Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleid vervroegd doorschuiven jeugd naar dames en heren 1 Oktober 2012.
Advertisements

Oranje Nassau Welkom.
Informatieavond voor ouders van Groesbeeks Glorie.
Informatiebijeenkomst zaalhockey Seizoen 2007 / 2008.
Welkom.
Algemene informatieavond trainers en coaches
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Seizoen Briefing zaalhockey
Welkom. Ons doel Plezier in sport beleven Zich thuis voelen bij DFS Verbetering van prestaties en verhogen van kwaliteit.
Sportiviteit & Respect Just do it!
Zaalhockey informatie-avond 18 november 2011
WEDSTRIJDZAKEN ZFC ZUIDLAREN SEIZOEN SEPTEMBER 2011.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
L Seizoen Met onderstaande informatie willen wij je vast een idee geven wat je volgend jaar van ons kunt verwachten. Start nieuw seizoen In.
Ouderavond Jeugdafdeling DVG 17 Oktober Programma Welkom De vereniging DVG Wat mag u verwachten van DVG? Organisatie DVG Rollen coördinatoren, Technische.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Informatie avond nieuwe leden 12 juni 2013
Welkom Leidster/leider – Trainster/trainer bijeenkomst S.V. Eemnes Bijeenkomst SV Eemnes 27 september.
r.k.v.v. Tongelre – Normen en Waarden
Informatie presentatie Jeugd
Vrijwilligersbeleid Samen werken aan de toekomst November 2005.
Aanpassing Selectie beleid
Ouderavond 2012 Ouderavond 2012 Welkom Welkom. Doel van de avond Doel van de avond Nader kennis maken met elkaar. Nader kennis maken met elkaar. Reilen.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Zaalhockey (12/11/2014). 5 jongste jeugd teams 40 junioren teams 5 senioren teams.
Vlaamse Squashfederatie Herentals.  Bestaat al sinds ontstaan van de federatie (1995)  Overgekomen van Engeland  Ongestructureerd: sommige clubs boden.
Deze presentatie kan als hulpmiddel gebruikt worden om het programma te presenteren aan het bestuur of bv aan sponsoren. Advies: voeg gerust dia’s toe.
Welkom bij Informatie avond F-pupillen Seizoen
Begin van het seizoen Wat komt er allemaal bij kijken?
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
Teamafspraken VZV Jeugd
FC de Rakt 2.0 Het vrijwilligersplatform Anke Kuijpers Ankie van der Wijst Edwin Verwaaijen Erik Sanders Ingrid Verkuijlen.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Pinoké Zaalhockey Teambegeleiders Bijeenkomst 16 november 2015.
ZAALHOCKEY Korte uitleg voor coaches HCC. Organisatorisch team inschrijven (kosten € 245) speeldata afwijkende spelregels zaalballen en bidons zelf scheidsrechter.
Bijeenkomst COVS Arnhem THEMA: Verenigings - Scheidsrechters 2 november 2015.
1 e Leidersvergadering C’s en D’s seizoen augustus 2014.
GHBS JD2 seizoen Welkom Welkom bij deze bijeenkomst voor de ouders van de spelers van GHBS JD2.
Informatie voor nieuwe Leden
PUPILLEN IN BEELD EN AAN HET WOORD
Kick – off bijeenkomst jeugd sv Helios seizoen
algemene ouderavond 4 september 2018
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Technisch Beleid Ritola
Coachavond zaalhockey (nieuwe coaches/team managers)
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
Ouderavond 30 januari 2017 HV Groesbeeks Glorie
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
K.V. Tempo Ouder informatie avond
© UNIEK IN DE KLAS.
Zaalhockey Xenios seizoen
Welkom bij Informatie avond F-pupillen 8 juni 2016 seizoen
FC Abcoude zijn we met z’n allen !!!
Tenniskids Groen KNLTB
Teamafspraken VZV Jeugd
Algemene ledenvergadering
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
Kantinecommissie Voorlichtingsavond 5 en 12 september 2018
Cursus assistent-scheidsrechter
Welkom Let’s Start! Jeugdafdeling.
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
Introductie Seizoen Jeugd VC Velden
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Samenwerking KV Vessem en KV Winty
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
BC Heeze ouderavond 13 september 2018.
Presentatie Jeugdcommissie.
Transcript van de presentatie:

Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd

Doel Doel van deze PowerPoint is om trainers en leiders te ondersteunen voor en tijdens het seizoen. We laten zien wat het beleid is van OG Waar je dingen kunt vinden en aan wie je dingen kunt vragen Veel van deze informatie staat ook in het boekje dat aan het begin van elk seizoen wordt uitgedeeld. Dit is meer een praktische samenvatting. We hopen dat dit helpt gedurende het seizoen. Jullie feedback is daarbij erg waardevol. Zo helpen we elkaar waar nodig. Het is geen statisch document. We zullen het aanpassen en op de site zetten waar nodig.

