TAXI sharing voor duurzame mobiliteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Advertisements

DUWOBO – werkgroep energie Stand van zaken. Studiedag (23 maart 2010): Duurzame energienetten in Vlaanderen –Context •Maatschappelijke drijvers? –Vrijmaking.
MIVB-aanbod Vervuilingspieken Valérie Panier. 1.Het wettelijk kader in het Brussels Gewest 2.De rol van de MIVB 1.Het net versterken 2.Communiceren naar.
Theo Heida • Procap Adviseurs en Projectmanagers (2005 – nu) • Stichting Company to College • DHV(2001 – 2005) • Technische Planologie (Rijksuniversiteit.
DEBAT MOBILITEIT & VERVOER Stedelijke Ouderen Commissie (SOC) 23 april 2014.
™.
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
Hans Blink: het leasing business model werkt niet meer :49 "De grootste uitdaging wordt of de branche in staat is om het business model te.
OV-chipkaart stand van zaken
Gedelegeerd bestuurder
GOBIKE Geïntegreerde vervoer & service verlener. TREND Blijvende groei behoefte mobiliteit Duurzame mobiliteit Effectiever gebruik vervoermiddelen.
GEN - Visie van de BTTB Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers Stefan Stynen, voorzitter WG Spoorwegen Kees Smilde, coördinator.
Het innovatiemodel van IMEC
Wie is klaar voor flexibele mobiliteit? Debat met openbaar vervoer & taxi-sector.
Aantrekkelijk OV voor iedereen
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
CARPOOLPLAZA Carpool voor bedrijven In samenwerking met
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
Achtergrond 380 kV HS-station Breukelen
Maak je diploma begrijpelijk in het buitenland!
CARPOOLEN Met Taxistop & Carpoolplaza De wet van de grote getallen op een bedrijvenzone.
De Deelname van Senioren aan het Culturele Leven Een reeks voorstellen van de Commissie Cultuur en Maatschappelijke Ontwikkeling van de Antwerpse Ouderenraad.
De allerslimste groep ter wereld!
Presentatie OPC Utrecht 17 september 2009 Rol Buurtbus in SRE gebied -Beleid -Uitvoering.
Beleidsnota Mobiliteit Toelichting aan de pers 30 november 2004 Kathleen Van Brempt Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke.
Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Verantwoordelijke marktonderzoek.
Nike Supply Chain Management
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Hartelijk welkom bij de GoOV training
TraceNet CLIFFORD Electronics Benelux B.V.
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
Dialoogsessie Basisbereikbaarheid openbaar vervoer
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
The Future of Carsharing Welkom Filip Watteeuw Schepen van mobiliteit Gent.
1.Sociaal Economiebedrijf opgericht door de stad Gent en zijn partners 2.Wil meerwaarde bieden op mobiliteit sociale tewerkstelling economie ecologie.
Doelstellingen, Implementatie en Ervaringen met Single Sign On.
When rail means service > SPOORONTSLUITING VAN DE HAVEN VAN ZEEBRUGGE 5 februari 2008 TOON COLPAERT Voorzitter Raad van Bestuur.
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Ronde van Vlaanderen - juni 2012 Beleidsdomein Onderwijs en Vorming 1.
1 O.T.M. BELGIAN SHIPPERS’ COUNCIL Belangenorganisatie voor Logistieke Professionals uit Handel en Industrie OTM themacafé Ecocombi's; , Deinze.
Uw veiligheid, onze zorg. Bereken je autopremie Baloise Insurance brengt klanten tot bij u Uw veiligheid, onze zorg.
Cambio is een autodeelsysteem d.w.z. een vloot deelwagens (verschillende modellen – aanbod varieert van stad tot stad) staan op verschillende locaties.
De trein als motor van een vlotte mobiliteit sp.a-spoorplan 30 augustus 2016.
Mechelen Mobiel voor Iedereen
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
PLAN REIS Details Verdien tokens
Meer dan zomaar mensen vervoeren
Mobiliteit: een studie van SD Worx
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Gedeelde mobiliteit Overzicht en opportuniteiten 26/09/2017
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
MIGRATIES Internationale migraties, niet meer weg te denken in de ontwikkelingen van de XXIe eeuw Piet Janssen.
Samenwerking in de regio voor betere mobiliteit voor iedereen
Groei dossiers/ lokale opleg
Studiedag ANPR gegevens
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
MIGRATIES Internationale migraties, niet meer weg te denken in de ontwikkelingen van de XXIe eeuw Piet Janssen.
Opmaak van kwaliteitseisen en voorwaarden voor deelsystemen
Meer dan zomaar mensen vervoeren
Inspelen op innovaties
Helpt basisbereikbaarheid vervoersarmoede de wereld uit?
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Basismobiliteit in de zorg
Transcript van de presentatie:

