Over gameprincipes en verrassende parallellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafd en mediawijs ?
Advertisements

Commercial off the shelf games in de klas
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Thuis leren en studeren. Tip Oktober © Have Tip November Tip December Tip Januari.
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hang je poppetje op de muur.
Mid Year Assessment Van Guido Boogaard.
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Een nieuw spel voor het RekenWeb
OPDRACHTEN VISUELE COMMUNICATIE 2011/2012 Visuele Communicatie college 1.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Thuis leren en studeren. Tip Oktober © Have Tip November Tip December.
KEUZE MENU Photos Videos Articles Artists HOT 100 BILLBOARD 200 GENRES INTERNATIONAL ALL CHARTS BBMA’S 2013.
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
{ Gaming Gemaakt door Kevin scheij en Akin Tunç. Introductie.
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 4
Workshop iPads in de klas. K. De Schuyteneer. Leg je toestel op de tafel, home-knop onderaan (= ronde bol)
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
Transmedia Lisa, Leontien, Lisanne, Sebastiaan en Cynthia.
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
Projectmatig Werken. Te behandelen Kernonderwerpen ๏ Planning ๏ Taakverdeling ๏ (Belbin rollen) ๏ Omgang ๏ extra, Risico’s.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Improving Practical Work in Science Woudschoten Natuurkunde 10 december 2010 Bert van den Berg / Henk Pol Voor info:
Welzijnsoverleg Watersportbaan - Ekkergem 26 januari 2016 Freinetmiddenschool Gent.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Leerling- tevredenheidspeiling Basisschool St. Martinus februari 2015.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Actuele ontwikkelingen in het bètaonderwijs in de opleiding, ondersteund door SLO? Maarten Pieters.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
TEST JE LEEFSTIJL DOOR JEFFREY VAN OOIJEN MV2A. BEELDSCHERMGEDRAG Mijn persoonlijke score met beeldschermgedrag was ROOD Ik heb aangegeven dat ik meer.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Voor de leerkracht INLEIDING
TeachMeet - iPadstoplicht
de basis voor een gamified lessenserie
Sleutels, codes en aanwijzingen
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Project mediacentrum Instructies IMT.
Het 24 spel.
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
GROEP 1 – TALENT CRUSH.
Informatiebijeenkomst
Lessen in social media Voorbeeld 1
Sleutels, codes en aanwijzingen
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Kennismakingsspellen
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

Over gameprincipes en verrassende parallellen Laurens Koppers St. Bonifatiuscollege

Waarom games in het onderwijs? - Jullie ervaring…

Wat willen de leerlingen?

Maak uw keuze… Groep A Groep B Alleen of duo’s Instructieblad Op zoek naar gameprincipes in bestaande games (www.gamesvooronderwijs.nl) Benodigdheden: laptop met flashplayer / iPad met Puffin-app / Internet Groep B Sit back and relax

1 Duidelijkheid Spelregels JIT-info Doel Overzicht

2 Gameflow (& leren) Flow: challenges / skills Directe feedback Reflectie

3 Betrokkenheid Rollen: karakter / (fantasie)wereld Verhaallijn (Role Playing Games) Grafisch in orde Gamesounds: “Juice it or lose it” (youtube) Competitie

4 Beloning “Stel je voor, je hebt een uur lopen zwoegen op één level en eindelijk, na de zoveelste keer, is het je gelukt om het level uit te spelen. Je bereidt je vast voor op een muzikale of visuele beloning maar er komt helemaal niets! Wat een teleurstelling. L”

Groep A Gameprincipes Duidelijkheid Gameflow (& leren) Betrokkenheid Spelregels | JIT-info | Doel | Overzicht Gameflow (& leren) Challenges / skills | Directe feedback | Reflectie Betrokkenheid Rollen | Verhaallijn | Grafisch | Gamesounds | Competitie “Juice it or lose it” (youtube) Beloning Ster | Muziek | Score

Fotopagina voor meer info Saganet 24 januari 2017 Fotopagina voor meer info www.gamesvooronderwijs.nl Username: Saganet Password: 12345 Zelf een game maken? Download de Developer Gids Laurens Koppers St. Bonifatiuscollege info@gamesvooronderwijs.nl Gameprincipes Duidelijkheid Spelregels | JIT-info | Doel | Overzicht Gameflow (& leren) Challenges / skills | Directe feedback | Reflectie Betrokkenheid Rollen | Verhaallijn | Grafisch | Gamesounds | Competitie “Juice it or lose it” (youtube) Beloning Ster | Muziek | Score