wordt ingespeeld. Geef een schatting van de te verwachten opbrengst, met name als u financiering nodig hebt.

Belangrijke kwesties Korte termijn Lange termijn Geef aan over welke kwesties direct of op korte termijn een beslissing moet worden genomen. Geef aan wat de gevolgen zijn als deze beslissing wordt uitgesteld. Lange termijn Geef aan over welke kwesties op de lange termijn een beslissing moet worden genomen. Hebt u financiering nodig, wees dan specifiek over kwesties waarvan de oplossing financiële middelen vereist.