Zaak- en Archief Systeem Drechtsteden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Unleash your productivity with Startup TOOLS today •Configuratie voor de PTC product ontwikkeling omgeving, •Applicaties voor een gecentraliseerd, grafisch.
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
Document Management Silicon.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
MT Zuid André Plat.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Pest Control geautomatiseerd!
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Start de gehele presentatie
Omgevingsloket online
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Nieuw in LIPS VLUG 2 26 juni 2006 Kristof Brams. Overzicht Vernieuwde editor Printervriendelijke pagina Statistieken Variabele fontgrootte Grootte van.
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Mozaiek Digitaal kluisje
FlexForum februari 2009 Deel : Release
IRS Ideeën Registratie Software De applicatie is mede met behulp van ideamanagement.nl en ideeencentrum.nl totstandgekomen. ideamanagement.nlideeencentrum.nl.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Enterprise Document Management Fase
Workshop nieuwe release Roy-data september Agenda Aanleiding en uitgangspunten nieuwe release Roy-data 1 x nieuwe zoekfunctionaliteit, 4 logistieke.
Copyright © 2005 AICN Automatisering - Presentatie Virtueel Boeken (4.0) Vanaf de website van de recreatieonderneming kiest de gast voor ‘online boeken’.
Welkom! Klik hier om te beginnen
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
?.
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
Limburg 23 maart 2016 Boy Gerrits Arjan Kloosterboer Peter Bakker Theo Weusten André Plat Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden (TMLO)
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Quick Reference Guide Plandix versie 2.0 Plancoördinatie.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Openbaar Lichaam Bonaire
Instructiekaart SpoorWeb
Instructiekaart SpoorWeb
Training: Cliëntsessies
Korte Handleiding Slim
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Je stroopt je mouwen nog eens en kijkt om je heen, je collega’s zitten allemaal geconcentreerd naar hun computerscherm te kijken. Je voelt de spanning.
SharePoint Versiebeheer
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Training: Cliëntsessies
OneNote gebruiken als digitaal notitieboekje
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Handleiding NODR Schade App
Opslag documenten in Office 365
EDSO Software Digitale KCEGids EDSO Software.
Transcript van de presentatie:

Zaak- en Archief Systeem Drechtsteden

Inleiding Mozaiek Wat is nu precies Mozaiek? All-in-one oplossing Meer dan een zaaksysteem en telefoongids Regionaal 1 systeem

Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 27 hoofdfunctionaliteiten 2.080 actieve interne gebruikers (laatste half jaar die zaken aanmaken) 3.954.303 documenten 57.822 dossiers (zonder zaakdossiers)

Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.226.169 Zaken Groei sinds 2010 van 210.000 zaken per jaar

Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.929 actieve Zaaktypen

Inleiding Mozaiek Huidige omvang ( per 1 september 2014) 1.352 formulieren

Hoofd functionaliteiten

Hoofd functionaliteiten

Hoofd functionaliteiten

De telefoongids van Drechtsteden Verborgen informatie Wie doet wat Organogram Besta je niet in Mozaiek Medewerker, dan besta je niet in geheel Mozaiek Functieverbanden: Alle rechten hangen aan je functieverband Medewerker kan meerdere functieverbanden hebben Kan switchen naar ander functieverband

Autorisatie mogelijk op medewerker / functie / afdeling / rol of groep 2 van 2 Snelle opvoer van medewerker in telefoongids (door contentbeheerders Mozaiek) met daarbij gelijk subzaken Foto van medewerker Mozaiek Medewerker wordt functioneel beheert door ICT Functioneel Beheer, maar de content ligt bij de afdeling Autorisatie mogelijk op medewerker / functie / afdeling / rol of groep

Documenten en mappen beheerbaar door medewerker of door zaak (rechten) Versiebeheer ( alle voorgaande versie zijn opvraagbaar) Versie vastpinnen in een dossier (bevriezen) t.b.v. publicatie Het document komt maar 1 keer voor (verspreiding via link naar betreffend document) Het document kan intern of op een fileserver staan

Office intergratie In Office (outlook, word, excel en powerpoint) is de mogelijk beschikbaar om ene document direct aan Mozaiek toe te voegen. De gebruiker kan snel zijn office document openen, bewerken en daarna opslaan Mogelijk om een nieuwe versie van bestaand document te plaatsen e-mail (incl. bijlage) opslaan in Mozaiek mappen of zaken

Overzichtelijk voor klant Vraag -> antwoord concept 1 van 2 Antwoord wordt gebruikt door 6 gemeenten op website en op intranet als Virtueel Serviceplein Overzichtelijk voor klant Vraag -> antwoord concept Antwoord op vraag kan ingeklapt worden Toptaken Samenwerkende Catalogi (Mijn Overheid) Onderwaterschermen voor specifieke informatie voor intern gebruik Extra informatie Mogelijkheid om DigiD over te slaan