TAXI sharing voor duurzame mobiliteit Brainstorm-studiedag rond streekmobiliteit, 11/02/2017 Pierre Steenberghen, GTL Jean-Michel Courtoy, Taxis Verts

De taxisector 3.693 KMO’s (Mei 2016) 10.000 chauffeurs in België Grote diversiteit (origine en scholingsgraad) 3.693 KMO’s (Mei 2016) 8.265 voertuigen (Mei 2016, +4,8%) 4.088 4.177 Taxi’s V.V.B.

Een sector tot uw dienst 65% & 35% werknemer zelfstandig Taxi! 10-tal mobiele apps 5% van alle ritten > 100.000 ritten/ dag

Een sector tot uw dienst 35 milj. passagiers/jaar Norm : max 1 /1.000 Ecoscore: 58

Mobiliteit = vele uitdagingen

Taxi sharing is deel van de oplossing Milieuvriendelijk Veilig & betrouwbaar Innoverend Flexibele partner openbaar vervoer Betaalbaar & transparant Maatschappelijk geëngageerd Icons designed by Freepik

60 % van de prijs van een taxi gaat naar loonkosten Taxi goedkoper maken kan alleen door: Minimaliseren onbeladen kilometers: nu al fel verbeterd, dankzij geolocalisatie taxivoertuigen (track & trace  Centrale stuurt dichtstbijzijnde taxi naar klant Minimaliseren wachttijden (iedereen wil taxi in piekuren, daarbuiten is er minder vraag)  Aantal taxi’s verhogen leidt niet tot lagere prijzen (vb, Nederl, Zweden) Doorstroming in het verkeer (gebruik bijzondere stroken, samen met De Lijn) Delen van de taxirit

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Men huurt dus een zitplaats in een taxi en niet de hele taxi. Nederland: al jaren veel gebruikt in openbaar vervoer: Taxbus, Regiotaxi, Taxihopper… Duitsland: de Sammeltaxi Vlaanderen: pendelbusjes MaxMobiel Gent, Havenbus Zeebrugge, divers luchthavenvervoer, collectief taxivervoer, Belbus, Collectief vervoer naar OV- knooppunten voor ontsluiting bedrijvenzones Brussel: Collectieve taxi “Collecto” (zie verder) ter vervanging van nachtbussen tussen 24u en 6u

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Vlaamse Regering heeft gekozen voor een nieuw netwerk van vervoer op maat ikv Basisbereikbaarheid Treinnet, Kernnet Bus en Tram, Aanvullend net voor het Kernnet (functionele ritten) Nieuw netwerk van vervoer op maat met OV-taxi’s, in de 13 Vlaamse vervoerregio’s (met eigen regiecentrale). Opstart vanaf 2017

Taxi delen of deeltaxi? TAXI DELEN Taxi delen, ook Taxipooling, Ridesharing, of liftsharing (UK) of carpooling (USA), is “het toevoegen van passagiers aan een rit.” Men biedt dit als extra optie aan de passagier aan Lege autozetels worden hierdoor gevuld Is zoals “liften”, met een ietwat complexere organisatiestructuur. Route moet correct berekend worden: rekening gehouden met plaats en uur van pick-ups en drop-offs Nu beter mogelijk door netwerk van chauffeurs en van passagiers te verbinden via een platform, passagier (klant) kiest via de app of hij de rit wil delen met mensen die hij/zij (meestal) niet kent Hoe meer chauffeurs en hoe meer gebruikers in platform, hoe efficiënter het systeem

