Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Rien Boskeljon.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Training Omgaan met service
Marketingmix & Concept
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Marketing presentatie
Ondernemingsplan.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
Commercieel beleid en recht
Commercieel beleid en recht
Onze arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers levert u de arbeidsongeschiktheidsverzekering met.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Ondernemen moet je doen
Ondernemen moet je doen
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Klantrelevantie Product
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Nascholing Bedrijfseconomie
Verkoopt en handelt verkoop af
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?

Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en) 1

Hoofdstuk 5 Concurrentie? 2 ► Concurrentie ► Er is bijna altijd sprake van meerdere aanbieders – je hebt dus concurrenten ► Vier soorten concurrentieniveaus: Merkenconcurrentie Productconcurrentie Generieke concurrentie Budget- of behoefteconcurrentie

Hoofdstuk 5 Concurrentie? 3 ► Concurrentieanalyse ► Zorg dat je weet wie je concurrenten zijn en wat zij aanbieden ► Gebruik hiervoor de 6 P’s van de Marketingmix: Prijs Plaats Product Promotie Personeel Presentatie

Hoofdstuk 5 Concurrentie? 4 ► USP: Unique Selling Point ► Wat maakt jou anders dan andere aanbieders? Formuleer dit en maak het tot je USP ► Belofte maakt schuld: houd je aan je USP!

Hoofdstuk 5 Concurrentie? 5 ► Kijk om je heen ► Ondernemen is kansen zien – gebruik je voelsprieten! Waar hebben mensen behoefte aan? Welk probleem is er, hoe kun jij dit oplossen? ► Leer van anderen: kijk naar andere ondernemers, wat doen zij? Maar: blijf wel uniek – niet kopiëren.