Technisch beleid Het beleid van OG is om iedereen op zijn eigen niveau zo lang mogelijk (en met veel plezier) te laten voetballen. Het liefst van geitje tot en met senior. Onderstaand wat informatie over beleid voor selectie en niet-selectie. Beleid met betrekking tot selectie: Onderstaand een stuk met betrekking tot het technisch beleid voor de selectieteams en wat informatie over de rollen binnen OG. Vragen met betrekking tot de selectieteams: Teams t/m Onder11 en/of selectiebeleid: Teams Onder12 t/m Onder19 en/of selectiebeleid Beleid met betrekking tot niet-selectie: Voor de niet-selectieteams is het streven om ook kwalitatief zo goed mogelijke trainingen te faciliteren. Ook dit is vrijwilligerswerk maar door middel van ondersteuning vanuit de technische commissie en periodieke evaluatiemomenten willen we dit ook zo goed mogelijk neerzetten. Vrijwilligers kunnen zich melden bij Dave of Bryan. Waar mogelijk wordt hier extra gekeken bij indelen naar samenspelen met vriendjes etc. maar we willen wel zorgen dat iedereen met veel plezier op zijn eigen niveau speelt. Vragen niet-selectieteams: Per leeftijdscategorie is er een coördinator: Coördinator A-junioren / Onder -19 Vacature Coördinator B-junioren / Onder -17 Carl Beijer Coördinator C-junioren / Onder -15 Carl Beijer Coördinator D-junioren / Onder -13 Alex Lorist Coördinator E-pupillen / Onder -11 Gidon Reinders Folmer Coördinator F pupillen / Onder -09 Jeroen de Graaff Vragen bestuur/jeugdvoorzitter:

Coach / Leider 1 Gedrag ouders: alle ouders moeten tijdens de trainingen en wedstrijden achter de hekken blijven en zich verbaal alleen bemoeien met positief aanmoedigen. De coaches geven de aanwijzingen, de rest niet. Dat maakt het minder verwarrend voor kinderen en zorgt voor rust langs de lijn. De scheidsrechter en de coach moeten hier samen voor zorgen. Realiseer je wel dat scheidsrechters vaak erg jong zijn en help hen waar nodig. Laat een wedstrijd pas starten als iedereen achter de hekken staat. Kantinedienst: ouders wordt ook gevraagd om per team een paar keer per seizoen kantinedienst te draaien. Hiervoor wordt de leider benaderd. Mensen die al vrijwilligerswerk doen binnen OG worden vrijgesteld van kantinedienst. De overige ouders van het team vangen dit dan op. Overleg: er wordt input gevraagd voor o.a. het indelen van de teams en periodiek evalueren met coördinatoren. Hiervoor wordt je uitgenodigd. Limonade: wij, als thuisspelende club, zorgen ook voor de limonade van de tegenstander in de rust (en voor je eigen team uiteraard). Kampioen: als je kampioen bent geworden kun je via regelen dat er diploma’s worden geregeld en kan je op kosten van OG voor het team een patatje en limonade regelen Warming-up: waar kan je een warming-up doen? Niet op het veld waar wordt gespeeld, maar naast veld 1 en op veld 3 achter de goal. Niet ideaal, maar de ruimte is beperkt. Blijf achter de hekken tot je tegenstander klaar is. Je krijgt eens setje ballen om mee te nemen naar wedstrijden. Materiaal: vragen over materiaal: (voor alle vragen over sleutels, jassen, ballen en overig Shirts: iedereen krijgt zijn wedstrijdshirt van de club in bruikleen. Aan het begin van het seizoen (introductiedag dan wel eerste wedstrijd) worden ze uitgereikt. De shirts mogen alleen bij de wedstrijden worden gebruikt, niet doordeweeks buiten de wedstrijden om. De shirts worden thuis gewassen en aan het eind van het seizoen na de laatste wedstrijd netjes bij de leider ingeleverd EHBO: in de ruimte van het wedstrijdsecretariaat / terreindienst bij de kleedkamers bevinden zich de EHBO spullen Oefenwedstrijden: waar kan je een veld regelen voor oefenwedstrijden:

