Verspillingen in de processen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
Advertisements

Verder met de persoonlijke aanpak
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Online Personeelsregistratiesysteem
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Ik wil zien verzuimmeldingdossierprocessturingpoortwachtercorrespondentierapportagematching © InfoRhei Disclaimer -Sitemap Klik op een tabje voor.
HANDLEIDING: REGISTREREN VAN VACCINATIES Q-KOORTS
Opmaat Wetgeving Zoekresultaten bewaren (mailen, afdrukken, opslaan) Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Lean Procesanalyse Bijzonder Comité Sociale Dienst
Gebaseerd op 172 geldige formulieren Uitslag TM enquête 2014 Uitslag TM enquête 2014.
Noor Klinkenberg 7 april 2011
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Verzuimmeldingcorrespondentiepoortwachter Ik wil zien processturingdossiermatchingrapportage.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Boomerang.
Enterprise Document Management Fase
Consult IT v1.5 (07/2005) Consult IT V 1.5. Consult IT v1.5 (07/2005) Aanloggen Geef gebruikersnaam en paswoord in. Gebruikersprofielen beheerd in LAB400.
Voor u de volgende schermen verspreidt … U hebt de poster verspreidt. De betrokken personen weten dus waar ze uw tips kunnen terugvinden. Daarna verspreidde.
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Leren Solliciteren Zelfverkenning Arbeidsmarktverkenning Het CV
Opmaat Jurisprudentie (Rechtspraak.nl) Zoekresultaten bewaren (mailen, afdrukken, opslaan) Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Werk en Re-integratie Enquête Kwaliteit van de trajecten 4 augustus 2015.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Windows 10 Ben te Kulve Inhoud Waarom Windows 10 gemaakt? Waarom zal ik het installeren? Veel gestelde vragen. Kan mijn PC dat aan? Wanneer.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
11 juli 2001 Presentatie richtlijnen Telefonie Team Klantenservice Opgesteld door: Monique Krootjes Lloyd Lachman Margriet Bijl.
Processen.
Werken met JOIN UT Tom Buys Maart 2016.
Scouting Academy informatieavond praktijkbegeleiders 1.
BBC januari Planning: inleiding Interne controle: budgetgroepen inbouwen in Mercurius BBC Suite Budgetopvolging: instrumenten ter beschikking.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
SharePoint Alles over metadata In de Private en Public cloud.
Windows 10 Creators Update
Bepaal jouw SuperPowers!
Lesbrief 2 Magazijnen.
Navigatie Om ergens naar toe te gaan moet men de weg wel kennen.
Het Taalakkoord is een initiatief van ministerie SZW
Training: Inloggen en Zoeken
Nieuwe gewoontes aanleren met SharePoint
Korte Handleiding Slim
Je stroopt je mouwen nog eens en kijkt om je heen, je collega’s zitten allemaal geconcentreerd naar hun computerscherm te kijken. Je voelt de spanning.
Doorleveren en retouren
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Grafiek Generator Monitor de Bibliotheek op school
Handleiding NODR Schade App
Goederenstroom en voorraadbeheer
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
JCI accreditatie en jij?
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
HANDLEIDING VERBETERREGISTER
Datum: De opfrisser. versie: 1. 5
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

Verspillingen in de processen Versie 1.0 Datum laatste bewerking: 02-12-2016 Overproductie Teveel of te snel leveren: we leveren de klant méér dan hij wil of meer dan hij kan verwerken. Bijv.: interne rapporten of notulen. Vervoer Afstanden afleggen doordat activiteiten ver uit elkaar liggen. Bijv.: handtekeningen ophalen, formulieren doorsturen, zoeken naar collega, documenten en rapporten rondsturen, lopen naar experts op andere verdieping, lopen naar folderrek. Voorraad Bijv.: voorraad dossiers, cases, mails, aanvraagformulieren, aanvragen, brieven. Intern: extra kopieën maken, onnodig veel collega´s CC-en, folders, flyers, A4 papier, toners, visitekaartjes. Overbewerking Onnodige informatie verwerken. Gegevens overtypen. Verwerken van bepaalde informatie op meerdere plekken. E-mails afdrukken. Aanvraagformulieren of cases kopiëren. Talent Medewerkers worden niet ingezet op het eigen niveau. Kennis & vaardigheden uit trainingen wordt onvoldoende benut. Beschikbare tijd niet inzetten om de klanttevredenheid te verbeteren. Klachten afhandelen in plaats van “echte” werk uitvoeren. Teamleider doet veel ad hoc en heeft weinig structuur. Beweging Veel moeten opzoeken omdat medewerker niet goed opgeleid is. Vaak moeten klikken omdat mensen sneltoetsen niet kennen. Door veel schermen of velden moeten bladeren voordat bewerking uitgevoerd kan worden. Stekker van laptop onder bureaus insteken. Zoeken in stapels dossiers. Fouten & Correcties Vergissingen maken. Foute informatie toch verwerken. Fout overtypen. Verkeerde informatie of formulieren terugsturen. Corrigeren van fouten. Wachten Wachten op collega´s. Wachten op informatie. Wachten op akkoord of een handtekening, wachten op de lift of de koffieautomaat of bij de printer. Wachten op de klant of wachten tot het systeem weer online is. In veel gevallen zal deze verspillingen-dia al in een setting buiten de workshop gebruikt / toegelicht zijn (Verifieer dit vooraf of bij het aankomen bij deze slide). Loop de 8 typen verspillingen kort nog even door. Voor verdere toelichting van de verschillende typen verspillingen – zie de bijlage van deze workshop. Begin bij Beweging en loop de verspillingen vervolgens met de klok mee na. Eindig met Fouten & Correcties! Brug: … Als er geen verspilling is in de vorm van fouten of correcties wordt dus kwaliteit geleverd. Waarom is kwaliteit zo belangrijk?