Discussie les 5 Bron afbeelding:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Consensus Model Jeroen van Beuningen
Anticonceptie.
Gepresenteerd door Tuur Vandesande
De gezonde school.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
om deze presentatie uit te voeren
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Proeven doen natuurkunde.
First ID project Huygens College
Experts werkvorm + begrippentest
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
WELKOM Programma GC: gevolgen voor de eigen organisatie Drie manieren: presentaties discussie broodje.
stellingen Reageer op de volgende
Argumentatiestructuren
Jij en de wereld om je heen
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Het debat.
Collage van fotokopieën
Hoe gebruik ik easy transfer?. Als je een nieuwe pc hebt gekocht, kun je met Windows Easy Transfer je bestanden, , foto's en instellingen overzetten.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Stellingen Het gebruik van stilstaand beeldmateriaal is noodzakelijk voor goed geschiedenisonderwijs. Groen = eens Rood = oneens.
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
HET DEBAT Discussiëren met regels Basis = onenigheid Voor- en tegenstanders Een derde partij overtuigen (het publiek, de jury)
Erfelijkheid.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Noorderportal voor studenten
Presentatie Nederlands Over 4 stellingen Naam: xx Klas: 4vmbo bk Datum:
Willem van Oranje Margaretha van Parma Filips II Hertog van Alva Willem van Oranje Margaretha van Parma.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Een beeldje boetseren THTEX.
Met wie app jij? Mediabegrip week
Onderhouden bestratingen
Thema 20 MZ 2 Onderhandelen.
Deel 4: Spreken en gesprekken
Workshop Duurzaamheid
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Laaggeletterdheid en de BPV
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
Over de lijn Achtkarspelen
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
Cursus 3.1 Wetten en Regels Klas 2 BK Lesweek 4
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Visie op het economieonderwijs
Tool IG-2: Onderzoekend leren en waarden in wiskundeonderwijs
Halloween Mediabegrip week
Sluikreclame Mediabegrip week
Appverbod Mediabegrip week
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Schimmelbrood : opdracht
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Taal leren in een verrijkte leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Discussie les 5 Bron afbeelding:

Hoe gaan we discussiëren? We vormen 4 groepen Elke groep kiest 1 stelling Daar ga je de komende week over discussieren via WhatsApp De docent is ook lid van de groepen om orde te bewaken als dat nodig is Je houd je aan de regels

De regels Je respecteert elkaars mening Iedereen discussieert mee

Verslag Iedere leerling maak een verslag Je print de discussie uit (via Instellingen> meer> chat en) Daarna maak je een lijst met de belangrijkste argumenten voor- en tegen. Je geeft in 5 tot 10 regels aan wat je zelf vind van deze discussie

De stellingen 1. Het oog is het belangrijkste zintuig voor de mens 2.Het oor is het belangrijkste zintuig voor de mens 3.De huid is het belangrijkste zintuig voor de mens

Veel succes Bron afbeelding: