Algemene Ledenvergadering 3 april 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond voor ouders van Groesbeeks Glorie.
Advertisements

AV de Liemers heeft een nieuwe website Een drie minuten durende presentatie over de nieuwe website 1.
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar.
Commissies Technische commissie o Zorgdragen voor de organisatie rond trainingen o Het samenstellen van teams o Zorgdragen voor de organisatie van toernooien.
o welkom o voorstellen bestuur o opening vergadering o vaststelling agenda o financiën o eindafrekening en verantwoording o 2010 K&V Luc van Dam / kascommissie.
V.V. S.S.C.’55 BRENGT DE BAL AAN HET ROLLEN
Algemene Ledenvergadering
Oprichtingsvergadering STERKE CLERCQ
Algemene Ledenvergadering 19 maart 2014 Woensdag start 20:00 uur.
Algemene Ledenvergadering Agenda Opening Vaststellen agenda Ingekomen stukken, mededelingen bestuur Vaststellen verslag ALV van 14.
TV Prinsenbeek Jeugd (4/5) 6 t/m 17 jaar. Doel (deze avond) Informeren over de plannen/activiteiten Ouders enthousiasmeren In contact komen/blijven met.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
1 Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering Vrijdag 3 oktober 2008 c.k.v. Avanti.
Jong Management Kring Haarlem e.o. Algemene Ledenvergadering 20 oktober 2011 Maaike Doyer, Natasja Hoogewerf, Maurice de Jager, Daniel Stoker, Anne Marie.
Beleid Impala Plannen van de Teams en het Bestuur Datum: 13 april 2015 Ton van Veen.
Utrechtse Rugby Club Begroting 2015/2016 ALV 2 juni 2015
ALGEMENE LEDENVERGADERING 14 APRIL 2015 Welkom. Agenda voor de Algemene Ledenvergadering dd 14 april 2015 Opening Goedkeuring agenda Inleiding door de.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
26 september 2015 Locatie: Sporthal Eckart Weegschaalstraat 1, Eindhoven Tijd: 10:00 uur - 12:00 uur Algemene Ledenvergadering Concept Agenda.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
6. Conceptbegroting 2016 [1] 50 leden (incl. SSC)€ sponsors (MaxServ exit)€ Totaal inkomsten€ ABN Vermogens spaarrekening € 797 ABN.
G&CC Winterswijk Algemene Najaars Leden Vergadering Winterswijk, 23 november 2015.
Gezamenlijk naar efficiënter en veiliger betalingsverkeer Pinnen bij sportclubs Ook iets voor u? René de Wit Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.
Algemene Ledenvergadering 12 oktober 2015 Financiële presentatie.
ALV SVO Basketball 9 maart Agenda Opening & notulen vorige vergadering Aanstelling Algemeen bestuurslid Financiele situatie met Gemeente Contributie.
Welkom op de Algemene Ledenvergadering van de Goudse Mixed Hockey Club 2 december 2015.
1. Opening 2. Notulen vorige vergadering 3. Ingekomen stukken.(secretariaat) 4. Bestuursverkiezing. 5. Jaarverslag Financiën en begroting. 6. Vaststellen.
Algemene ledenvergadering februari Agenda 1.Opening en mededelingen 2.Verslag van de algemene ledenvergadering op 11 februari Jaarverslagen:
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
K ONINKLIJKE N EDERLANDSE S CHIETSPORT A SSOCIATIE Olympic Experience 6-21 augustus 2016, Scheveningen.
WELKOM 21 april 2016 Algemene Ledenvergadering 1 Golfclub De Gulbergen 21 april 2016.
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 1 december 2014.
Zaalhockey op Cartouche
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 30 juni 2014.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Jaarrekening 2012 ALV 24 juni NNG&CC Jaarrekening 2012 (1) Resultaat conform begroting RealisatieBegrotingVerschil Totaal opbrengsten: € k€
Welkom bij onze Algemene Leden Vergadering 18 April 2016.
1. Opening 2. Notulen vorige vergadering 3. Ingekomen stukken.(secretariaat) 4. Bestuursverkiezing. 5. Jaarverslag Financiën en begroting. 6. Vaststellen.
Herinrichting clubhuis. Goedkeuren plannen en bijbehorende kosten voor de herinrichting van ons clubhuis.
Toekomstplan Terugblik Toekomstplan Nieuw bestuur, impuls om vereniging tot bloei te brengen met aandacht voor diverse doelgroepen.
Jaarvergadering dinsdag 25 oktober 2016 WELKOM Op de jaarvergadering van de OR.
Algemene Leden Vergadering
prestatie en gezelligheid
Algemene Ledenvergadering
Vrijwilligersavond 3 april 2017
Voorjaars-ALV 17 april 2013.
Verslag bestuur over maart 2017.
1. opening ALV / uur 1. WELKOM - filmpje
ALV 29 mei :00 uur Clubhuis Oranje-Rood
Ouderavond 30 januari 2017 HV Groesbeeks Glorie
Algemene Leden vergadering 2017
Algemene Leden Vergadering NKBV Regio Rijnland 22 maart 2017
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
What will you do to change the
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Welkom Algemene leden vergadering 2017
Begroting FRTC Almere 2018 Voorstellen ontvangen van: - Ledenadministratie - MTB Jeugd en Volwassenen - Toercommissie - Fiets & Geniet - Handbike - PR-
Lichen Planus Vereniging Nederland,
JEUGDVOETBAL BELEIDSPLAN 2.0
Welkom op de Algemene Ledenvergadering van
Financiën ALV 29 jan 2017 Arnold Gast
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Algemene Vergadering v.v. Woudrichem
Opening Mededelingen vanuit het bestuur (o.a. Algemene Verordening Gegevensbescherming ) Terugblik en besluiten vorige Algemene Ledenvergadering Terugblik.
Algemene ledenvergadering Swift
OKK richting 100 Jaar! oktober 2019.
NIEUWBOUW - RENOVATIE CLUBGEBOUW ‘t FLIERHUUS
Transcript van de presentatie:

Algemene Ledenvergadering 3 april 2017

Agenda ALV Impala 3 april 2017 Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting

Jaarrekening 2016 Datum: 3 april 2017

Financieel resultaat 2016: overschot van 2950 euro Posten Begroot Positief Negatief Inkomsten contributie lager (Atl -3250) (Tri+1300) 74.000 1.300 Inkomsten kantine/verhuur baan hoger 5.900 1.700 Inkomsten wedstrijden/tochten hoger 1.250 1.100 Diverse inkomsten (o.a. acties/borden/sub) hoger 6.200 250 Inkomsten clinics loopsport 1.000 (88.350) Kosten trainers lager 39.550 900 Kosten clubhuis/kantine lager 10.200 1.600 Afdracht AU-NTB-KWBN hoger (AU +1350) 15.400 1.650 Kosten huur baan/lokalen/zwembad hoger 9.900 550 Kosten materialen/onderhoud/licht baan hoger 7.200 350 Kosten wedstrijden 2.100 Diverse kosten hoger 750 Diverse beheerskosten (o.a. bank, teams) lager 3.200 1.800 (88.300) + 7.350 - 4.400 Saldo 50 2.950 Verklaringen: Inkomsten Kantine /verhuur baan: verhuur kantine positief effect van cursussen (+900). Hogere inkomsten kantine. Verhuur baan lager door verregende sportdagen Inkomsten wedstrijden/tochten hoger: vooral de baanwedstrijden - Diversen: inkomsten borden steeds hoger., Grote club wel hoger, maar lager dan doel. Trainers: met name in opleidingskosten. Kosten Clubhuis: minder gas; hogere opbrengst panelen; verzekeringskosten (eenmalig lager-effect 300 euro van 2015) Meer huur zwembad Materialen: vooral klein material Diversen: teams zijn zuinig geweest

Werkelijke toename: een 1.200 euro Afname leden in 2015 heeft negatief effect op contributie in 2016 2015 2016 2017 Aantal leden AU 458 (begin 2015) 503 (eind 2015) 433 (begin 2016) 517 (eind 2016) 448 (jan 2017) AU leden eraf 503-433=70 517-448=69 AU leden erbij 503-458=45 517-433=84 Gemiddeld # betalende leden 458+45/3=473 433+84/3=461 2015 resultaat 2016 resultaat 2016 begroot Contributie Atletiek 55.035 56.222 59.500 Verwachte toename: een 4.450 euro Werkelijke toename: een 1.200 euro Een “gat” van 3.250 euro De afname in 2015 is voornamelijk Wedstrijdleden Negatief effect op contributie in 2016 is een 2000 euro Bondscontributie: gem 25 euro Impala contributie: gem 140 euro 12 leden (473-461) * 165 euro = 1980 euro

Afdracht aan AU te laag begroot 2015 resultaat 2016 resultaat 2016 begroot Afdracht AU 13.174 13.874 12.500 Aantal leden AU 503 517 Inschrijvingen 45 84 Toename van 700 door: Inflatie correctie AU contributie : 80 euro 14 leden meer: 14* gem 25 = 350 euro 39 meer inschrijvingen (!) in 2016 dan in 2015: 39*7= 273 euro De vereniging betaalt voor een toenemend aantal leden de AU contributie: Juryleden (niet trainend lid) Ereleden /LV (niet trainend) Bij trainers In totaal een 800 euro, dat niet wordt geind Deel Triathlon contributie behoort aan de Atletiek afdeling. Er wordt 400 euro AU wedstrijdlicentie AU geind onder Triathlon

