Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Geldzaken in de praktijk Gerjoke Wilmink Rob Goedhart 20 april 2011.
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
CE Ondernemerschap in beweging
Loopbaancentrum Zwolle
COMPETENTIEONTWIKKELING
Ondernemen na je studie!
strategie als een proces
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Programma uur Opening door Hans Borstlap, voorzitter Bestuur Leerstoelen uur 'Soberheid' | Korte inleidingen en aansluitend discussie
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Visie & Strategie.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
De arbeidsmarkt van morgen Biebwatch, Amsterdam, 15 januari 2008 Rob Gründemann, Teamleider Personeelsbeleid Lector Sociale Innovatie, Hogeschool Utrecht.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Duurzame inzetbaarheid en het Levensfasebudget CAO GGZ Een Een interactieve presentatie voor medewerkers vs oktober 2013.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Wendbaar en weerbaar op de arbeidsmarkt Aukje Nauta.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Workshop 9 februari.
Scholingsvouchers voor werkzoekenden
Toegevoegde Waarde 1 IntroFox.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Naar meer activerend onderwijs in het VO
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Nadere uitleg gewenst()
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Welkom Havo 5..
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Les 1: Introductie Marketing
Welkom instructeurs!.
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016

FUTURING PEOPLE Roger Lenssen DANSEN OP HET RITME VAN DE TIJD

Perspectiefmodel OPBOUW AFBOUW PRODUCT/DIENST MARKT/KLANT ORGANISATIE OMBOUW Perspectiefmodel

Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie Noodzaak voor verandering Een duidelijk gedeelde visie Vermogen tot verandering Uitvoerbare eerste stappen + VERANDERINGEN Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie

Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven Waarde toevoegen door toedoen van duurzaam produceren Design als toegevoegde waarde Dienst-/ serviceverlening Markt-/ klantgerichtheid Productie Productfase Pure productfase Personal Design Design Service Kwaliteit Massaproductie Serieproductie Maatwerk Efficiency 2010 2000 1985 1970 1960 1900 Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven Duurzaam

Gisteren en Vandaag

Kleermakers tot 1960

Mijnindustrie tot ± 1970

Einde confectie-industrie ± 1980

Waterval

Nieuw perspectief DSM

Macintosh Retail Group een nieuw perspectief

Accentverschuiving in de carrièreontwikkeling

Accentverschuiving t.a.v. vakmanschap

Vandaag en Morgen

Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST 28-11-2014 FUTURING PEOPLE Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST

Ombouw van individu en organisatie Wat vraagt de markt? Wat vraagt mijn baas en collega’s of medewerkers van me? Wat is de visie van de organisatie en hoe kijkt de organisatie? Wat moet ik bij mezelf opbouwen, waarom en hoe? (dit kan zowel liggen op het gebied van kennis, vaardigheden, attitude en of ambitie) Wat moet ik bij mezelf afbouwen, waarom en hoe? (dit ligt vaak op het gebied van gedrag en ‘verouderde’ inzichten) Hoe ziet mijn product eruit? Voldoe ik nog aan de eisen van de huidige tijd? Wat zijn mijn resultaten? Waar ga ik naar toe? Waarom, met wie en hoe? Wat moet er dan gebeuren? Ombouw van individu en organisatie

Aantal ZZP’ers t. o. v. aantal werkenden per lft. categorie: stand dec % ZZP t.o.v. totaal werkz. per lft. cat. Percentage 7.142 791 = 11% = 14,4% = 12,75% = 12,2% = 7,6% = 0,5%

Verdeling aantal zelfstandigen in de dienstverlening naar opleidingsniveau: Stand dec. 2014 (X 1.000) 45% 38%

Inkomen zelfstandigen t.o.v. inkomen loondienst INDEX

Hybride medewerker/professional Hoog Laag ‘Ruimte’ Ideeën m.b.t. Ondernemende medewerker Risico Hybride medewerker/professional ZP ZZP Ondernemer deel voor eigen risico deel veiligheid als werknemer dienstverlening kennis = kapitaal acquisitie = must businesscase onderbouwen van ‘voorstellen’ initiatief m.b.t. verantwoordelijk voor business en medewerkers ‘vol in de wind’ tastbaar product/dienstverlening kapitaal nodig/bank eerst onderbouwing Markt.ontw. Futuring people Productverbetering Procesverbetering PMC Ondernemend Nederland

VRAGEN Er vanuit gaande dat ‘afterworknet’ wil bijdragen aan het creëren van kansen voor mensen op de arbeidsmarkt, op welke doelgroep achten jullie dat het meest kansrijk, en hoe pakken we dit aan? Hoe zouden we een en ander vorm willen geven? Als we uitgaan van het feit dat we er iets mee zouden willen   We verdelen ons in groepen Jullie krijgen hiervoor 25 minuten de tijd Schrijf de ideeën, oplossingen op een flap Presenteer kort aan de groep wat er in jouw groep uit is gekomen.