Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Workshop2. Binden door te boeien Workshop over vrijheid in leren en onderwijs Oliva Peeters.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
© IOWO 2006ICTO-element Oriënteren Belangrijk, vooral als een cursus anders is dan andere: duidelijk maken wat het doel is, wat de werkwijze is en.
Feedback Wat Soorten Door wie
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Bart Pellens & Jens Veraa
ICT in het Onderwijs bij TBM
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Beoordelen met behulp van rubrics
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Van Google Webalbums Bijbehorende software Allemaal gratis.
PDF Portable Document Format. INHOUD Wat is een PDF? Adobe Acrobat Reader Adobe Acrobat Voordelen Nadelen Alternatieven Gebruik in de praktijk.
Programmeren.
Startcollege B2 Psychologie
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Pemprl.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Toekomstgericht onderwijs
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Digitaal nakijken met Turnitin
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
LIVEMOCHA PROGRAMMA OM BIJV. JE DUITS TE VERBETEREN.
Programmeren.
RadQuest 2.0 In samenwerking met ASolutions presenteert de
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
Interactief oefenen, formatief toetsen
Passend onderwijs.
SharePoint Versiebeheer
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
Gebruik van het annotatiesysteem
Richard West University of Georgia
MVJA_27/09/2001_CC ICT-Platform EUR.
ETUDE Toetsservicesysteem
Interactief oefenen, formatief toetsen
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Lesgeven zonder cijfer?
Goochelen met Google Chrome
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Landelijke coöperatie voor Energiebesparing.
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Cijferloos lesgeven bij talen

Transcript van de presentatie:

Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin Hannah Kousbroek Docent Engelse Taal en Cultuur Toetsdeskundige FGw Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin Huidige situatie Studenten moeten helder leren schrijven Hoe is dat op vakniveau geregeld: Formatieve toetsing: AVV opdrachten (bijvoorbeeld reactie op leesstof of open vragen ter voorbereiding op colleges) – biedt studenten de kans om te oefenen, zonder consequenties voor hun cijfer Summatieve toetsing: open vragen, essays of papers waar studenten een cijfer voor krijgen Goede feedback is essentieel voor het leerproces Geeft de student inzicht in voortgang en biedt kans voor verbetering Nadelen Turnitin Internetverbinding nodig om na te kijken Oneindige mogelijkheden voor feedbackknoppen Risico om te veel naar details te kijken in plaats van globaal oordeel te geven Eindbeoordeling moet een cijfer zijn. AVV/NAV geven kan alleen handmatig in Blackboard In Blackboard is het niet mogelijk om per student (i.p.v. per opdracht) te kijken, bijv. om volledigheid portfolio van opdrachten te checken (kan wel in volledige versie) Opdracht aanmaken in Blackboard kan priegelig zijn (vooral achteraf aanpassen van deadline of beschikbaarheid feedback, etc.) Wat is Turnitin? Software voor nakijken, feedback geven en plagiaat detecteren Licentie via de UvA Los te gebruiken (studenten hebben account nodig) of via Blackboard Voordelen Turnitin Geen papieren archief Sneller nakijken: je hoeft de opdrachten niet te downloaden, printen of in Word te openen Schakel makkelijk tussen opdrachten Maak je eigen feedbackknoppen voor veelgebruikte commentaren, bijvoorbeeld met link naar uitleg Maak je eigen rubric of nakijkformulier Naast feedback op detailniveau kan je ook een algemeen commentaar schrijven of inspreken Stel zelf in wanneer de feedback beschikbaar is Student krijgt de feedback automatisch (je hoeft ze dus geen mail te sturen) Zien of student de feedback heeft bekeken Ook Turnitin gebruiken? Neem contact op met ICTO (ICT in het Onderwijs): www.icto.humanities.uva.nl icto-fgw@uva.nl ICTO helpt docenten op weg met instructies Ook mogelijk: workshops of demonstraties voor docententeam Vragen of opmerkingen? h.kousbroek@uva.nl Nadelen huidige situatie Nakijken van essays en papers kost veel tijd Goede feedback geven kost veel tijd Opties: werken op papier of in MS Word (track changes of comments), niet altijd efficient – steeds opnieuw dezelfde opmerkingen opschrijven Feedback terugkoppelen naar studenten via spreekuur, mail of Blackboard kost veel tijd en is ingewikkeld Koppeling met Blackboard: studenten leveren in via Blackboard (geen aparte Turnitin account nodig) cijfers gaan automatisch naar Grade Centre Werkt ook als plagiaatcheck – kan instellen dat plagiaatrapport is in te zien Kan ook voor peer feedback worden gebruikt