Werkveldbijeenkomst: De Zorg-opleidingen in een ‘nieuw jasje’ Opleiding Verpleegkunde N4 Verzorgende IG N3 BOL en BBL
Wie is wie? Wat hoop je dat aan bod komt in deze workshop?
Doel workshop: na deze workshop heeft u een beeld van het nieuwe onderwijsprogramma gekregen en heeft u samen nagedacht wat dit betekent voor uw rol als werkbegeleider
En dus het onderwijs ook…… De zorg verandert!
Het vernieuwde onderwijsprogramma BBL opleidingen VPK en VZ IG Werkgroep van leerbedrijven samen met onderwijsontwikkelaars Feedback huidige studenten Verkorte opleidingstrajecten: VPK 2,5-3 jr VZ IG 1-2 jr Samen met leerbedrijven: Ken je cliënt Ken je zelf in de rol van professional
Onderwijsvisie www.opleidenvoor2030.nl Kenmerkende situaties (casussen) Concrete vraagstukken en dilemma’s (projecten) Blended leren Feedback geven De student heeft keuze
Invulling onderwijsprogramma De student kan per examenarrangement een keuze maken uit de verschillende onderdelen om kennis en vaardigheden tot zich te nemen Examenarrangement A t/m F (E) / Keuzedelen Oefenopdrachten Consortium Onderwijsmagazijn Casus Projectopdracht Leerlijn branches verkennen en verdiepen eigen branche Nederlands – Rekenen- Engels – LOB- Burgerschap
Concreet: Casus Projectopdracht Onderwijsmagazijn Leerlijn branches: verkennen en verdiepen Oefenopdrachten Consortium E-learning 2-4 uur per week Generiek onderwijs LOB-SLB en burgerschap Met feedback als leidraad!
Zijn er vragen naar aanleiding de opzet van de onderwijsprogramma’s De rol van de werkbegeleider bij het leerproces van de student: hoe verandert deze?
Evaluatie workshop Is het doel behaald van de workshop? Tips en tricks voor de volgende ronde?
Bedankt voor jullie aandacht!