 Wie zijn wij? -Lilian en Mariëlle -Lisa  Ineke is intern begeleider voor de onderbouw en Hetty begeleidt het plusgroepje/plusklas.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond groep 4 5 september 2013
Advertisements

Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Informatieavond groep H5/6
Welkom in groep 4B!.
Informatieavond groep
Groep
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Infoavond groep 4.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Informatieavond groep 4
Informatieavond groep 4
Onderwerpen van deze avond
Informatieavond Groep 4a
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Basisschool Op De Horst
Informatie avond 1 september 2015.
Welkom in groep 4 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren? Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Informatieavond De Schelven Groep 4-5
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Op de informatieavond van de groepen 5
Informatieavond Groep 4/5 15 september 2015
Welkom op de informatieavond van groep 7B
Informatie groep 4 Schooljaar
Welkom in groep 3b-4b.
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Groep 5/6 René Hellingman
Welkom in groep 6D.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Kennismakingsavond 8 september 2015 Welkom in groep 8.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Welkom bij de informatieavond van groep 7!. Dit zijn wij!
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Jitte voor de klas.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Hilde voor de klas.
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Informatieavond groep 3
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Informatie avond Groep 5-6 Basisschool Sint Jozef Noordhoek.
Welkom in Groep 6/7!. Inhoud Even voorstellen Vakken en activiteiten in groep 6 Vakken en activiteiten in groep 7 Voorlopige advisering groep 7 Hoe werkt.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Welkom in groep 3 13 september Inhoud Voorstellen Groep 3 Meer over: Lezen, Rekenen en Schrijven Gym Jeelo SEO Visible learning Klasbord Dan.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Welkom bij de ouderkring groep 4/ Inhoud van de avond 1.Contactouders. 2.Methode begrijpend lezen 3.Methode rekenen 4.Methode estafette.
Welkom in groep 3/4 juf Ria & juf Kristel. Groep 3 - programma  Het ochtendprogramma in groep 3  Taal + lezen (Veilig leren lezen)  Pauze + fruit.
© BS Vlasgaard, Zeeland. Welkom bij de informatieavond van de groepen Welkom bij de informatieavond van de groepen
 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren?  Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Welkom! Informatieavond september en 17 januari schooljaar Groep 3.
Informatieavond groep 4
Informatieavond groep 4
Informatiemorgen schooljaar
Welkom in groep 4 Voorstellen Oudercontact Verjaardagen Nieuwsbrief
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Groep
informatieavond groep 3
Informatieavond groep 4K
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4 Wie zijn wij? -Judith en Mariëlle -Lisa
Welkom in groep 3 13 september
Transcript van de presentatie:

 Wie zijn wij? -Lilian en Mariëlle -Lisa  Ineke is intern begeleider voor de onderbouw en Hetty begeleidt het plusgroepje/plusklas

 : Deelthema Feedback (zie filmpje website)  : Deelthema Zichtbare leerling  Ambitie binnen de Zichtbare Leerling:  “Onze leerlingen worden beoordelingsbekwaam, omdat ze weten waarop ze moeten letten( criteria)”  Succescriteria Heldere begrijpelijke leerdoelen aangevuld met criteria die leerlingen helpen met het beter beheersen van het leerdoel of met het bereiken van het leerdoel.  Succescriteria (kennis, vaardigheid of inzicht) geven preciezer aan wat een leerling zou moeten of willen leren.  Voorbeeld: Leerdoel is: Ik kan de tafel van 4 opzeggen  Wat kan je als je de tafel van vier opzegt?(vaardigheid)  Criteria: “Ik kan de tafel van vier foutloos opzeggen. “Ik kan de tafel van vier vlot opzeggen. “Ik kan de tafel van vier gebruiken.

 Welbevinden en betrokkenheid  Vertrouwen geven, is vertrouwen krijgen  Belangstelling tonen en contact maken  Structuur, regelmaat, voorspelbaarheid zorgt voor veiligheid.  Kinderen zijn medeverantwoordelijk  Er wordt veel aandacht besteed aan de omgang met elkaar. (samenwerken, samen organiseren, overleggen)  Nieuw pestprotocol op Morgenzon.

 Lezen  Schrijven  Taal  Spelling  Rekenen  Levensbeschouwing  Sociale vaardigheden  Jeelo  Gym  Creativiteit  Weektaak

 16 thema’s per schooljaar.  U ontvangt steeds een ouderbrief met informatie over het thema.  We zijn dit schooljaar gestart met het thema “wennen”.

