Het effect van Direct Mail

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Augmented Reality in het groen onderwijs Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Loyaliteit begint met een warm welkom
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Training voorbeeld voor
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Het effect van Direct Mail
Google Analytics Statistieken over je website
Winkelstraat de Heurne
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Je stroopt je mouwen nog eens en kijkt om je heen, je collega’s zitten allemaal geconcentreerd naar hun computerscherm te kijken. Je voelt de spanning.
Doelgroepen: STER & LINDA
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Internetmarketing en oefentoets
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
over verbouw en nieuwbouw
Big Data.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Big Data.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
HANDLEIDING Stichting Schoenmakers Gilde Versie 1 – 15 december 2018.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Netwerken & Internet 1.
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Het effect van Direct Mail

Inhoud Waar wordt DM voornamelijk voor ingezet? Stats – Openen en lezen Stats – delen en bewaren De kracht van combineren Stats – de kracht van combineren Stats – DM levert ook nog wat op DM ook voor online bedrijven Interessante en aantrekkelijke innovaties Een meetbare Direct Mail Stats – Direct Mail alleen voor ouderen? Duurzame Direct Mails

Waar wordt DM voornamelijk voor ingezet? Genereren extra traffic naar website en/of winkel Vergroten naamsbekendheid Werven van nieuwe klanten of leden Brand- & Customer Experience, loyaliteit verhogen Her-activeren slapende klanten Up- & Cross-selling: meer omzet halen uit bestaande klanten Verbinden fysieke en online wereld Aankondigingen (nieuwe (web)winkel, events, producten)

Stats – openen en lezen 87% van de direct mail wordt geopend en gelezen, waarvan 85% op de dag van ontvangst 79% van de huishoudens scant of leest direct mails 62% besteedt meer tijd aan het lezen van fysieke advertenties dan aan online advertenties 67% van de online zoekopdrachten worden getriggerd door geprinte media

Stats – delen en bewaren 24% van mensen deelt geprinte media met andere huisgenoten 23% bewaart geprinte media Een Direct Mail wordt gemiddeld 17 dagen bewaard Direct Mails worden 72% beter onthouden dan TV-advertenties Merkfans creëren en delen 50% vaker online content als ze ook direct mails van het merk ontvangen

De kracht van combineren Online advertising en e-mail

Stats – de kracht van combineren 80% Van de marketeers gaat voor crossmediale campagnes   Met alleen e-mail en online advertising mis je belangrijke doelgroepen en val je onvoldoende op. Combineer deze kanalen dus ook met offline kanalen. Hier creëer je in Nederland het grootste media bereik mee.

Stats – de kracht van combineren 600.000 ouderen vinden internet lastig 80% van de jongeren tussen 18-24 jaar schenkt geen aandacht aan reclame op internet 35% van hen maakt gebruik van Ad blockers (advertentie blokkerende programma's of extensies voor browsers). Circa 13% van Nederlanders heeft een nee-nee of nee-ja-sticker Slechts 377.895 personen hebben zich ingeschreven in het Postfilter (Je kunt je inschrijven in het postfilter als je geen geadresseerde reclame meer wilt ontvangen van organisaties, waarmee u geen relatie hebt). De gemiddelde Nederlander ontvangt 94 e-mails per week!

Stats – direct mail levert ook nog wat op Klanten spenderen 25% meer bij de inzet van Direct Mail en e-mail. 57% van de consumenten voelt zich meer gewaardeerd als ze ook direct mails ontvangen.  

Direct Mail ook voor online bedrijven Er wordt nog weleens gedacht dat Direct Mail alleen ingezet wordt door traditionele bedrijven, maar ook grote online gerichte spelers zetten DM in. Zoals Google, Coolblue, Neckermann en Bol.com.

Interessante en aantrekkelijke DM innovaties Nog een vooroordeel over DM: Direct Mail is saai en ouderwets Juist in de fysieke Direct Mails zie je steeds meer interessante en aantrekkelijk innovaties! Zo worden er zaadjes verwerkt in gerecycled papier, wordt de realiteit/ je werkelijke zicht aangevuld met de virtuele wereld aan de hand van de technologische ontwikkeling: Augmented Reality (AR) en wordt er gebruik gemaakt van GPS tags en QR codes.

Interessante en aantrekkelijke DM innovaties Voorbeeld AG: Een app waarmee je de camera van je mobiele telefoon op een winkelstraat/gebouw richt, waarna je meer informatie over het gebouw, de winkels of de geschiedenis ervan in beeld krijgt. Meer toegespitst op DM: scan de DM en de auto ontpopt tot een 3D model op je beeldscherm, er komt extra informatie bij te staan en je wordt doorverwezen naar een landingspagina met extra informatie.

Interessante en aantrekkelijke DM innovaties Nog spectaculairder: Audi heeft een doosje verstuurd met daarin een GPS tag en daarop een knop, bij het drukken op de knop wordt er een timer in werking gezet en gaat er een seintje richting Audi dat er een auto naar de persoon in kwestie gestuurd moet worden voor een proefrit. De locatie van de bestemming wordt achterhaalt a.d.h.v. de GPS-tag in het doosje. Druk op de knop en binnen 90 minuten staat Audi voor een proefrit voor de deur op basis van GPS-tag! Bekijk hier de video.

Een meetbare Direct Mail Maar ik wil graag inzicht verkrijgen in het succes van mijn DM. Hoe meet ik het effect van een fysieke DM? Daar zijn meerdere manieren voor. Enkele voorbeelden volgen: Verwijs naar specifieke landingspagina’s, microsites of gepersonaliseerde URL’s (PURL’s) Vermeld een verkorte weblink, die het mogelijk maakt om daarna de statistieken in te zien Toevoegen van NFC-stickers/tags en QR-codes Inzetten van specifieke voucher- en couponcodes Meten trends website-bezoek en social-media mentions Gebruik Track & Trace codes

Een meetbare Direct Mail Voorbeeld: toepassing van NFC (Near Field Communication) stickers Bekijk de video hier

Stats – Direct Mail alleen voor ouderen Dit is natuurlijk niet waar! Een aantal statistieken om dit misverstand uit de weg helpen: Juist onder jongeren neemt het vertrouwen in het Direct Mail kanaal toe. 63% Van de Millenials (geboren tussen 1981 en 2001) heeft meer vertrouwen in papieren aanbiedingen dan in aanbiedingen online- en op televisie. De doelgroep ‘tot 34 jaar’ geeft aan nieuwe aanbiedingen liever te bestuderen via fysieke media dan online. De doelgroep ‘24 jaar en jonger’ respondeert momenteel het beste op Direct Mails.

Duurzame Direct Mails Nice to know: Inmiddels is 70% van direct mails geprint op gerecycled papier

Duurzame Direct Mails Dit document is geschreven a.d.h.v. een onderzoeksrapport van PostNL. PostNL geeft aan de volgende bronnen te hebben geraadpleegd: www. Ipc.be/en/toolkit www.printisbig.com www.xerox.com/en-us/digital-printing/direct-mail-printing www.paperbecause.com www.dmnews.com www.blinker.nl/kennis/nationaal-email-onderzoek www.bakergoodchild.co.uk/ www.royalmail.com www.canadianpost.com DDMA Kennisbank Eigen onderzoeken PostNL

Einde Wil jij weten wat Vogelaar voor jou kan betekenen? Bezoek onze website www.vogelaarverzenders.nl