Deeltaxi’s of taxidelen Mogelijkheden in de toekomst Taxibusjes als “nachtbus” Pendelbusjes op vaste tijdstippen tussen centrum stad en ring/periferie Tussen middernacht en 6u Kleine voertuigen betere frequentie, milieuvriendelijker, veiliger en goedkoper dan grotere voertuigen Taxibusjes naar festivals, discotheken, danscafés,… Nieuwe mogelijkheden in kader van Basisbereikbaarheid Nieuwe mogelijkheden dankzij taxi-apps

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Collecto: deeltaxi ‘s nachts- 23u - 6u ; 7dagen op 7 Vervangt nachtbussen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest door gebruik van bestaande capaciteit- taxi’s Kosten besparing voor het Gewest Van vaste kost naar variable kost Meer flexibiliteit; betere ervaring voor gebruikers Gesubsidieerd model: 5 of 6 euro pp

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Meer dan 200 ophaalpunten ( MIVB haltes); om de 30 minuten Klant bepaalt bestemming, overal binnen de grenzen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Steunt op Taxis Verts platform/algorithme; volledig geautomatiseerd: groepering 3 passagiers gemiddeld Volledig beheer door Taxis Verts als Regie Centrale Tussen 500 en 1000 passagiers per nacht in 2016 ! Besparing voor het Gewest Betere ervaring voor gebruikers Vergemakkelijkt mobiliteit ‘s nachts (b2b en b2c)

Splyt, de eerste taxi pooling app Kies een klassieke of gedeelde rit Dynamisch/real time voorstellen van mogelijke medepassagiers Gewaarborgde korting Klant beslist: kiest of, hoe en met wie hij deelt Ritopties: enkel vrouwen rit, stille rit Volg de aankomst van je taxi in real time Deel je rit op Facebook Automatische en veilige betaling via de applicatie Feedback over je chauffeur en medereiziger geven

Splyt, de eerste taxi pooling app In Brussel en test in Leuven Goedkoper: delen van kosten Hogere bezetting van voertuigen die reeds in het verkeer zijn Duurzamer Minder verkeer Kortere wachttijden

TAXI sharing voor duurzame mobiliteit Brainstorm-studiedag rond streekmobiliteit, 11/02/2017 Pierre Steenberghen, GTL Jean-Michel Courtoy, Taxis Verts

De taxisector 3.693 KMO’s (Mei 2016) 10.000 chauffeurs in België Grote diversiteit (origine en scholingsgraad) 3.693 KMO’s (Mei 2016) 8.265 voertuigen (Mei 2016, +4,8%) 4.088 4.177 Taxi’s V.V.B.

Een sector tot uw dienst 65% & 35% werknemer zelfstandig Taxi! 10-tal mobiele apps 5% van alle ritten > 100.000 ritten/ dag

Een sector tot uw dienst 35 milj. passagiers/jaar Norm : max 1 /1.000 Ecoscore: 58

Mobiliteit = vele uitdagingen

Taxi sharing is deel van de oplossing Milieuvriendelijk Veilig & betrouwbaar Innoverend Flexibele partner openbaar vervoer Betaalbaar & transparant Maatschappelijk geëngageerd Icons designed by Freepik

60 % van de prijs van een taxi gaat naar loonkosten Taxi goedkoper maken kan alleen door: Minimaliseren onbeladen kilometers: nu al fel verbeterd, dankzij geolocalisatie taxivoertuigen (track & trace  Centrale stuurt dichtstbijzijnde taxi naar klant Minimaliseren wachttijden (iedereen wil taxi in piekuren, daarbuiten is er minder vraag)  Aantal taxi’s verhogen leidt niet tot lagere prijzen (vb, Nederl, Zweden) Doorstroming in het verkeer (gebruik bijzondere stroken, samen met De Lijn) Delen van de taxirit