 Methode ‘Pennenstreken  2 schriften  We leren de hoofdletters  Tot Kerst schrijven we met potlood daarna met vulpen (kinderen die eraan toe zijn)  Eventuele hulpmiddelen: verdikte huls

 Technisch lezen Estafette  Begrijpend lezen Nieuwsbegrip  Vrij lezen

 De leerlingen worden AVI getoetst tot basisniveau  4 keer per week estafette of estafetteloper

 Twee keer per week willen we gaan lezen waarbij ouders kinderen helpen met lezen van 8.30 – 8.45uur zodat we extra veel kunnen oefenen  Hiervoor hebben we ouders nodig!  Wie kan op donderdag en vrijdag een kwartiertje met ons meelezen? We starten na de herfstvakantie.

 We werken met de methode `Nieuwsbegrip´  Elke week een actueel onderwerp  1 reguliere les, hierin komen 5 strategieën aan bod: ◦ verbanden leggen ◦ Samenvatten ◦ vragen stellen ◦ ophelderen van onduidelijkheden ◦ voorspellen  1 XL les: woordenschat en andere tekstsoorten komen aan bod

 Alle kinderen lezen uit een biebboek (iedere 6 weken kiezen we een nieuw boek)  Boekenbeurt vanaf de herfstvakantie (ouders krijgen tips om hun kind thuis mee te helpen met voorbereiden)

Methode ‘taal in beeld’ 3 lessen per week Woordenschat, spreken en luisteren, schrijven, taalbeschouwing Na 8 lessen volgt er een toets

 Methode `spelling in beeld´  Werkboek en uitlegkaarten  3 Spellingscategorieën: klankwoorden, onthoudwoorden en regelwoorden  In 3 weken worden er ca. 60 woorden aangeboden  Na 7 lessen volgt er een signaaldictee, waarna herhaling en controledictee

 Methode `Wizwijs´  Ieder blok een werkboek en oefenboek

 Getallen en bewerkingen  Verhoudingen  Meten  Meetkunde  Informatieverwerking

 Bij de vakken rekenen, lezen en spelling wordt gewerkt met drie aanpakken: ◦ Aanpak A: aangepast programma / verlengde instructie / veel begeleiding leerkracht ◦ Aanpak B: basisprogramma / instructie / zelfstandig verwerken ◦ Aanpak C: verkort programma / korte instructie / zelfstandig verwerken / verrijking  Plusgroep: Voor kinderen die meer verrijking / verdieping nodig hebben dan aanpak C. Begeleiding door Hetty en leerkrachten (eventueel ouders)

 Twee leskisten met daarin acht thema’s over geestelijke stromingen  Kerstproject  Vastenproject  Alle informatie over de voorbereiding van De Eerste Communie gaat via de werkgroep van de parochie.

  t4#t=69 t4#t=69  We starten dit jaar met Jeelo dat staat voor: je eigen leeromgeving  Thematisch onderwijs voor de wereld- oriënterende en creatieve vakken  31 scholen zijn aangesloten  Binnen Vlasgaard is er een kartrekkersgroep  We gaan met drie thema’s aan de slag. ◦ Thema 1 ‘personen van vroeger’ ◦ Thema 2: ‘maken van een product’ ◦ Thema 3: ‘omgaan met de natuur’.

 Ouderhulp: We willen graag gebruik gaan maken van kennis en talenten van ouders, opa’s/oma’s etc.  Kinderen krijgen inloggegevens waarmee ze op school en thuis in kunnen loggen. (tablet)

 Beeldende vorming: handenarbeid, tekenen, muziek en dans/drama waar mogelijk in samenhang met Jeelo  Creatief kwartier voor cluster en ouders

 De kinderen werken zelfstandig aan de weektaak, leren plannen en evalueren  3x in de week, een half uur  Werk afmaken / creatieve opdrachten / techniekopdrachten / schrijven / computeropdrachten

 We gymmen voorlopig één x per week, op woensdag  De kinderen dragen gymkleding en we gymmen op gymschoenen of blote voeten.  We gymmen met 2 groepen tegelijk.  Het is fijn dat kinderen zich zelf kunnen aan- en uitkleden.

 2-3 keer per jaar een CITO-toets voor lezen, spelling, rekenen en woordenschat  Tijdens de toetsweek; passen we het programma aan  Resultaten worden vanaf groep 1 t/m groep 8 bijgehouden in het Cito LOVS bijgehouden.

Schooltv: Huisje Boompje Beestje, Studio snugger Verjaardagen: Zonder de ouders in de klas rond 10 uur Schoolreisje: we gaan samen met groep 3 op 22 juni op schoolreis Juffendag: woensdag 24 mei

 Opstart werkgroepen via SOR  Opgavebrief invullen en aan leerkracht geven  Wie wil groepsouder worden? ◦ Taken onder andere:  ouders regelen bij uitstapjes en activiteiten in de groep  Ouders regelen poetsavond  Aanwezig zijn bij de kerstviering