Niet gevonden zoektermen Overzicht geraadpleegde pagina's 2 van 2 Autorisaties FO medewerker FO beheerder Antwoord beheerder Overzichten: Niet gevonden zoektermen  Overzicht geraadpleegde pagina's Zoek en vervang 

Formulieren internet en intranet Formulier verwijst altijd naar een Mozaiek Zaaktype Gedefinieerde kenmerken van een zaaktype geautomatiseerd doorzetten/overnemen naar een formulier Koppeling met DigiD en eHerkenning ( = voorinvulling NAW) Dropdownboxen vullen vanuit tabellen door ICT functioneel beheer Gedeeltelijk dynamisch ( hoofdcat – subcat – subsubcat) (2e en 3e dropdown afhankelijk van gekozen voorgaande keuze)

Door middel van vraag begeleiding kom je bij de juiste informatie/producten/formulieren Wordt gebruikt door o.a. Wijklijnen alle regiogemeenten Relatie met de modulen: Antwoord Webformulier (met eventuele parameters) naar juiste zaaktype

Behandelen van een zaak Taakbak per zaaktype Overzicht te behandelen en toe te wijzen zaken Zaakinfo scherm Zaak behandelen (statussen en resultaat zetten) Zaakdossier Zaakrelaties

Beheer van een zaaktype Beheer overzicht zaaktypen Beheer- en inrichtingsschermen Kenmerken Checklistitems Vervolgzaken Opties voor deelzaken

Archiefkenmerkrelaties en prio’s Archiefprocedure Archieflog Overige archieffunctionaliteiten Taakbak handmatig Procedure voor scheiden van te vernietigen en bewaren documenten (gericht op fysieke documenten) Controlescherm voor archiefkenmerken

Generiek ontvangstbevestigingen 1 ontvangstbevestiging wordt gebruikt voor meerdere zaaktypen dmv kenmerken te plaatsen vanuit het zaaktype Eenvoudig centraal beheer ICT Her gebruik van onderdelen Snel aanpassen Ontvangstbevestigingen worden elke ochtend automatisch gemaakt d.m.v. Batch, maar kan door afdeling DIV altijd opnieuw gemaakt worden Ontvangstbevestigingen wordt automatisch geplaatst in behorend zaaktype en is gelijk beschikbaar voor behandelaar als pdf

Elke status ( en resultaat) kan een tekst bevatten die verstuurd wordt naar de aanvrager omtrent informatie over de ingediende zaak Statusteksten maakt gebruik van dezelfde methodiek als ontvangstbevestigingen Eenvoudig centraal beheer ICT Oftewel niet in iedere status komt tekst te staan maar een nummer die verwijst naar een standaard sjabloon met daarin de specifieke kenmerken van de intake Output naar zaak, mail of sms

Sjabloon om gegevens weer te geven Gebruikt door wijklijn, gevonden voorwerpen, trainingscentrum, afdeling DIV (verstrekken dossiers) Specifiek in te richten naar wensen klant In te richten per zaaktype

Beslisboom, webformulier, zaaktypen, werkbonnen, specifiek MIS Gebruikt door bijna alle regiogemeenten ( Papendrecht is bijna ingericht) Koppeling met App ( Iphone en Android) + foto + GPS locatie ( diverse gemeenten ) Gemeente Dordrecht werkt met Stadsdelen en daarna met doorlooptijden ( 1 dag spoed, 5 dagen en 20 dagen) Werkzaamheden Verlichting wordt van bepaalde gemeenten uitgevoerd door Dordrecht Grote omschakeling van medewerkers Wijklijn (dus grote weerstand tegen Mozaiek), nu na enige tijd werken met Mozaiek, iedereen positief over werking Mozaiek (zelfs Papendrecht gaat nu over)

Management Info op Zaaktypen Beschikbaar voor iedereen Sevicenormen; Opmaat in te richten rapportages Overzichten op maat gemaakt Wijklijn rapportages Aantallen per periode (postintakes, scanvelops, ontvangstbevestigingen) Voor geprogrameerde overzichten (Overzicht geldende besluiten per adres, Overzicht publicaties, Overzicht ingekomen en afgehandelde zaken, Ingekomen zaken per dag, Scanvelop status)

Voor Intranet (elke afdeling, team, groep kan eigen nieuwsgroep laten aanmaken en zelf beheren) Nieuws wordt functioneel beheerd door ICT Functioneel Beheer, maar de content ligt bij de afdeling en afdeling Communicatie Mogelijkheid tot signaleringsbericht

Werkplein Vraag en Aanbod Forum kan geplaatst worden bij een nieuwsbericht

Linkpagina per medewerker (standaard) Specifieke Linkpagina op verzoek klant t.b.v. afdeling, product of onderwerp Beheer door klant

Relatiebeheersysteem Opvoeren van klanten, waarna je daarna bv een maling kan versturen of koppeling aan nieuws

Medewerkers kunnen bezoek aanmelden voor zichzelf of collega Beschikbaar voor alle recepties van de Regio om aangemeld bezoek te kunnen inzien en markeren dat bezoek gearriveerd is.

