TOOLBOX MEDIA EN COMMUNICATIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
verenigings- communicatie
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Alle schooldagen naar school
BLOGGEN Op School.
Wegwijs in social media land
WAK-inspiratiedag Vlaamse Opera, Gent 1 Week van de Amateurkunsten.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
Facebook Zie de kansen!.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Nieuw relatiemanagement / scrm
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
WAK-inspiratiedag Wiels, Brussel 1 Week van de Amateurkunsten.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
Online filmpjes maken. (
WOW: enqueteren bij Jumbo
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Training voorbeeld voor
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Patrick Vermaercke 17 maart  Tot 1 oktober 2015 kinesist in WZC Mariahuis - Gavere  Nu centrumleider in LDC Den Oever – Gavere  Sinds 2012 Zorgambassadeur.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Operationeel plan DIMAGINI
voor ZijActief-afdelingen
Winkelstraat de Heurne
Meer communiceren met een klein budget
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagne taalvaardigheid
WAK - Waregem.
Training facebook voor gevorderden
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Welkom bij GO MEI 2016.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Digi(bord)boek project <titel project>
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Verzin een korte opvallende titel
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Help, ik ben een influencer!
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

TOOLBOX MEDIA EN COMMUNICATIE Inspiratiedag 8/11/2016

Tijdens de Week van de Amateurkunsten willen we zoveel mogelijk mensen bereiken en nieuwe mensen betrekken. Niet alleen deelnemers, maar ook publiek en vrijwilligers. Hoe je je event bekend maakt, is dus uiterst belangrijk…en een beetje originaliteit komt goed van pas. Inspiratiedag 8/11/2016

TREK DE AANDACHT van je doelpubliek Laat jouw communicatie OPVALLEN ZET je doelpubliek AAN TOT ACTIE Tijdens de Week van de Amateurkunsten willen we zoveel mogelijk mensen bereiken en nieuwe mensen betrekken. Niet alleen deelnemers, maar ook publiek en vrijwilligers. Hoe je je event bekend maakt, is dus uiterst belangrijk…en een beetje originaliteit komt goed van pas. Inspiratiedag 8/11/2016

Maak gebruik van de online kalender Schakel de lokale pers in DE TOOLS Maak gebruik van de online kalender Schakel de lokale pers in Gebruik sociale media Maak posters en flyers aan Originaliteit in de openbare ruimte Maak gebruik van je netwerk Inspiratiedag 8/11/2016

ONLINE KALENDER Registreer via UITdatabank, trefwoord ‘Week van de Amateurkunsten’ toevoegen Dé CENTRALE VERZAMELPLAATS Belang wordt groter>>nationale persaandacht voor geheel van activiteiten géén gedrukte programmabrochure sedert 2015  online zeker belangrijk link uit-databank en wak-kalender werkt enkel als je trefwoord ‘Week van de Amateurkunsten’ toevoegt! Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINELE naam voor je activiteit: gebruik geen WAK kort en bondig ONLINE KALENDER ORIGINELE naam voor je activiteit: gebruik geen WAK kort en bondig origineel gebruik thema UPDATE de ingevoerde informatie voeg geen KOEPELAANBOD TOE Inspiratiedag 8/11/2016

in 2014: thema De Groote Kunst… - WAK - Beelden in klei en potjes en schotels in porselein - Creaties in zijde, wol, linnen en katoen Fototentoonstelling Tentoonstelling in het gemeentehuis Tentoonstelling WAK WAK - Voorstelling van eigen schilderijen in drie disciplines + Fototentoonstelling: Als de gordijnen dichtgaan… Groote kunst in de kleine kapel Gro(o)te kunst in de vitrine Grote meesters Tollefolk Groote Harten heel veel expo en tentoonstellingen: geef een naam! maak origineel gebruik van het thema Inspiratiedag 8/11/2016

GEBRUIK SOCIALE MEDIA met zijn allen meer en meer online steeds meer mobiel online vooral jongeren bezitten smartphone grootste platformen: FB: 6 milj twitter: 1 milj instagram: 2,7 milj Waarom gebruiken mensen sociale media? interactie gaan met gelijken mee zijn met merk, bedrijf, groep (voordelen?) creëer waardevolle content!! Inspiratiedag 8/11/2016