Coach / Leider 2 Communicatie: voor het seizoen begint zal er een bijeenkomst zijn. Vlak voor de winterstop en ook voor het einde van het seizoen gaan we evalueren. Na de indeling van alle selectieteams gaan we samen met jullie de overige teams indelen. Wedstrijdsecretariaat: Vragen over verzetten van wedstrijden, lid worden, overschrijven, spelerspassen kun je stellen via Bestuur: vragen bestuur/jeugdvoorzitter: Afgelastingen: nieuws over afgelastingen kun je vinden op teletekst of de site van de club waar je speelt. Programma: op voetbal.nl kun je alles vinden over het programma van je team en tevens alle uitslagen en de stand. Op de site van OG staat het programma ook. Sporthal: de sporthal kan ook gehuurd worden voor trainingen en wedstrijden. Dat is wel op eigen kosten. Voor vragen over zaalhuur: Teamsite: het is leuk als iedereen zijn teamsite vult op de site van OG en eventueel verslagen schrijft of foto’s toevoegt. Elk team kan een inlogcode aanvragen bij de websitebeheerder op Scheidsrechters: alle vragen graag via mail naar Toernooien: kun je vinden op de toernooibutton op de website …..wel zelf even inschrijven. Zeskamp/activiteiten: aan het eind van het seizoen volgt voor de jeugd altijd nog een zeskamp, meer informatie daarover krijg je nog. Om het voetbal heen wordt nog meer geregeld. Al dit soort dingen worden tijdig verspreid. Uiteraard mag elk team zelfstandig ook dingen regelen

Trainer 1 Informatie voor trainers: Trainingsschema: het trainingsschema hangt in het materiaalhok. Sleutels: –Je krijgt je sleutels bij aanvang van het seizoen. –Per veld hangt er in het hok een sleutel om de goals los te maken. –De kleine goals en de grote goals op veld 3 hebben een aparte sleutel. Opruimen: Zorg dat je alle ballen telt en alle overige spullen weer netjes terug legt in het hok. De chaos in het hok is de grootste frustratie van alle trainers. Het kwijtraken van spullen is een enorme kostenpost voor OG. Lichten: de lichtknoppen zitten rechts bij de ingang van het materiaalhok. Je moet eerst de deur aan je rechterhand door. Volg de instructie bij de knoppen. Kleding: als je geen winterjas of trainingspak hebt, dan kan je deze bestellen: Materiaal: Vragen overig materiaal: (voor alle vragen over sleutels, jassen, ballen en overig EHBO: In de ruimte van het wedstrijdsecretariaat / terreindienst bij de kleedkamers bevinden zich de EHBO spullen

Trainer 2 Oefenstof: goede oefenstof kun je o.a. op onderstaande sites vinden: of / (is betaalde site, maar dan heb je ook een app). We zijn ook bezig om op de site van OG oefenstof te plaatsen. Hier hoor je nog meer over. Opstarten: Mocht je hulp nodig hebben bij het starten dan kan iemand je daar in het begin bij helpen (via de technische coördinatoren kun je dit aanvragen). In september 2016 start ook een basiscursus bij OG. Deelname wordt betaald door OG. Informatie kun je vinden op de site. Cursus: wil je een cursus volgen, dan kan je dit via de technische coördinatoren aanvragen Communicatie: periodiek zullen we je ook uitnodigen om te evalueren. Voor het seizoen begint zal er een bijeenkomst zijn. Vlak voor de winterstop ook en voor het einde van het seizoen gaan we evalueren. Na de indeling van alle selectieteams gaan we samen met jullie de overige teams indelen. Bestuur: vragen bestuur/jeugdvoorzitter: Sporthal: de sporthal kan ook gehuurd worden voor trainingen en wedstrijden. Dat is wel op eigen kosten. Voor vragen over zaalhuur:

Informatie Voetbalschool: Voor de voetbalschool kun je je inschrijven Voor de keepersschool kun je je inschrijven via: Sponsoring: ING is hoofdsponsor van Onze Gezellen en staat, uitzonderingen daargelaten, op onze shirts. Huijg Sport is onze kledingsponsor waar alle kleding ook wordt afgenomen. Speciale initiatieven van individuele teams met bijvoorbeeld gesponsorde trainingskleding alleen in overleg met het bestuur. Huijg Sport krijgt in ieder geval ook altijd de gelegenheid om een aanbieding te doen. Voetbalschool en sponsoring