Uw belastingdossier Burgers kunnen gegevens opvragen via DigiD Per object kan men de volgende informatie opvragen: - Taxatieverslag - Woonlastenmonitor - Digitale kopieën van recente aanslagen WOZ Reactieformulier WOZ-waarde Mogelijkheid voor contextgevoelig, aanvullende informatie Werkt via Mozaiek zaken incl. ontvangstbevestigingen Beheerders: Opvraagscherm met zoekingang voor alle objecten Intern gebruik XENON verslagen

Realtime overzicht op internet per gemeente van gevonden voorwerpen Om via de website of receptie aangifte doen van verloren of gevonden voorwerpen Realtime overzicht op internet per gemeente van gevonden voorwerpen Beheren van publicatie lijst voor behandelaars om snel aanpassen details voorwerpen door te kunnen voeren Generieke functies worden gebruikt: Ontvangstbevestigingen Bij verloren voor verzekering van klant Gelijk printen met alle kenmerken uit zaak Ophaalbon (Mozaiek Werkbonnen) uitprinten voor klant als zijn gevonden voorwerpen in depot ligt, zodat hij deze daar op kan halen

Generieke functies worden gebruikt: Agenda module Makelpunt gemaakt voor Gemeente Dordrecht voor beschikbaar stellen en reserveren van leegstaande gemeentelijk panden in Dordrecht (Incidentele verhuur, Langdurige verhuur, Te koop aangeboden panden) Generieke functies worden gebruikt: Agenda module Agenda functionaliteit die wordt gepresenteerd via de antwoord module Contracten (Mozaiek Werkbonnen) Overzichten: Boekingen Debiteuren/ Crediteuren

Mogelijkheid om trainingen aan te bieden via het serviceplein aan medewerkers van de Drechtsteden (agenda trainingen, webformulieren, zaaktypen, aanwezigheidsoverzicht, evaluatiezaken, MIZ wijklijn) Generieke functies worden gebruikt: Agenda Module Aanwezigheidsoverzicht (Mozaiek Werkbonnen) Evaluatiezaken (vervolgzaken) Overzichten: Trainingen

Per project een zaak Schermen behorende bij Mozaiek projecten Informatieschermen op het intranet

Doel van Mozaiek Bestuur Een raad- en bestuurs Informatie systeem Het opstellen van agenda’s Het publiceren van informatie op het internetportaal Digitaal vergaderen via de vergaderapp iBabs Wordt gebruikt door Alblasserdam, Dordrecht, Drechtsteden en Sliedrecht

Een Collegevoorstel indienen via het Serviceplein 2 van 2 Een Collegevoorstel indienen via het Serviceplein Een zaak wordt een agendapunt in Mozaiek Bestuur Vanuit de zaak voor het college via een vervolgzaak naar de raad Schermen behorende bij Mozaiek bestuur Mozaiek Bestuur (internet) Portaal (zie bijvoorbeeld www.dordrecht.nl/ris)

Mozaiek koppelingen met back-office programma’s Er zijn op dit moment een aantal koppeling draaiende met back-office applicaties: (Voor een totaal overzicht van alle koppelingen zie bijlage ) SquitXO ( Wabo); - Wordt gebruikt als back-office applicatie voor de APV en omgevingsvergunningen. - Zaak wordt aangemaakt in Mozaiek, en gekoppeld aan een SxuitXO zaak - Zowel alle relevante informatie als documenten worden bijgewerkt (3 x per dag)

Mozaiek koppelingen met back-office programma’s 1 van 2 Mozaiek koppelingen met back-office programma’s Topdesk ( Back-end programma ICT ) Redora ( Toezicht) - Ter ondersteuning van toezicht - Zaken kunnen in beide applicaties worden gestart - de Mozaiek zaak wordt door de koppeling steeds aangevuld Ibabs ( Bestuur) - Wordt gebruikt om digitaal te vergaderen - Vergaderingen worden volledig voorbereid in Mozaiek

Mozaiek-Bedrijven Inloggen voor bedrijven 2 van 2 Mozaiek-Bedrijven Inloggen voor bedrijven Is een intern Mozaiek programma welk gebruikt wordt om bedrijven te identificeren ( zoals DigiD voor personen) . Deze vult dan automatisch de NAW in het webformulier ( tbv oa Havengeld, subsidies) Deze functionaliteit wordt ook gebruikt voor Deurwaarders/ Notarissen

Infrastructuur één systeem voor alle organisaties alle functionaliteiten zijn gemeenschappelijk eigen huisstijl door CSS stylesheets voor de intranet websites eigen huisstijl door de proxy voor de internet websites