WAAR plaats je je berichten op facebook? GEBRUIK SOCIALE MEDIA WAAR plaats je je berichten op facebook? PERSOONLIJKE PROFIELPAGINA OPEN / BESLOTEN GROEP ? PAGINA (van gemeente, groep, vereniging…) voordelen pagina: als pagina reageren op berichten van anderen meerdere beheerders kn berichten plaatsen berichten kn door personen gedeeld worden: groter bereik grote, jaarlijks weerkerende evenementen kn ook pagina zijn voordelen evenement: persoonlijk uitnodigen iedereen ziet wie komt advertentie maken voor evenement EVENEMENT Inspiratiedag 8/11/2016

WAAR plaats je je berichten op facebook? GEBRUIK SOCIALE MEDIA WAAR plaats je je berichten op facebook? voordelen pagina: als pagina reageren op berichten van anderen meerdere beheerders kn berichten plaatsen berichten kn door personen gedeeld worden: groter bereik voordelen evenement: persoonlijk uitnodigen iedereen ziet wie komt advertentie maken voor evenement Inspiratiedag 8/11/2016

EVENEMENT nodig mensen persoonlijk uit zie wie interesse heeft of komt GEBRUIK SOCIALE MEDIA EVENEMENT nodig mensen persoonlijk uit zie wie interesse heeft of komt voordelen evenement: persoonlijk uitnodigen iedereen ziet wie komt advertentie maken voor evenement Inspiratiedag 8/11/2016

WANNEER plaats je je berichten op facebook? GEBRUIK SOCIALE MEDIA WANNEER plaats je je berichten op facebook? Ga op je pagina naar Statistieken, klik dan op Berichten je ziet op facebook nooit alles wat je vrienden posten, of wat er op een pagina komt die jij een ‘like’ hebt gegeven bereik van een FB-bericht is vaak maar 3 % => van je 100 volgers zijn er slechts 3 die je bericht zien Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA nodigt uit tot interactie of roept op tot actie Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA wedstrijd opzetten win een blik achter de schermen, gratis workshop, vip-ticket voor de voorstelling? beloon je volgers: 1ste 10 likes krijgen een gadget?, VIP-ticket… Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA bevat visuele info visuele info wordt sneller verwerkt en veel beter onthouden berichten met beelden erbij zijn dubbel zo populair als berichten zonder beeld Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA keuze beeldmateriaal: mensen! Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA tagt de mensen die in beeld komen je moet wel zelf persoonlijk bevriend zijn met die personen om ze te kunnen taggen Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA is kort aandacht op scherm = 5 sec dit is de tijd die je hebt om mensen te overtuigen om verder te lezen, door te klikken Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA brengt emotie en persoonlijke verhalen Tag al je berichten met #WAK2017 Inspiratiedag 8/11/2016

EEN GOEDE POST OP SOCIALE MEDIA Meerdere sociale media-kanalen? Gebruik kruisverwijzingen link in een fb-post niet enkel naar je website, ook naar je Flickr-pagina, Instagramaccount ea je kan je instagram foto’s en video’s ook integreren op je facebookpagina Inspiratiedag 8/11/2016

