Een dorpshuis voor ons allemaal!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wonen, werken en zorgen 50plus de financiële aspecten.
Advertisements

Hoe werkt een (gemengde) VvE?
Informatie-avond kantinepersoneel
Welkom Afdeling Zorg KBO 29 augustus Aanleiding • Rapport ledenonderzoek KBO Loon op Zand • Vraag om coördinatie en meer samenhang • Toekomstige.
Stand van zaken nieuwbouw. Uitgangspunten nieuwbouw Doel is het binnen de begroting realiseren van een nieuw duurzaam sportcomplex, passend bij de.
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
KANTINE Afspraken Vergaderen: • Graag afspraak nakomen dat tijdens vergaderingen alleen koffie en thee wordt gedronken. • Bij warm weer of erg lange vergaderingen.
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
Stichting de Jansheeren Perspectief na kortingen ?
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Alumnivereniging EUR Masters of Financial Planning Aanleiding In januari 1998 isde eerste selecte groep van de postacademische opleiding Master of Financial.
Vrijwilligersbeleid Samen werken aan de toekomst November 2005.
Brouwershuis: ruimte voor iedereen!
Wet Maatschappelijke Ondersteuning Januari Achtergronden (1) Vermaatschappelijking van de zorg. Mensen met veel zorgbehoeften willen in de maatschappij.
Huishoudelijk reglement  Doelstellingen  Bestuur  Werkgroepen  Projectverantwoording.
Informatie-avond kantinepersoneel
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
ALGEMENE VERGADERING 16 JUNI 2014.
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
Organisatie van Roparun team Unilever vitality Runners 51.
Dorpshuis op Graft
Welkom Event Center Batu Tjapeu. Agenda 22 augustus 2015 Voorstellen bestuur 2015 Huidige situatie Doel Hoe nu verder? Organisatie Inschrijven Vragen.
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
C ONTEXT VAN DE ORGANISATIE Organisatie en beheer 2 e bijeenkomst.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
De basisregels van het appartementsrecht
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
Activiteiten Dorpsraad 2015/ januari 2016.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Keuze voor één prestatie-elftal senioren. De agenda bij dit onderwerp: Informeren over de argumenten over de.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Algemene ledenvergadering februari Agenda 1.Opening en mededelingen 2.Verslag van de algemene ledenvergadering op 11 februari Jaarverslagen:
Groepsvereniging & Beheerstichting. Je hebt een Scouting groepsvereniging, maar wat nu …….? Kennisnetwerk Scouting Nederland.
De partij van de toekomst. Wat willen we? zetels zetels zetels Doel Een liberaler Nederland Nodig Draagkracht en invloed.
Lokaal Woon en Leefbaarheids Plan. Lokaal Woon- en Leefbaarheids Plan  Waarom  Resultaten bijeenkomsten  Hoe nu verder.
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Jaarvergadering DV/DR Maandag 07 maart Agenda Opening Ingekomen stukken Notulen jaarvergadering 20 maart 2015 Jaarverslag dorpsvereniging 2015 Jaarverslag.
DOELSTELLING Gericht op integrale aanpak voor ontwikkeling van sportbeleid door samenwerking tussen de gemeente, de georganiseerde sport en de plaatselijke.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Begroting Heerenhonk. Kosten en opbrengsten Heerenhonk 1e jaar KostenOpbrengsten Onderhoud pand€ 1.000,00 Diverse belastingen w.o. OZ 1.000,00 Verzekeringen.
Draaiboek Voltooiing 1. “Heb je een goede dag, geniet ervan. Heb je een kwade dag, bedenk dan dat God ook die gemaakt heeft. Hij wil eenvoudig niet dat.
Bijeenkomst Fractievoorzitters Kempenhorst College 24 juni 2009.
Korte terugblik 2016 en vooruitblik 2017
Hbo-tbv wonen Algemene vergadering 2016.
Thematafel inclusieve buurt, Rinie Blauw
Jaarvergadering Stadsraad Brouwershaven 2016
Realisatie MFA Kortgene Fiscaal, governance en financieel
Bouwen aan de toekomst II
Aanbesteding IJssportcentrum Eindhoven Informatie-bijeenkomst 15 april 2016.
Schouwing en collectieve dialoog 21 april 2016
Toekomst van de besturen …
KENMERKEN: Grote spreiding t.a.v. ligging
Definitie Thuisondersteuning (concept) - 1
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
Stichting Vrienden van De Oase
Statuten / oprichtingsactie d.d
Algemene ledenvergadering
volgende bladzijde terug
Vrijwilligers KBO en PVGE
Besturen en Communiceren
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Informatieavond voor vrijwilligers OLS 2019 Sevenum
1e ledenvergadering 1E LEDENVERGADERING 23 februari 2015
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Transcript van de presentatie:

Een dorpshuis voor ons allemaal! Ons Trefpunt “Samen schuilen onder een jas!” Een dorpshuis voor ons allemaal!

Een dorpshuis voor ons allemaal! Ons Trefpunt Een dorpshuis voor ons allemaal! In eigen beheer!! Zoals de gemeente dat wil en aan ons vraagt, de inwoners van Velp, dat per 01-01-2018 te regelen! En dat is wat wij gaan proberen te doen met de steun van jullie, inwoners en verenigingen van Velp!

