Inzet universitaire studenten op de werkvloer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Mobiliteit en Loopbaan
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
die niet om jou zou huilen.
1 Praktische Richtlijnen. 2 Onthaalmap boekje met vraag boekje met aanbod een lijst met een korte voorstelling van alle verenigingen en bedrijven een.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Where business meets technology
“Samen Sterk”. Ontstaan uit “NL Doet” Maart 2011.
Meer rendement met het portfolio als begeleidingsinstrument
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
De oudere stagiaire.
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Preek Jakobus 2:
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Eerstejaarsproblemen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom Voorganger: Ds. F. Westermann Ouderling van dienst: K. Muis Muziek: Huisband Schriftlezing: Mattheus 26: 69 t/m 75.
Solliciteren: wat wil ik?
Alle lijntje bij elkaar…?
Echt in contact treden met de student André Baars, Onderwijspsycholoog (
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Methodiek: Plancyclus
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer. Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan?
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Do’s en don’ts in het eerste studiejaar Hermien Miltenburg en studenten.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
4 dagen weg van werk en thuis van idee tot werkbaar plan.
Informatiebijeenkomst Research Project commissie
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Reken je (niet) rijk.
Training: Inloggen en Zoeken
WAR Stagiaires in de ouderenzorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
LinkedIn – Je carriere start nu!
LOB Waar ben je trots op?.
© UNIEK IN DE KLAS.
WELKOM.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Duurzame inzetbaarheid
Het succes van de taalbewuste docent
Duurzame inzetbaarheid
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Cursus assistent-scheidsrechter
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Prioriteiten stellen.
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Denken en doen.
Decanaat Ouderavond 4 havo 10 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Inzet universitaire studenten op de werkvloer

Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan? Discussie Toekomstperspectief Afronding Vragen stellen tussendoor mag NB Voorstellen: eerst over sHL dan de workshopgevers

‘s Heeren Loo 13.000 medewerkers 9000 clienten Landelijk werkend Kernwaarden: respect, verbondenheid, geborgenheid en verantwoordelijkheid Niet werkzaam in Limburg en Zeeland Bij voorstellen vraag ik of een ieder naam, functie en vakdiscipline wil melden. Dit geeft ook meteen aan wat je rol/inbreng in het project was.

Een student aan het woord 3. Ondernomen stappen Ontstaan van het idee Een student aan het woord 3. Ondernomen stappen Samenstelling projectgroep Contact universiteiten Dossieronderzoek 4. Meerwaarde van het project Ontstaan van het idee. Frans zegt: we zullen aten zien hoe dit idee is ontstaan. Het begon aan de keukentafel (zet theepot en glazen klaar),Wijnand en Judith neem plaats. Daarna kort interview met Judith. Vragen zijn dan: hoe heb jij je tijdens je studie op het werkveld georiënteerd? - was dat lastig? - hoe deden medestudenten dat? - je hebt dit idee vast met anderen studenten gedeeld, hoe reageerden die? kan het echt meewaarde bieden of is het vooral een leuke bijverdienste die ook nog goed op je CV staat? waarom zou jij (en andere studenten) tijdens de studie graag in de zorg willen werken? Serveren op een terras is toch veel leuker, even echt iets anders doen?

Aantal vragen uit de enquête Wat studeer je? Welk studiejaar? Heb je een bijbaan? Bijbaan in de zorg? Zo ja, heb je cliëntencontact? Heb je interesse in bijbaan in de zorg? Bereidheid cursus te volgen? Zie je bijbaan in zorg als meerwaarde voor CV? Kan bijbaan in de zorg bijdrage aan je functioneren binnen de functie die je gaat uitoefenen na je afstuderen? Paar vragen laten zien om een idee van de enquête te geven.

kwaliteitsborging Inhoud leergang Begeleiding studenten Belangrijke competenties Vraag aan Judith: hoe klinkt jou dit in de oren? Denk je dat de studenten hier voor warm lopen als we het zo vormgeven? NB Uitdraai van de leergang is beschikbaar.

Wordt de client hier beter van? Discussie

Toekomstperspectief

Feedback vanuit de zaal Afronding Feedback vanuit de zaal

Dank voor jullie komst