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Men huurt dus een zitplaats in een taxi en niet de hele taxi. Nederland: al jaren veel gebruikt in openbaar vervoer: Taxbus, Regiotaxi, Taxihopper… Duitsland: de Sammeltaxi Vlaanderen: pendelbusjes MaxMobiel Gent, Havenbus Zeebrugge, divers luchthavenvervoer, collectief taxivervoer, Belbus, Collectief vervoer naar OV- knooppunten voor ontsluiting bedrijvenzones Brussel: Collectieve taxi “Collecto” (zie verder) ter vervanging van nachtbussen tussen 24u en 6u

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Vlaamse Regering heeft gekozen voor een nieuw netwerk van vervoer op maat ikv Basisbereikbaarheid Treinnet, Kernnet Bus en Tram, Aanvullend net voor het Kernnet (functionele ritten) Nieuw netwerk van vervoer op maat met OV-taxi’s, in de 13 Vlaamse vervoerregio’s (met eigen regiecentrale). Opstart vanaf 2017

Taxi delen of deeltaxi? TAXI DELEN Taxi delen, ook Taxipooling, Ridesharing, of liftsharing (UK) of carpooling (USA), is “het toevoegen van passagiers aan een rit.” Men biedt dit als extra optie aan de passagier aan Lege autozetels worden hierdoor gevuld Is zoals “liften”, met een ietwat complexere organisatiestructuur. Route moet correct berekend worden: rekening gehouden met plaats en uur van pick-ups en drop-offs Nu beter mogelijk door netwerk van chauffeurs en van passagiers te verbinden via een platform, passagier (klant) kiest via de app of hij de rit wil delen met mensen die hij/zij (meestal) niet kent Hoe meer chauffeurs en hoe meer gebruikers in platform, hoe efficiënter het systeem

Deeltaxi’s of taxidelen Mogelijkheden in de toekomst Taxibusjes als “nachtbus” Pendelbusjes op vaste tijdstippen tussen centrum stad en ring/periferie Tussen middernacht en 6u Kleine voertuigen betere frequentie, milieuvriendelijker, veiliger en goedkoper dan grotere voertuigen Taxibusjes naar festivals, discotheken, danscafés,… Nieuwe mogelijkheden in kader van Basisbereikbaarheid Nieuwe mogelijkheden dankzij taxi-apps

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Collecto: deeltaxi ‘s nachts- 23u - 6u ; 7dagen op 7 Vervangt nachtbussen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest door gebruik van bestaande capaciteit- taxi’s Kosten besparing voor het Gewest Van vaste kost naar variable kost Meer flexibiliteit; betere ervaring voor gebruikers Gesubsidieerd model: 5 of 6 euro pp

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Meer dan 200 ophaalpunten ( MIVB haltes); om de 30 minuten Klant bepaalt bestemming, overal binnen de grenzen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Steunt op Taxis Verts platform/algorithme; volledig geautomatiseerd: groepering 3 passagiers gemiddeld Volledig beheer door Taxis Verts als Regie Centrale Tussen 500 en 1000 passagiers per nacht in 2016 ! Besparing voor het Gewest Betere ervaring voor gebruikers Vergemakkelijkt mobiliteit ‘s nachts (b2b en b2c)

Splyt, de eerste taxi pooling app Kies een klassieke of gedeelde rit Dynamisch/real time voorstellen van mogelijke medepassagiers Gewaarborgde korting Klant beslist: kiest of, hoe en met wie hij deelt Ritopties: enkel vrouwen rit, stille rit Volg de aankomst van je taxi in real time Deel je rit op Facebook Automatische en veilige betaling via de applicatie Feedback over je chauffeur en medereiziger geven

Splyt, de eerste taxi pooling app In Brussel en test in Leuven Goedkoper: delen van kosten Hogere bezetting van voertuigen die reeds in het verkeer zijn Duurzamer Minder verkeer Kortere wachttijden

Innovatie > 10 taxi apps in België Gem. tevredenheidsscore: 4,5/5 Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Geolocalisatie Kost, afstand en timing gekend Flexibele Dienst-verlening Klant-vriendelijk Betaling met app

Innoverend Uitbouw internationaal netwerk innovatie en kwaliteit verzekeren gemeenschappelijke interface voor alle apps Taxi sharing apps TaxiButler Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Gemeenschappelijke interface: vandaag al kan in de grote europese steden 250.000 taxi’s verbonden met zelfde interface, zodat je overal met zelfde app een taxi kan bestellen

