2 Keurmerk ZZP-ers in zorg en welzijn 5 oktober 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Advertisements

De herziene Kwaliteitsnorm Nederlandse Archeologie (KNA)
Het OSB-KEURMERK: de start Roadshow Amsterdam, 10 april
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
Kwaliteit volgens Sportfondsen! Optimale Waarde ® Voor alle belanghebbenden Constante verbetering.
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
Titel kopje Tik hier de tekst die je wilt
Ex Examenprofiel Ledenvergadering 29 januari 2009 Examenprofiel GDW Examenprofielen Btg GDW.
Zorggroep Fysiotherapie Zutphen Oost Achterhoek. De stand van zaken, hoe staat het ervoor? Zorgstandaard Integrale bekostiging Ketenzorgorganisatie Monodisciplinaire.
Portefeuillehoudersoverleg Wonen 10 november 2010 Cees Stoppelenburg Huisvesting Tijdelijke arbeidsmigranten.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
OHSAS certificatie Frans Stuyt 24 september 2009.
Grupo Mercator. Universidad Politécnica de Madrid1 Watse Castelein SDI ontwikkeling en monitoring in Spanje Wageningen – 14.
Aanvraag open-standaard bij Logius Jan-Pieter Eelants Programmamanager VISI, CROW VISI open-standaard 1 VISIonTour 2010 v 0.05.
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Introductie OHSAS
Code Groen voor het HACCP certificaat
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Echte Burgerparticipatie
Hoofdstuk 5 Management- accountinginformatie voor besluiten over activiteiten en processen.
PRESENTATIE ONTWIKKELING NIVEAU 4 OPLEIDING. Wat hebben wij tot nu toe gedaan Er zijn drie bijeenkomsten geweest met docenten Mondriaan, Haagse Hogeschool,
Personeel & Organisatie Kengetallen voor de Vlaamse overheid HR-netwerk 18 januari 2002.
alles over merk gekeurd
V/HRM/thema/P&O-rollen
SAN Uniforme Verantwoording Eerstelijns diagnostiek Relatiebijeenkomst Zorgverzekeraars – SAN 27 mei 2015 Sanne van Rumpt SHO Centra voor medische diagnostiek.
Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015 Need to know - nice to know Robert Vos Secretaris Overlegplatform Publieke Verantwoording (OPV) Ministerie.
Kwaliteitszorg binnen SPH SPHOBE01RV. Wat is kwaliteitszorg? In de commerciële bedrijvigheid: de klant is koning – Reactie op flessentrekkerij, oplichting,
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Stappenplan transparantie
Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ)
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Regionaal Transitiearrangement Jeugdzorg Zuid Limburg.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Benchmark gehandicaptenzorg 2006 Financiële Bouwsteen, Gapanalyse en meer…. Marcel Dopper VGN.
Normcie Kostenclassificatie Onroerende Zaken1 Geïntegreerde kostennorm 18 februari 2010 NVBK.
Biologisch Archeologisch Platform Certificering specialistisch onderzoek.
Gemeenten op weg naar hun CJG Overzicht van de ondersteuning vanuit VNG en Jeugd en Gezin.
Klankbordgroepen ’Stelselwijziging Jeugd’ VWS en VenJ 13 februari 2012.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Titia Lekkerkerk Goede zorg, klachten en geschillen: wat verwacht u?
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Huub Nijs Belang van certificatie voor GGD’en. Aanleiding 2001 Nationaal Contract OGZ 2002 Besluit GGD NL tot Certificatietraject 2003 WCPV-taken in Kwaliteitswet.
1 Strategische benchmark GGD Proces doorontwikkeling indicatoren.
Visitatie voor psychologen Gefundeerd in de professionele standaard Voor vrijgevestigden Datum 22 september 2016.
Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
Kennisdeling en het valoriseren van leerpunten: conclusies
Cliëntenraad Sociaal Domein
Het ontwikkelen van een toetsbaar kwaliteitskader voor gezinshuizen
Maatschappelijk partnerschap in kwaliteit
Kwaliteitsmanagementsysteem: een lust of een last?
Informatie Duits in de beroepscontext
Open zeker ambitie Oktober 2017.
Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Now, for tomorrow De rechtmatigheidsverantwoording in aantocht
Transparantie over Toegang master
Een introductie van de nieuwe online plek
Monitoring Vooral om van te leren.
Kwaliteit in de zorgverlening
Transcript van de presentatie:

2 Keurmerk ZZP-ers in zorg en welzijn 5 oktober 2016

Inhoud NEN/HKZ Keurmerk ZZP-ers in de zorg Aanpak en planning Vragen en discussie

Koninklijke NEN Opgericht in 1916 door de industrie Faciliteert maken van afspraken tussen belanghebbende partijen (bv. normen, certificatieschema’s) Ontwikkelen en beheren keurmerken Ontwikkelen en beheren registers

Onze klanten Normontwikkeling Actieve leden 5500 Commissies en werkgroepen 500 Schemabeheer Certificatieschema’s in beheer 40 Normtoepassing gebruikers NEN, EN en ISO normen

NEN/HKZ Opgericht in 1996 In 2012 gefuseerd met NEN Marktleider in zorg- en welzijnssector Ruim certificaten afgegeven door 7 certificerende instellingen Onafhankelijke toetsing

Keurmerk ZZP-ers in zorg en welzijn

Vooronderzoek Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) Gesprekken met o.a. ministerie VWS, Zorgprofessional, ZZP Nederland, Zorgverzekeraars Nederland KIWA keurmerk ZZP’er Zorg

Belangrijkste conclusies tot nu toe ZZP-ers zijn inspectieplichtig en moeten aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen (volgens Wkkgz) Behoefte aan onafhankelijk kwaliteitskeurmerk Administratieve lasten zo laag mogelijk Kosten keurmerk moeten laag zijn

Invulling keurmerk Invulling wordt bepaald door belanghebbende partijen Voorstel om kwaliteit te meten op drie niveaus: 1.Basisvereisten 2.Bepaald niveau van zorg- en dienstverlening 3.Bepaald niveau van cliënttevredenheid

Organisatiestructuur Brede werkgroep Expert groep Klankbordgroep ZZP-ers NEN/HKZ Centraal College van Deskundigen

Expert groep Organisatie Qareworkpartners De Nederlandse Zorg Bemiddelaar (DNZB) Puurzorg Particuliere Thuiszorg Nederland Zorgzuster PIDZ Tiade Carematch Happy Nurse Lex Tabak – input namens ZZP-ers

Aanpak en planning ActieWanneer Expert groep schrijven HKZ-norm + certificatieschema incl. input klankbordgroep ZZP-ers en validatie Oktober 2016 – Januari 2017 Bijeenkomst brede werkgroep (draagvlak) Februari 2017 Publicatie HKZ-norm en certificatieschema Maart 2017 Ontwikkeling online dossier op basis van HKZ-norm en certificatieschema April …. Ontwikkeling register ZZP-ers….. Evaluatie HKZ-norm en certificatieschema Maart 2018

Voordelen keurmerk Keurmerk geeft aan dat ZZP-er: Voldoet aan Wkkgz Vereiste diploma’s heeft Goede kwaliteit van zorgverlening Tevreden klanten heeft

Input? Welke punten zouden we in ieder geval moeten meenemen?

Contactgegevens Mirjam van der Gugten Consultant schemabeheer T E Eric van Bavel Consultant NEN-HKZ Zorg & Welzijn T E 17

Vragen? 18