Benchmarken in het Geo werkveld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Advertisements

Atlas Leefomgeving Schakeldag 7 juni 2011 Julie Ng-A-Tham & Arne Willigenburg.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Zonder BGT werkt de gemeente niet
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Basisregistratie Grootschalige Topografie Contactmiddag GBKN-Zuid 18 november Ad Balemans
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
BIJEENKOMST CONTACTPERSONEN NAH ZUIDOOST BRABANT 25 NOVEMBER 2008 CVA-KETEN EN NAH-NETWERK: DOOR VERBINDING STERKER! JOKE DRIESSEN EN DOMINIQUE DEN.
Benchmarking is fun! Bas Peeters NVRD
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Hoeveel boterhammen eten wij?
Governance van de informatievoorziening
Proces en Product.
Topografie Nederland (8 dia’s)
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Een Terugblik en Vooruitblik
Gemeenten kleuren de BGT in
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Gebiedsgerichte pilots WMO
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Ondersteuning, een nadere verdieping. BRP in ZIP-formaat
Wat zijn de informatiehuizen Martijn van Langen Uitvoeringsprogramma GOAL DCI Brown Bag 17 juni
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Transitieproces GBKN BGT
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Knowledge broker netwerk CVA vanaf 2016 regionale netwerken
Even voorstellen: Ipse de Bruggen -Een organisatie in de gehandicaptenzorg -Met een werkgebied in Zuid Holland -Ontstaan in 2008 na een fusie -Ondersteunen.
TRACK 8-1 Baseline informatiehuishouding Henk Duits
WAAROM PROVINCIAAL? -Ontwikkeling deelname aan PK’s -Laagdrempelige en vereenvoudigde opzet -Onderlinge samenwerking IEDEREEN MAG MEEDOEN.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Jeugdhulp naar gemeenten Kip met gouden eieren Workshop ‘ontbureaucratiseren’ Stadskanaal 12 juni 2014 Astrid Jansen.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Basisregistratie Grootschalige Topografie. Programma Stelsel van Basisregistraties Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) De BGT keten Bronbestanden.
20 maart 2012Klankbordgroep LV BGT1. Kwartiermakersfase tot 1 april 2012 Oprichten van de stichting SVB-BGT Inrichten van de organisatie Voorbereiden.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Transmurale samenwerking regio utrecht Heleen Koster-Raven, hoofd afdeling diëtetiek Diakonessenhuis Utrecht/Zeist voorzitter Transmuraal Overleg Diëtisten.
Naam: 1 De provincies van Nederland. Welke provincie is 1? 2 Limburg Zuid-Holland Zeeland.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie “Samen het interbestuurlijk gegevensverkeer verbeteren” Regionale kenniskring Midwest dinsdag 26 april 2016 – Staden.
Transitie naar de BGT Adrie Noorlander, Bouwteam SVB BGT.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
1 Strategische benchmark GGD Proces doorontwikkeling indicatoren.
Professionalisering en intervisie
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Introductie Ontdek Nederland Een ‘locatie’
BGT-project Achtkarspelen Stappen en keuzes tot nu toe
Regiovorming in Ketenperspectief.
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Visie op oncologische zorg V
BGT: Een integrale beheerkaart voor BOR en
Bibliotheekcoöperatie voor digitale innovatie
Toekomstige veranderingen:
Nederland (Provincies, hoofdsteden, wateren en Waddeneilanden)
Een product of dienst verkopen
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Het Digitaal Stelsel Omgevingswet:
Zonder BGT werkt de gemeente niet
Bijeenkomst VNG/DataLand/ Gemeente Rotterdam
Transcript van de presentatie:

Benchmarken in het Geo werkveld Coen Wessels, Nexpri

Benchmarken in het Geo werkveld Van 2011 – 2015 Gemeenten en provincies GEO in brede zin 800+ indicatoren +/- 100 deelnemers 4 rondes, 20 bijeenkomsten Arnhem, Breda, Utrecht, Zutphen, Zwolle, Stichtse Vecht, Capelle a/d IJssel, Veenendaal, Rhenen, Schijndel, Maasdriel, Venray, Hoogezand-Sappemeer, Waalwijk Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht

Benchmarken in het Geo werkveld GEO in brede zin Visie en beleid Organisatiemodel Medewerkers Financiën Richtlijnen Informatiemodellen Gegevens Metadata Interne diensten Publieke diensten Applicaties en ICT Beheer Waardering BGT Meer dan 800 indicatoren

Deelnemers aan het woord “Het legt een aantal zwakke plekken bloot, waar we nu aan gaan werken. Daarnaast zien we nu ook een aantal sterke punten beter.” “Relevant! De benchmark houdt ons een spiegel voor.” “We krijgen nu inzicht waar we efficiënter en effectiever kunnen zijn. De kengetallen leveren informatie voor het opnieuw inrichten van de organisatie “We merken nu dat we binnen onze organisatie niet dezelfde taal spreken.” “Nu blijkt dat we al midoffice spullen in huis hebben.” “De benchmark geeft ons de gelegenheid om te kijken hoe geo-info bij óns georganiseerd is en waar we kunnen vebeteren. We nemen er zelf anders niet de tijd voor.” “We gaan een kwalitatief beter product voor de burger creëren.”

Gegevens

Doel GeoWijzer Het meten, vergelijken en verbeteren van de organisatie en de processen rondom de kwaliteit van geodata. Datagestuurd / Data driven Beleidsvorming en besluitvorming Participatie en samenwerking Omgevingswet

Gegevenslandschap Gegevenscatalogus Kwaliteit Kwaliteitsaspecten Kwaliteitsnormen Metadata Afspraken Beheer Visie en beleid Budgetten Basisprincipes Afgeleide principes Jaarlasten basisregistraties Werkgeverslasten Investeringen Jaarlijks kosten appli’s Kosten BAG Kosten BGT Rollen Formatie Inschaling Verantwoordelijkheden Bewustzijn

Jaarlijkse ronde Start – 12 september 2017 Vullen benchmark 1e bijeenkomst - Vergelijken en analyseren Werken aan VERBETERPLAN 2e en 3e bijeenkomst - verbeteringen bespreken inzichten en best practices bespreken Slotbijeenkomst – november 2017 presentatie verbeterplan Verbetertraject