Verdere vragen? Bij verdere vragen of opmerkingen mag u gerust contact opnemen met: GTL (Nationale Groepering van Taxiondernemingen en Wagenverhuurdiensten met Chauffeur) - Pierre Steenberghen psteenberghen@gtl-taxi.be Taxis Verts - Jean-Michel Courtoy jean-michel.courtoy@taxis.be

Innovatie > 10 taxi apps in België Gem. tevredenheidsscore: 4,5/5 Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Geolocalisatie Kost, afstand en timing gekend Flexibele Dienst-verlening Klant-vriendelijk Betaling met app

Innoverend Uitbouw internationaal netwerk innovatie en kwaliteit verzekeren gemeenschappelijke interface voor alle apps Taxi sharing apps TaxiButler Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Gemeenschappelijke interface: vandaag al kan in de grote europese steden 250.000 taxi’s verbonden met zelfde interface, zodat je overal met zelfde app een taxi kan bestellen

Verdere vragen? Bij verdere vragen of opmerkingen mag u gerust contact opnemen met: GTL (Nationale Groepering van Taxiondernemingen en Wagenverhuurdiensten met Chauffeur) - Pierre Steenberghen psteenberghen@gtl-taxi.be Taxis Verts - Jean-Michel Courtoy jean-michel.courtoy@taxis.be

TAXI sharing voor duurzame mobiliteit Brainstorm-studiedag rond streekmobiliteit, 11/02/2017 Pierre Steenberghen, GTL Jean-Michel Courtoy, Taxis Verts

De taxisector 3.693 KMO’s (Mei 2016) 10.000 chauffeurs in België Grote diversiteit (origine en scholingsgraad) 3.693 KMO’s (Mei 2016) 8.265 voertuigen (Mei 2016, +4,8%) 4.088 4.177 Taxi’s V.V.B.

Een sector tot uw dienst 65% & 35% werknemer zelfstandig Taxi! 10-tal mobiele apps 5% van alle ritten > 100.000 ritten/ dag

Een sector tot uw dienst 35 milj. passagiers/jaar Norm : max 1 /1.000 Ecoscore: 58

Mobiliteit = vele uitdagingen

Taxi sharing is deel van de oplossing Milieuvriendelijk Veilig & betrouwbaar Innoverend Flexibele partner openbaar vervoer Betaalbaar & transparant Maatschappelijk geëngageerd Icons designed by Freepik

60 % van de prijs van een taxi gaat naar loonkosten Taxi goedkoper maken kan alleen door: Minimaliseren onbeladen kilometers: nu al fel verbeterd, dankzij geolocalisatie taxivoertuigen (track & trace  Centrale stuurt dichtstbijzijnde taxi naar klant Minimaliseren wachttijden (iedereen wil taxi in piekuren, daarbuiten is er minder vraag)  Aantal taxi’s verhogen leidt niet tot lagere prijzen (vb, Nederl, Zweden) Doorstroming in het verkeer (gebruik bijzondere stroken, samen met De Lijn) Delen van de taxirit

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Men huurt dus een zitplaats in een taxi en niet de hele taxi. Nederland: al jaren veel gebruikt in openbaar vervoer: Taxbus, Regiotaxi, Taxihopper… Duitsland: de Sammeltaxi Vlaanderen: pendelbusjes MaxMobiel Gent, Havenbus Zeebrugge, divers luchthavenvervoer, collectief taxivervoer, Belbus, Collectief vervoer naar OV- knooppunten voor ontsluiting bedrijvenzones Brussel: Collectieve taxi “Collecto” (zie verder) ter vervanging van nachtbussen tussen 24u en 6u

Taxi delen of deeltaxi? DEELTAXI Vlaamse Regering heeft gekozen voor een nieuw netwerk van vervoer op maat ikv Basisbereikbaarheid Treinnet, Kernnet Bus en Tram, Aanvullend net voor het Kernnet (functionele ritten) Nieuw netwerk van vervoer op maat met OV-taxi’s, in de 13 Vlaamse vervoerregio’s (met eigen regiecentrale). Opstart vanaf 2017

