Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Test computertermen: Deze test gaat over de vorige les. Je krijgt steeds een vraag te zien waarop je het juist antwoord moet aanklikken. Is je antwoord.
Advertisements

Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Het werkgeheugen stored program concept (John von Neumann) Het achtergrondgeheugen Geheugen.
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Hoe kan ik naar zo’n ding kijken?
Door Ramòn Janssen, Tim Helwegen en Niels Killaars. Home Interaction System RJTHNK.
Les 5 - onderwerpen Aansturen van vier 7-segment displays
Geïntegreerde proef de Télégeleide auto Ben Roose.
Workshop LabQuest Vernier en Logger Pro
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Fundamenten ontwerpen
10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Embedded systems.
Operating Systems Informatica.
Zelfstandig werken Groepen 3.
Lego Mindstorm.
Intelligent Hummer Welkom…. De opdracht… Maak een auto die zelfstandig kan rijden Maak een auto die zelfstandig kan rijden Hij moet objecten herkennen.
Les 2: Zaterdag 24 mei 2014 Wim Peeters
Even voorstellen José Vries Ammy Langkamp. Even voorstellen José Vries Ammy Langkamp.
Twitterstream Help mee! What’s in a name? Positionering van de SVGB in het project What’s in a name? Verdere tekst Op deze site kunt u een opiniestuk van.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
Les 1: Zaterdag 10 mei 2014 Wim Peeters
Unfold your potential Excellente Excel-tips Februari 2015.
Biologie Thema 1 Les 1.
Over Raspberry PI Wat is een Raspberry Wat kun je er mee
7 Databases i&i-conferentie 25 november Databases i&i-conferentie 25 november 2015 Van boek naar interactief 2001: Turing (voorloper Enigma) twee.
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Voorlichtingsavond voor ouders klas 2 dinsdag 31 maart 2015 Het PTA: Programma van Toetsing en Afsluiting.
I NFORMATICA, IETS VOOR JOU ? Kies bewust Voorlichting HAVO-VWO Juf Greijmans.
7 Databases Gebruikersdag Enigma / Informatica Actief 2016 – Valk Welding Alblasserdam.
TSO Informaticabeheer ICT-Wetenschappen Leerling 5 TSO en 6 TSO bijzondere interesse voor informatica zowel hardware als software.
Handige apparaten Stap 1 Apparaten zie je overal.
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
De grafische rekenmachine
Operating Systems Informatica.
Wat is een firewall ? Student Information Networking.
Vincent Dorenbos Ewa Kedzierska
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Module 6 Elektro-pneumatiek
Rekenen en ICT Basisonderwijs
Het Rijk in de Wolken 2016.
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Korte introductie Informatica-actief
‘T is te zeggen een snellere internet verbinding !!!
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Ontwerpen van een woning
Logo.
Snelcursus digitaal tafelen
3 Hardware 3.3 Moederbord, slots en bussen.
Praktijk Opleiders Cursus
Sleutels, codes en aanwijzingen
Het gebruik van de Rekenmachine.
INGEBRUIKNAME & TESTEN
HAVO 4 & 5 VWO 5 & 6 Examenblad Natuur & Techniek profiel Schoolexamen
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 1
Arduino Basis Training
Onderzoekend experimenteren met Coach
Ontwerpen van een woning
Ll W A C H T ! JULIE SIKKING Wil je blijven leven, wacht dan even.
Team 5 Jeffrey.
Eindproject informatica
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Koppeling tussen ‘echt’ en simulatie
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Leren programmeren met Scratch
De Vreedzame School Bovenbouw.
Transcript van de presentatie:

Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE

 Eerst: “Hoe kunnen de grafische rekenmachines beter benut worden?”  Daarna: “Hoe kan een grafische rekenmachine communiceren met andere apparaten?” Onderzoeksvraag

 Goedkoop  Klein  Stevig  Betrouwbaar Ontwerpeisen

Introductie over interfaces ???

Introductie over interfaces !

Communicatie

=

In de praktijk!

 Rekenmachine vraagt: Wordt de knop ingedrukt? Nee Ja  Start programma “combinatie slot”  Juiste code ingevoerd? Nee Ja  Verstuur opdracht om groen licht aan te schakelen.  Verstuur opdracht om rood licht aan te schakelen. Software START EIND

Bouwstenen Ingangen/uitgangen

Bouwstenen Voedingsspanning

Bouwstenen Indicatielampjes

Bouwstenen Het “Brein”

Bouwstenen Communicatiepoort rekenmachine

Bouwstenen USB poort

Bouwstenen 9V adapter voeding

 Coach  Labpro  CBL2 Dat bestaat toch al?

 “Dataloggers”  Speciale sensoren nodig

 TI-nterface bedoeld voor  Gebruik met de systeemborden  Aansturen van apparaten  Leren programmeren (informatica?)  TI-nterface is:  open source (iedereen mag het programmeren)  open hardware (iedereen mag het bouwen) Doel

Bedankt!

 Rekenen  Grafieken tekenen Wat kan zo’n rekenmachine allemaal?  Spelletjes! Spelletjes  Muziek! Muziek