Goederenverkoop Makkelijk en snel geld verdienen kan door goederen te verkopen. Het kan altijd en overal: op de markt, maar ook in een webshop. Er is.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
Bart Maes 2 Marketing Communicatieve vaardigheden.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
 QI&feature=related QI&feature=related.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
College Investeren en Financieren
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Money, money, money ….. Startkapitaal   - banklening   - microfinanciering   - venture capital en ppp's   - peer-to-peer, familie en crowdfunding.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Social media.
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.
Waarde van de auto: bepaal het gratis via auto verkoop site ikwilvanmijnautoaf.nl Waarde autoWaarde auto bepalen ikwilvanmijnautoaf.nl.
TRIJNTJE LUCASSEN Van IBL naar managementinformatie: ideeën en plannen.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Op een virtuele marktplaats verkoop je je auto sneller Auto marktplaats ikwilvanmijnautoaf.nl.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Een goed product maken is niet genoeg …
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Les 3 Affiliate Marketing
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
3.1 PRODUCTIE.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Welkom Havo 5..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom Havo 5..
Welkom Havo 5..
Welkom VWO 5..
Welkom havo 3..
Welkom Havo 5..
Welkom Havo 5..
Welkom VWO 5..
Welkom Havo/vwo 3..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Big Data.
Big Data.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Belasting toegevoegde waarde
Economische kringloop
Wat doet de groothandel?
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Goederenverkoop Makkelijk en snel geld verdienen kan door goederen te verkopen. Het kan altijd en overal: op de markt, maar ook in een webshop. Er is geen contract nodig en u ontvangt direct de betaling. Vooral voor kleine goederen is dit een perfect verdienmodel. Denk daarbij aan boeken, schoenen of ijsjes. Welke producten in uw assortiment lenen zich voor een snelle transactie?

Abonnement Een continue stroom aan inkomsten, weten welke omzet je kunt verwachten en al geld ontvangen vóórdat u uw product of dienst aan de klant levert. Dat zijn de voordelen van het abonnement. U verkoopt uw klant de toegang tot een product of dienst. Denk aan tijdschriften, verzekeringen, woninghuur, servicecontracten, IT via the cloud of autolease.

Verbruiksmodel Wat u levert, vertaalt zich direct in omzet. Dat is het voordeel van het verbruiksmodel. Hoe meer de klant gebruikt, hoe meer u verdient. Dit verdienmodel is toepasbaar voor professionals die hun inzet per uur aan hun klanten berekenen, maar ook voor de levering van telefonie, elektriciteit, gas of water. Sommige bedrijven passen het verbruiksmodel creatief toe op kostbare producten. Zo verhuurt Rolls-Royce vliegtuigmotoren per draaiuur. Welke diensten of producten kunt u volgens het verbruiksmodel aan uw klanten aanbieden? En heeft u producten in bezit die u op een creatieve manier per uur, dag of week kunt verhuren?

Lokaasmodel Klanten binnenhalen met een goedkoop basisproduct, waarvoor ze relatief dure onderdelen nodig hebben. Dat is het idee achter het lokaasmodel. Dit verdienmodel wordt ook wel baite and hook of het Gilettemodel genoemd. De winst wordt gemaakt op de relatief dure onderdelen (hook) die de klant nodig heeft voor het goedkope basisproduct (baite). Denk aan de mesjes voor een scheerapparaatje of de cups bij een Nespresso apparaat. Omdat de klant automatisch diensten of producten blijft afnemen, wordt dit ook wel ‘vendor lock in’ genoemd. Welke koppelingen kunt u maken tussen goedkope basisproducten en bijbehorende producten met een grote winstmarge?

Instapmodel Haal gemakkelijk veel klanten binnen door hen per direct een dienst gratis aan te bieden. Later gaat u hieraan verdienen. Een voorbeeld is Skype. Skype is gratis, maar voor Skype-Out moet worden betaald. De winst zit hem in een uitbreiding of upgrade van de dienst, waarvoor de klant wel betaalt. Dit verdienmodel wordt ook wel het freemiummodel genoemd (free en premium). Met welke diensten kunt u uw klanten gratis kennis laten maken? Of welke bestaande gratis diensten kunt u tegen betaling uitbreiden?

Koppelverkoop Koppelverkoop biedt u de mogelijkheid om producten waar de klant uit zichzelf niet om had gevraagd, toch aan de man te brengen. De essentie is een succesvol, aantrekkelijk product, met daaraan een minder aantrekkelijk of onbekend product gekoppeld tegen een meerprijs. Voorbeelden zijn boekenpakketten en autoverhuur met verzekering. Voor veel producenten is dit een manier om oude voorraden te slijten of om reclame te maken voor een nieuw product. Op welke producten wilt u extra aandacht vestigen?

Servicemodel Een continue stroom aan inkomsten en weten welke omzet je kunt verwachten. Dat zijn de voordelen van het servicemodel. U verkoopt een eerste product met een lage marge, een website bijvoorbeeld. Vervolgens verdient u structureel aan het periodieke onderhoud dat eraan is gekoppeld en een veel hogere winstmarge heeft. Omdat de klant automatisch diensten of producten blijft afnemen, wordt dit ook wel ‘vendor lock in’ genoemd. Voor welke diensten of producten kunt u een servicemodel gebruiken om zo een continue inkomstenstroom te genereren?

Reclamemodel Creëer een inkomstenstroom door andere partijen reclame te laten maken. In uw media, op uw terrein of op uw voertuigen bijvoorbeeld. Het effect kunt u versterken door het product gratis aan consumenten aan te bieden. Daardoor heeft het product een groter bereik en wordt de advertentieruimte meer waard. Vergelijk het met gratis kranten als de Metro. Welke media en middelen heeft u om relaties reclame te laten maken?

Makelaarsmodel Verzilver de toegevoegde waarde die u heeft voor andere partijen. Brokers en makelaars verdienen elke keer wanneer ze een succesvolle deal tot stand hebben gebracht. Breng bijvoorbeeld koper en verkoper bij elkaar of koppel een werkzoekende aan een werkgever. Een ander voorbeeld is Paypal. Dit bedrijf ontvangt een percentage voor iedere transactie. Binnen welke deals kunt u een rol spelen?

Marktinformatiemodel Verkoop uw kennis en data. Gegevens die u tot uw beschikking heeft, kunnen ook voor andere ondernemers interessant zijn. Neem bijvoorbeeld data over zoek- en aankoopgedrag van (internet- )gebruikers. Hieraan kan ook advieswerk worden gekoppeld. Welke kennis kunt u vermarkten? De combinatie van schaarse informatie met professioneel advies biedt kansen.

Lenen en leasen Genereer een continue inkomstenstroom door uw producten te laten leasen. Het voordeel is dat de goederen in uw bezit blijven. Bovendien kunt u in veel gevallen een servicecontract bij de lease aanbieden. Een bekend voorbeeld vormen leaseauto’s, maar ook de verhuur van ruimten. Welke producten of ruimten kunt u vermarkten middels het leasemodel?

Licentieverlening Eén keer iets uitvinden of bedenken en daar vervolgens keer op keer geld voor ontvangen. Dat kan wanneer u licenties verstrekt. In het geval van media gaat het om het auteursrecht en in de technologie noemen we het patent. Door de licentie te verstrekken, geeft u de ander het recht om geld te verdienen met uw idee. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor het produceren van het product of het commercialiseren van de dienst.