De voorbereidende werkgroep Bestaat uit: Robert Jans (Dorpsraad) Suzanne van Kempen-van Es (Dorpsraad) Willie van Dinther Jan Opsteegh Jos van Dijk Marc Linders William Hermanussen Johan Hoefnagel Jos Domhof Taken voorbereidende werkgroep: - Het aanstellen van het bestuur stichting beheer Trefpunt - Het zorgen voor de kaders en statuten waarin dit bestuur kan werken met haar bevoegdheden en die van het nog te vormen GebruikersPlatform (GP) - Het zorgen voor duidelijkheid wat de gemeente in de komende jaren gaat bijdragen aan startkapitaal,subsidies en jaarlijkse ondersteuning. - Het zorgen voor duidelijkheid welke kosten de gemeente “standaard” voor haar rekening neemt

Het bestuur van de stichting beheer Trefpunt Zal gaan bestaan uit: 5 leden (waarvan tenminste 1 lid uit de Dorpsraad): een voorzitter, een penningmeester, een secretaris en 2 leden, waarvan bij voorkeur een de beheerder is. Het bestuur is verantwoordelijk voor: Het beheer van de agenda Het beheer van de bar en de keuken Het beheer van de in-en verkoop Het schoonmaken/-houden van het Trefpunt Het klein onderhoud van het Trefpunt Het huishoudlelijk regelement; “dat wat wel en niet mag!” Het faciliteren van verenigingsbehoeftes, indien mogelijk Het verhogen van de activiteiten in het Trefpunt, indien behoefte Het bestuur van de stichting beheer Trefpunt legt verantwoordelijkheid af aan het GebruikersPlatform (GP)

Het GebruikersPlatform(GP) Zal gaan bestaan uit: 1 lid per vereniging, die gebruikt maakt van het Trefpunt. Het GP is verantwoordelijk voor: De activiteiten van hun vereninging in het Trefpunt Het zich houden aan het “huishoudelijkregelement” van het Trefpunt opgesteld door het bestuur, hierbij b.v. denkende aan: -Het openen/sluiten van het Trefpunt/gebruikte ruimte(s), voor en na afloop van hun activiteiten -Het schoon en netjes achterlaten van de gebruikte ruimte(s)/Trefpunt Het GP heeft het recht het bestuur ter verantwoording te roepen en eventueel, als daar een nog te bepalen meerderheid voor is, in te grijpen en regels te veranderen

Enkele belangrijke uitgangspunten Start eigen beheer per 01-01-2018 Kostenloze overname van complete inventaris van het Trefpunt Er hoeft geen winst gemaakt te worden! Het uiteindelijke doel van het Trefpunt zal zelfredzaamheid zijn! (Hierbij wel rekening houdende met de nog te defineren jaarlijkse ondersteuning van de gemeente!) Er zal geen personeel in dienst genomen worden Er zal een beheerder op vrijwillige basis aangesteld worden Alle te gebruiken ruimtes zullen apart afsluitbaar en toegankelijk gemaakt worden Er zal een “sleutelplan” geintroduceerd worden, zodat inzichtelijk wordt wie het pand opent en sluit en welke ruimtes gebruikt heeft

vervolg enkele belangrijke uitgangspunten Er zal een koffie/drank/snack automaat in de gang geinstalleerd worden, zodat verenigingen zonder gebruik te willen maken van de bar/keuken toch iets kunnen gebruiken in het Trefpunt, waarmee de beheerder(s) zoveel mogelijk ontlast kunnen worden Het bestuur is verantwoordelijk voor het naleven van de horecavergunning en de daaraan gestelde eisen.

Aanpassings- en verbouwingswensen!!! Alle te verhuren ruimtes apart afsluitbaar en toegankelijk maken Uitbouw pand aan zijkant/barkant voor het creëren/plaatsen van: -extra opslagruimte voor tafels/stoelen/etc. -extra ruimte voor café/ontmoetingruimte voor sociale bijeenkomsten -2 extra biljarts ivm ledenstop biljartclub Velp -2 dart borden en ruimte voor het spelen van darts 3) Keuken aanpassen voor kookclubs, lunches en gezamelijke maaltijden 4) Verbeteren van de akoestiek in de grote zaal 5) Het plaatsen van koffie/drank/snack automaten in de gang 6) De voordeur als nooddeur laten ombouwen met bel, zodat ongewenste bezoekers het gebouw tijdens activiteiten niet kunnen betreden Het aanleggen van2 jeu de boules banen net buiten het Trefpunt met wat gezellige bankjes daar om heen Het evenemententerrein van Velp (Kermis, Braderie, InDeBan,etc.) naast het Trefpunt realiseren

Vervolg aanpassings- en verbouwingswensen!!! 9) Het hele gebouw rolstoelvriendelijk maken inclusief traplift voor de ruimtes boven. 10) Het hele gebouw brandveilig maken inclusief extra vluchtroute voor de ruimtes boven.

Hoe nu verder? Duidelijkheid realiseren in wat de gemeente Grave gaat bijdragen Oprichting van stichting beheer Trefpunt Vorming/aanstellen van het bestuur stichting beheer Trefpunt Vorming van het GebruikersPlatform(GP) Aanstellen van een of meerdere beheerders Aanpassingen realiseren van het Trefpunt Een bijdrage van de inwoners en verenigingen van Velp vragen: Wij de werkgroep eigen beheer Trefpunt zijn op zoek naar vrijwilligers: -voor… een bestuurs-/beheerdersfunctie -voor… achter de bar -voor… in de keuken -voor… hand-en spandiensten Vrijwilligers kunnen zich aanmelden op: info@dorpsraadvelp.nl of bij een van de leden van de voorbereidende werkgroep Per 01-01-2018 ons Trefpunt in eigen beheer proberen te realiseren!!! “ Dat was wat het was!”

Ons Trefpunt! Vragen? Opmerkingen? Vrijwilligers kunnen zich aanmelden op: info@dorpsraadvelp.nl of bij een van de leden van de werkgroep

Toegift! Samen… bramen plukken Samen… schuilen onder een jas Samenlopen van omstandigheden Te hooi en te gras… Dat was… wat ‘t was!