Leerling- en onderwijsvolgsysteem Rekenen wiskunde Groep 6
Hoe worden gegevens verzameld? Cito toetsen, 2x per jaar Tussentijdse toetsen Literatuur via toetsing, gesprekken met ouders en kind
Welke ontwikkeling wordt in beeld gebracht? Gericht op rekenen Betrekking op: Getallen en bewerkingen Meten, meetkunde, tijd en geld Verhoudingen, breuken en procenten
Ontwikkeling Toetsscore omgezet in getal op rekenvaardigheidsschaal: Vaardigheidsscore Hoe hoger de score, hoe hoger de vaardigheid Op de schaal af te lezen hoe hoog de score moet zijn 8 van de 10 goed
Volgen van de ontwikkeling Op meerdere momenten score ingetekend Vooruitgang/achteruitgang
Hoe worden de gegevens weergegeven? Groepsrapport Leerlingrapport Groepsoverzicht
Hoe worden gegevens overzichtelijk weergegeven? Literatuur Overzichtelijk weergeven is belangrijk Je kunt zien van wie je welke gegevens hebt verzameld.
Handreikingen voor signaleren van leerlingen die moeite hebben met rekenen Vergelijken met landelijke gegevens Leerlingrapporten Groepsrapporten
Ontwikkeling voor verder onderzoek en begeleiding 1.Signaleren -Toetsen groep 6 -Leerlingrapport en groepsrapport -leerstofoverzichten, overzicht van de doorgaande lijn en vaardigheidsprofielen. 2. Analyseren -Diagnostische taken groep 6 -Diagnostische gesprekken in de Hulpboeken rekenen- wiskunde 3. Handelen -Hulpboeken Rekenen-Wiskunde voor groep 6
Ontwikkeling voor verder onderzoek en begeleiding Literatuur toetsen, foutenanalyses en observaties.
Analyseren en Diagnosticeren Zorgwijzer Ontwikkelingsdoelen formuleren Geschikte leertaken uit methode selecteren Zorgplan