Taxi delen of deeltaxi? TAXI DELEN Taxi delen, ook Taxipooling, Ridesharing, of liftsharing (UK) of carpooling (USA), is “het toevoegen van passagiers aan een rit.” Men biedt dit als extra optie aan de passagier aan Lege autozetels worden hierdoor gevuld Is zoals “liften”, met een ietwat complexere organisatiestructuur. Route moet correct berekend worden: rekening gehouden met plaats en uur van pick-ups en drop-offs Nu beter mogelijk door netwerk van chauffeurs en van passagiers te verbinden via een platform, passagier (klant) kiest via de app of hij de rit wil delen met mensen die hij/zij (meestal) niet kent Hoe meer chauffeurs en hoe meer gebruikers in platform, hoe efficiënter het systeem

Deeltaxi’s of taxidelen Mogelijkheden in de toekomst Taxibusjes als “nachtbus” Pendelbusjes op vaste tijdstippen tussen centrum stad en ring/periferie Tussen middernacht en 6u Kleine voertuigen betere frequentie, milieuvriendelijker, veiliger en goedkoper dan grotere voertuigen Taxibusjes naar festivals, discotheken, danscafés,… Nieuwe mogelijkheden in kader van Basisbereikbaarheid Nieuwe mogelijkheden dankzij taxi-apps

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Collecto: deeltaxi ‘s nachts- 23u - 6u ; 7dagen op 7 Vervangt nachtbussen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest door gebruik van bestaande capaciteit- taxi’s Kosten besparing voor het Gewest Van vaste kost naar variable kost Meer flexibiliteit; betere ervaring voor gebruikers Gesubsidieerd model: 5 of 6 euro pp

Taxi als aanvulling op het openbaar vervoer Meer dan 200 ophaalpunten ( MIVB haltes); om de 30 minuten Klant bepaalt bestemming, overal binnen de grenzen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Steunt op Taxis Verts platform/algorithme; volledig geautomatiseerd: groepering 3 passagiers gemiddeld Volledig beheer door Taxis Verts als Regie Centrale Tussen 500 en 1000 passagiers per nacht in 2016 ! Besparing voor het Gewest Betere ervaring voor gebruikers Vergemakkelijkt mobiliteit ‘s nachts (b2b en b2c)

Splyt, de eerste taxi pooling app Kies een klassieke of gedeelde rit Dynamisch/real time voorstellen van mogelijke medepassagiers Gewaarborgde korting Klant beslist: kiest of, hoe en met wie hij deelt Ritopties: enkel vrouwen rit, stille rit Volg de aankomst van je taxi in real time Deel je rit op Facebook Automatische en veilige betaling via de applicatie Feedback over je chauffeur en medereiziger geven

Splyt, de eerste taxi pooling app In Brussel en test in Leuven Goedkoper: delen van kosten Hogere bezetting van voertuigen die reeds in het verkeer zijn Duurzamer Minder verkeer Kortere wachttijden

Innovatie > 10 taxi apps in België Gem. tevredenheidsscore: 4,5/5 Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Geolocalisatie Kost, afstand en timing gekend Flexibele Dienst-verlening Klant-vriendelijk Betaling met app

Innoverend Uitbouw internationaal netwerk innovatie en kwaliteit verzekeren gemeenschappelijke interface voor alle apps Taxi sharing apps TaxiButler Integratiebeweging op Europees niveau: alle Belgische taxi-centrales met apps aangesloten bij taxi-eu samenwerking e-cab et taxi.eu Gemeenschappelijke interface: vandaag al kan in de grote europese steden 250.000 taxi’s verbonden met zelfde interface, zodat je overal met zelfde app een taxi kan bestellen

Verdere vragen? Bij verdere vragen of opmerkingen mag u gerust contact opnemen met: GTL (Nationale Groepering van Taxiondernemingen en Wagenverhuurdiensten met Chauffeur) - Pierre Steenberghen psteenberghen@gtl-taxi.be Taxis Verts - Jean-Michel Courtoy jean-michel.courtoy@taxis.be