Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Jolanda Beerse Top Productions
Initialisatie en concretisering marketing projecten grote, kleine organisaties nationaal, internationaal
Ons vakgebied B2B: direct/indirect – (turnkey) concepten In opdracht of eigen evenementen Charitatieve evenementen, inclusief sponsorwerving Gebruikersvereniging/branchevereniging MVO: www.topdag.org
Onze ambassadeurs:
Onze maatschappelijke bijdrage: ouderenzorg
Wat doen we? Content strategie Content ontwikkeling Thema bepaling Evenement ontwerp Uitrol project Klant experience Marketingadvies
Communicatie Multichannel aanpak Crossmediale aanpak, via DirectSmile Creatieve concepten/design Websites, emails, DM, Social media Innovaties/technologie: o.a. voting, streaming, Beacons
Waarom crossmedia? Kosten-efficient Overzichtelijk en inzichtelijk Flexibeler Meetbaar qua respons Meer rendement
Crossmedia Data verwerking Crossmediale campagnes Marketing automation Interne vaardigheden DirectSmile Compatible Evenement rapportage Analyse – verrijking Snellere conversierate
Photograph by Josh Meister Green Egg-effect
Referentie crossmediale campagne Actie voor en i.s.m. Canon Nederland NV Voor gesegmenteerde doelgroepen in Grafische markt Bestaande en potentiële klanten “Practice what you preach”
Kwalitatieve doelstellingen In beeld blijven bij nieuwe en bestaande klanten als strategische partner Leadgeneratie en conversie door content marketing kennis delen Klanten warm maken voor een aankomend evenement Database verrijking
Kwantitatieve doelstellingen 150 afspraken 33% conversie 50 deals 300 bezoekers verwelkomen op een in-house event
Gepersonaliseerde e-mails Gepersonaliseerde hard-copy kaarten Mogelijkheid tot responderen per post of online Via persoonlijke URL (pURL) of static page
Event
Behaalde resultaten Crossmedia campagne Doel: 150 afspraken Resultaat: 209 afspraken n.a.v. Insight Rapport campagne (52% van deze afspraken heeft ook het event bezocht) Event Doel: 300 bezoekers Resultaat: 367 bezoekers (24% NEW BUSINESS) ROI: >1000%
Waarom crossmedia (focus extern)? Kosten-efficient Overzichtelijk en inzichtelijk Flexibeler Meetbaar qua respons Meer rendement
Waarom crossmedia (focus intern)? Kosten-efficient Beter klantadvies/betere sturing Overzichtelijk en inzichtelijk Meetbaar qua respons Meer rendement Meer klanttevredenheid
Vragen: Jolanda Beerse W: www. topproductions. nl E: j Vragen: Jolanda Beerse W: www.topproductions.nl E: j.beerse@topproductions.nl