filmpjes nav Week van de Amateurkunsten GEBRUIK SOCIALE MEDIA filmpjes nav Week van de Amateurkunsten nog maar heel weinig te vinden, weinig kwaliteitsvol standaard digitaal fototoestel of smartphone leveren voldoende kwaliteit iMovie of Windows Movie Maker vb jan wallyn on the roof vzw Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN hebben posters en flyers dan afgedaan en doen we alles digitaal? neen! nadeel: maken + verdelen kost geld voordeel: flyers en brochures worden vaak lang bijgehouden Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN test voor (af)druk je materiaal bij je doelpubliek: duidelijk? voldoende info? wervend? AIDA-principe: AANDACHT INTEREST - INTERESSE DESIRE – VERLANGEN ACTION - ACTIE aida afkomstig uit marketingwerled A: speciaal formaat, fotomateriaal, grappige of originele titel I: wat zit er in voor mij, wat zul je vinden als je verder leest… D: buig interesse om in verlangen, A: zet aan tot actie: kijken op je website, afkomen naar je activiteit, Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN download opdrukaffiches en -flyers en stickers via www.wak.be/promotie Forum onderzoekt momenteel print-on-demand: A3-affiches met de info van jouw activiteit deadline bestellen promotiemateriaal = 1 februari 2017) Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN Wees creatief met campagnebeeld en logo… maar probeer ontwerp NIET te vervormen Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN maar vervorm het ontwerp niet… maar probeer ontwerp NIET te vervormen Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN Zorg voor herkenbaarheid en link met landelijke Week van de Amateurkunsten GENT mooie affiche uiteraard, maar oude WAK-bol en geen link naar campagnebeeld match 2016 tessenderlo: duidelijk WAK-logo! Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN 2 vbn FB-banners Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN Geen dure software nodig gratis online tools voor banners, poster en flyers gratis sjablonen, eigen afbeeldingen en achtergrond toevoegen www.canva.com www.fotojet.com www.befunky.com … Inspiratiedag 8/11/2016

POSTERS EN FLYERS AANMAKEN en waarom geen combi: een levende affiche die flyers uitdeelt!! bezint eer ge print: denk aan het milieu: denk goed na over je oplages, overstock vermijden Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE Stefaan De Croock REVERSE GRAFFITI GEEN SPUITBUSSEN, ENKEL WATER, SJABLOON EN EEN HOGEDRUKREINIGER BLIJFT ONGEVEER EEN MAAND Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE GEEN SPUITBUSSEN, ENKEL WATER, SJABLOON EN EEN HOGEDRUKREINIGER BLIJFT ONGEVEER EEN MAAND Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE straatbood-schappen met krijt idem procede: gebruik sjabloon en krijtverf (vergelijkbaar met stoepkrijt) Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE straatbood-schappen met krijt je kan er ook zelf kunstzinnig mee uitpakken Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE straatbood-schappen in de regen Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE straatboodschappen in de regen Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE projecties op gebouwen je kan ook projecteren vanop een bakfiets of ander bewegend voorwerp, dan bereik je nog meer mensen Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE GEEN SPUITBUSSEN, ENKEL WATER, SJABLOON EN EEN HOGEDRUKREINIGER BLIJFT ONGEVEER EEN MAAND Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE GEEN SPUITBUSSEN, ENKEL WATER, SJABLOON EN EEN HOGEDRUKREINIGER BLIJFT ONGEVEER EEN MAAND Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE PLAKSTAD bijloke Gent in een niet zo ver verleden werkte u hier zelf misschien wel mee;-)? Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE maak van je activiteit zelf een publiekstrekker kies een ongewone locatie kies locatie met veel passage zorg voor spectaculair beeld centrum voor beeldexpressie plaatste tijdens de WAK 2014 winnaars van fotowedstrijd in het groot in de vertrekhal van Antwerpen Centraal, publieksbereik gegarandeerd! Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE maak van je activiteit zelf een publiekstrekker kamerkoor Ultreya treedt op vanop een brandweerwagen in de Tieltse brandweerkazerne WAK 2016 in Tilburg: voorstelling ‘Opera in overdrive’, met gedeelte vanop een hijskraan Inspiratiedag 8/11/2016

ORIGINALITEIT IN DE OPENBARE RUIMTE Lennik: standbeeld van het trekpaard op de Markt werd tijdens de WAK 2014 in blinkende isolatiedekens verpakt gemeente wilde GROOTS uitpakken, zelfs in het straatbeeld Inspiratiedag 8/11/2016

MAAK GEBRUIK VAN JE NETWERK 6 degrees of separation stagair communicatie of eventmanagement schakel collega’s, kinderen, buren in: waar zijn zij lid van? gebruik je dagelijkse route: bakker, kinderopvang tag je deelnemers/medewerkers in facebookberichten Inspiratiedag 8/11/2016