Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leren en Werken in de carrosseriebranche. 16 februari 2006.
Advertisements

VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
‘Van pannenkoeken bakken naar het vergroten van de sociale competenties’
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Stichting Dijk van een Kust
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
1.1a2, Vereniging voor elektronisch geld instellingen in Nederland Toelichting op doelstelling en werkwijze Kees Klomp (voorzitter) 11 juni 2002.
HoekscheWaardDuurzaam
eCompetence Framework (e-CF)
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
Brede School Rotterdam
Arteveldehogeschool Office management
Voorlichting Sociologie Radboud Universiteit Nijmegen
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Onderzoeksdata in de Bibliotheek: Tijd voor een nieuw Informatie-specialisme? Ervaringen uit de praktijk Rob Grim Research Data Specialist/e-Science Coordinator.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
LPM bijeenkomst 10 november 2005 Welkom. LPM bijeenkomst 10 november 2005 Landelijk Platform Mechatronica 2005 Structuur 2005/2007 Peter van Ierland.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Alumnivereniging EUR Masters of Financial Planning Aanleiding In januari 1998 isde eerste selecte groep van de postacademische opleiding Master of Financial.
Werkdocument meerjarenaanpak NME - NH versie november meerjarenaanpak  Voor een duurzame samenleving is commitment nodig van maatschappelijke organisaties,
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
“Let’s talk about you & me”
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Start kennispraktijknetwerk Vraag- en aanbodanalyse
Naam overlegorgaan Preventief Jeugdbeleid: Samen ontwikkelen en uitvoeren Workshop Kennis voor de Stad 6 november 2009.
BLIK OP DE SAMENLEVING.
Citymarketing Hilversum 2006
Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? En hoe zorgen we dat de belangen van digitale consumenten gehoord én behartigd worden? We.
Plan van Aanpak Banencommissie Gepresenteerd op ALV in Hoogwoud 6 okt door Gerrit de Groot.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Informatiebijeenkomst Beleidregel combinatiefuncties.
Honoursprogramma voor propedeusestudenten
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Visie op een nieuwe structuur
Dag van de Franse taal 12 november 2015 Maaike Koffeman en Yvonne Schoolmeesters Ronde Tafel Frans.
Wegwijs in Cijfers Daniëlle Kramer Epidemioloog Resi Mangunkusumo Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 2 Opvoedingsondersteuning.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
ROTARY CLUB ……. Jaarplan 2016 – 2017 Bestuur bestaande uit: Voorzitter: naam Inkomend voorzitter: naam Secretaris: naam Penningmeester: naam Uitgaand voorzitter:
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Cursus vrijwilligers werven Praktisch toegepast. Programma Opzet scholing Vrijwilligers: Waar hebben we het over? Knelpunten Vrijwilligersbeleid Werven.
Jaarplan 2016 Activiteiten Academy <CONCEPT>
Universiteitsbibliotheek Utrecht
WAT IS HET MAATSCHAPPELIJK MIDDENVELD 1
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
voor Rotterdamse kinderen
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De kracht van de Fietsersbond
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Transcript van de presentatie:

Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken

Aanbod activiteiten aantrekkelijker maken Aanbod van de VvS-OR laten aansluiten bij behoeften leden: informatie, nieuwe ontwikkelingen, wetenschappelijke kennis en opleiding. Strategie: 1.1. Programma annual meeting versterken op toepassingen, ook gebruikers statistiek laten meepraten over richting statistiek   1.2. Accreditatie 1.3. Cursussen overzicht aanbieden / bemiddelen in aanbod – vraag  1.4. Zichtbaar maken van de statistiek en het beroep van statisticus in Nederland, zoals hieronder beschreven.

Statistiek zichtbaar maken Statistiek is in Nederland weinig zichtbaar in beleid en media. Grotere zichtbaarheid heeft gunstig effect op werven nieuwe leden en maakt VvS-OR aantrekkelijker worden voor bestaande leden. Strategie: 2.1. PR plan ( FvE, LF + ?) Doelstellingen Informatie over statistiek platform om statistiek-kennis te delen (wetenschap, beleid, politiek, media) Promoten beroep statisticus/data scientist (studenten, middelbare scholieren) Benutten statistische kennis van de beroepsgroep beleid in Nederland mogelijkheden en beperkingen schetsen statistische data analyse en algoritmen (zorg, belastingdienst, opsporingsdiensten). integreren in onderwijs (middelbaar onderwijs) Aandacht voor Wat kunnen we leren van RSS, ASA, SSA etc op gebied PR en zichtbaarheid? Website en social media? Inrichten voor leden, wetenschap, media, beleid, politiek, bedrijfsleven, brede publiek. Hoe statistiek in media te krijgen? Contacten opbouwen met wetenschaps(journalisten)?

Statistiek zichtbaar maken 2.2. Samenwerking met partners aangaan om de statistiek zichtbaar te maken in Nederland (CBS, ISI). 2.3. Vergroten onderzoeksfondsen voor statistiek op NL en EU nivo en daarbij samenwerken met zusterorganisaties. Gecoördineerde actie opzetten om (toegepaste) statistiek als een thema bij ERC beurzen erkend te krijgen.   2.4. Werken aan visie op statistiekonderwijs op lagere school en voortgezet onderwijs. 2.5. Aanbod van de VvS-OR aantrekkelijk maken voor niet-statistici: beleidsmakers, journalisten, etc. door bij bijeenkomsten te organiseren met praktische toepassing van statistiek en cursussen aan te bieden, kennis te delen.

Nieuwe VvS-OR sectie: Data Science

Nieuwe VvS-OR sectie: Data Science

Annual meeting 2018 2 dagen? diner / feest op avond 1e dag?