Agenda ALV Impala 3 april 2017 Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting

Renovatie /vernieuwen kantine In kaart brengen van de wensen (brainstrorm nov 2016) Wensen omzetten in ontwerpideeen (jan 2017) Presentatie in ALV Presentatie sfeer impressies (Karin) + aangeven voorkeur in de pauze Presentatie ontwerp (Robert)+ aangeven prioriteiten in de pauze Team voor uitwerken ontwerp en maken plan voor realisatie Plan voorleggen aan een ALV

Begroting 2017 Datum: 3 april 2017

Begroting 2017 Budgetten voor teams Begroot 2017 Activiteiten/jeugd team 600 Wandelsport team 300 Triathlon team 800 Communicatie team 750 Trainingen team (klein material) 3.000 Trainingen team (fonds groot materiaal) 2.000

Begroting 2017: verwacht saldo van +1.450 Posten Begroot 2017 Werkelijk 2016 Inkomsten contributie 89.000 72.700 Inkomsten kantine/verhuur baan 7.300 7.600 Inkomsten wedstrijden/tochten 4.550 2.350 Diverse inkomsten (o.a. acties/borden/subsidies) 5.500 6.450 Inkomsten van clinics loopsport 1.000 Totaal 107.350 Kosten trainers 39.400 38.700 Kosten clubhuis/kantine (incl. dotatie 9.000 aan fonds) 18.900 8.600 Afdracht AU-NTB-KWBN 17.950 17.050 Kosten huur baan/lokalen/zwembad 11.200 10.450 Kosten material/onderhoud/licht baan 9.600 Kosten wedstrijden 3.600 2.100 Diverse kosten(o.a. niet inbare bedragen) 2.000 1.300 Zakelijke en beheerskosten (o.a. bank, teams) 3.250 1.400 105.900

Agenda ALV Impala 3 april 2017 Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting

Plannen bestuur en teams 2017 Datum: 3 april 2017

Recreatie- en Prestatiesport Leden Klanten Juiste aanbod aan Recreatie- en Prestatiesport Goed Kader Goede Accommodatie Cultuur van respectvolle omgang, van werven – binden – boeien, en open staan voor samenwerking Impala, Beleidsplan, 13-4-2015

Missie Impala (wat willen we bereiken; wanneer zijn we in 2020 succesvol) Wij zijn succesvol als we: Sportactiviteiten bieden die voldoen aan alle verwachtingen van de leden/klanten Dit vergt het juiste aanbod, een goed kader en een goede accommodatie Sterk groeien (op naar 1000-ste lid in 2020 !) We moeten goed zijn in het “werven – binden – boeien”. Een financieel gezonde vereniging zijn met enthousiaste vrijwilligers We moeten goed zijn in het effectief en efficiënt inzetten van vrijwilligers Impala, Beleidsplan, 13-4-2015

2016-2017: Met kleine stapjes vooruit Maar ook: vrijwilligers steeds lastiger te krijgen Toename looptrainers en jeugdtrainers In place: Start to Run – Run to the Start Toename trainingsaanbod Stichting voor organiseren wegwedstrijden Goed georganiseerde baan- en indoorwedstrijden Leuke prestaties jeugd en Triathlon teams Aantrekkelijke activiteiten voor pupillen/junioren Meer verhuur en sponsorinkomen Betere software administratie

een nog aantrekkelijkere toekomst; nu nog ... VRIJWILLIGERS ! Ideeen genoeg voor een nog aantrekkelijkere toekomst; nu nog ... VRIJWILLIGERS ! Meer uitstraling: kantine - website - kleding Aansprekende events (Family FUN; 8D888; Impala Winter event) Dynamiek: zaken worden energiek opgepakt; informatie zingt rond 2017 - 2018 2016 - 2017

Vrijwilligers gevraagd voor… Contact: [Joost] Wedstrijdenteam: 2 personen (1 met liefst ervaring in baanwedstrijden) Accommodatie team: min. 2 personen voor klussen aan clubhuis en baan Bestuur: secretaris Kantine renovatie team: min. 3 leden voor uitwerken ontwerp Evenementen: Family Fun op clubwedstrijd 15 juli: 2 personen voor maken programma 3 leden voor 2018 Impala Winter event team. Plus handjes. Leden voor de Stichting “Wegwedstrijden” Communicatie team (meerdere leden): Upgraden website Monitor in de kantine Redacteuren Promotieteam voor events en wedstrijden Een happening maken van de Strijd der Giganten: 2 personen Vrijwilligers coordinator Comité kledinglijn voor de atletiek [Ton] [Rein] [Bert] [Ton] [Joost] [Rein] [Angelique] [Ton] [Rein] [Gerda]

22 april: klussendag

Agenda ALV Impala 3 april 2017 Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting Impala, ALV 3 april 2017

Impala, ALV 4 april 2016