GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK. Passend bij onze missie ‘Samen uniek’ en aansluitend bij onze visie op het onderwijs op Laetare basisschool. Dalton op Laetare? GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Veranderingen? Dit blijft! Geen andere methodes: o.a. Veilig Leren Lezen Taalactief Wereld in getallen Blink We volgen de ontwikkeling van onze leerlingen: met methodetoetsen met het cito leerlingvolgsysteem met een rapport
Veranderingen Krimp = aanleiding Anders organiseren Leerlingen Komen in combinatieklassen. Moeten omgaan met uitgestelde aandacht. Zelfstandig werken en leren plannen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Team Het team moet zich ook ontwikkelen. Combinatieklassen vragen flexibiliteit en kundig organiseren. Wij willen samen ontwikkelen en leren van elkaar. Dalton is allereerst een training voor het team.
Wat is Dalton? No method, no system, but an influence. Schooltraject op maat – eigen visie Stapsgewijs ontwikkelen door inbreng eigen team Aan de hand van de kernwaarden
Verschillende kwaliteiten verbinden Teamscholing Samen ontwikkelen Experimenteren Uitwisselen Leren van elkaar Borging Vastleggen wat werkt Fouten maken mag Verschillende kwaliteiten verbinden Scholingstraject Teamscholing werkt
Leren is leuk / Wij ontwikkelen samen