Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kopen is kiezen.
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
Marketing Marketingmix
Marketing voor ZZP-ers
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Management & Organisatie
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
winkel Albert Heijn ADI Jumbo Plus Dirk van broek Vakken vullen Kassa
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Hoofdstuk 2.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Joke Trappel, MEd docent economie en ondernemen, technologie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Onderwerp en hoofdgedachte bepalen
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
What will you do to change the
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
De succesformule van Dienstverlening
Presentatie en marketing
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie Basis Examentraning 2018 Wat kun je allemaal doen:
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Les 2: Van productie tot verkoop
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing Een (commercieel) bedrijf zal zoveel mogelijk doen om veel producten te verkopen Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing

Bedrijven maken daarbij gebruik van marketinginstrumenten Je noemt deze ook wel de (6) P’s Prijsbeleid Plaatsbeleid Promotiebeleid Presentatiebeleid Personeelsbeleid Productbeleid

Marketingmix = tegelijk inzetten van de verschillende P’s

6 P’s toegepast op…

Prijs Supermarkten beginnen nieuwe prijzenoorlog Komende week begint een nieuwe ronde in de prijzenoorlog. Jumbo verlaagt de prijzen van zo’n 100 producten. Albert Heijn heeft aangegeven ook een groot aantal producten blijvend in prijs te verlagen. Naast bijzondere producten, ook betaalbare winkel voor alledaagse producten Bewezen de goedkoopste Hoogste kwaliteit voor de laagste prijs

Ook online verkoop via ah.nl is een onderdeel van plaatsbeleid Waar vind je de filialen van Albert Heijn? - goed bereikbaar, centraal, veel parkeerplek Ook online verkoop via ah.nl is een onderdeel van plaatsbeleid

Promotie Op welke manier brengt AH de producten onder de aandacht van consumenten? Denk aan reclame, AH Bonus, sponsoring etc.

Presentatie Hoe presenteert de winkel de producten? Denk hierbij ook aan: een bepaalde looproute in de winkel het gebruik van bepaalde kleuren video

Personeel (Goed) personeel is het visitekaartje van je winkel Denk ook aan: Opleidingsmogelijkheden video

Product Welke producten / merken / soorten / smaken verkoopt AH? Hoe breed en diep is het assortiment van Albert Heijn? A-merken AH-huismerk AH-basic video