Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care NHG Wetenschapsdag 2012 Workshop Carrière en of in de wetenschap Loes van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
Advertisements

Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Titel poster; 1 regel-blauwe balk 5 cm hoog, 2 regels-blauwe balk 9 cm hoog, 3 regels-hoogte 12 Eerste onderzoeker, Mede Onderzoeker A, Mede Onderzoeker,
De Huisartsopleiding in Nederland
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Drieslag functioneel rekenen
Triple P Divers Ervaringen met een opvoedprogramma in
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Leerlingen als partners in een leergemeenschap
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Clinical audit Ervaringen in Engeland
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Gebruikerstest. Kenmerken proefpersonen 1 kind van 5 jaar uit groep 1 1 kind van 7 jaar uit groep 3 1 kind van 8 jaar uit groep 4 1 kind van 9 jaar uit.
Actieonderzoek instructietafel.
Comorbiditeit in de praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten 1.
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
E-MOVO: Digitale monitoring van gezondheidsrisicogedragingen bij adolescenten en de toepassing hiervan binnen gezondheidsbevordering Drs. Rik Crutzen Department.
Succesvolle samenwerking VO en jeugdzorg in Gooi en Eemland
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Standpunt Kernwaarden Huisartsgeneeskunde: generalistisch, persoonsgericht en continu François Schellevis, namens de Standpunt-werkgroep.
Social work: Het verschil dat jij maakt.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
CAPHRI School for Public Health and Primary Care
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Familie-anamnese op hart- en vaatziekten op jonge leeftijd middels een.
Tienerschool Heilige Familie Site Gallaitstraat/Schaarbeek.
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
Mondzorg - persoonsgericht
De rookvrije horeca in Nederland
Korte presentaties 7 Berkeley (1.03) – Broederplein
Jan van der Veen, Fer Coenders, Jan Jaap Wietsma
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
De gemiddelde leerling…
29 maart CREADAG.
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
WELKOM
Disclosure belangen NHG spreker
Vragenlijst KEI vrijdag 13 januari 2017.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Opvoedingssymposium JBGG
Gewoon techniek doen: met je hoofd en met je handen
Passend onderwijs.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Arts In Opleiding Tot Huisarts & Onderzoeker
De Context-Anamnese in de diagnostiek bij kinderen
Informeren over de rol van de huisartsenpraktijk bij ouderenzorg
Urotherapie bij gedrags-/ontwikkelingsstoornissen
Coachtraining DOEN?! DAG 2
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen Charlotte Poot
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Profiel van een plusleerling
Disclosure belangen NHG spreker
Betere verbindingen met onderzoek
UNICEF België en HIVA / KULeuven
De druppel die de emmer doet overlopen
Transcript van de presentatie:

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care NHG Wetenschapsdag 2012 Workshop Carrière en of in de wetenschap Loes van Bokhoven Jochen Cals Paul Ram Geert-Jan Dinant

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Warming up / 10 minuten twee inleiders –casus oud-hoio –casus oud-aiotho –bril van de huisarts-onderzoeker Stellingen / 30 minuten 4 subgroepen gespreksleider en woordvoerder Apotheose / 30 minuten twee vliegende ondervragers 4 mee-naar-huis conclusies

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Met als doel hoe (huisarts-)onderzoekers werven en behouden welke randvoorwaarden nodig –juiste mensen –goede ideeën –goede vaardigheden –goede afstemming

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Casus oud-hoio Huisarts Onderzoeker In Opleiding soort voorloper aiotho 1984 tot 1987 twee cohorten van 10 huisartsen daarna gestopt want geld op eenjarig all in – brede werving 1 dag praktijk + 1 dag onderwijs + 3 dagen project

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Terugkijkend passend in die tijd goede onderzoeksideeën opleiding compact en compleet goede samenwerking geen huisartsen in opleiding kort en geen proefschrift wel goede opwarmer geen automatisch vervolg

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Casus oud-aiotho Arts In Opleiding Tot Huisarts en Onderzoeker : opleiding, onderzoek, ouderschap individueel maatwerk ruimte gecreëerd voor part-time post-docplekken maatwerk opleiding tot onderzoeker nu: 0,1 docent master arts-klinisch onderzoeker; 0,3 onderzoek; 0,4 praktijk en zorg voor 2 kinderen

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Terugkijkend extra uitdaging naast de huisartsopleiding even zoeken: voor wie geschikt traject echte opleiding tot onderzoeker klinisch relevant onderzoek onderzoek beter door praktijkwerk v.v. eigen inbreng in onderzoek financiering, acceptatie door opleiders, acceptatie in het land aanvankelijk knelpunt teamgeest mede-aiotho’s passend vervolgtraject is uitdaging

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Stellingen groep 1 en 3 De beste onderzoekstalenten haal je uit de collegezaal. De vraag om goede ideeën voor huisartsgeneeskundig relevant onderzoek kun je het beste aan praktiserende huisartsen stellen. Het doen van onderzoek vereist vaardigheden die de praktiserende huisarts niet kan opdoen en onderhouden. Ieder zijn vak. Het is kiezen of delen voor de beginnende huisarts. Je doet de eerste 5 jaar het beste alleen patiëntenzorg zonder onderzoek of onderwijs. Met een beetje goed regelen krijg je thuis veel voor elkaar. De een past op de kinderen terwijl de ander aan zijn of haar proefschrift werkt.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Stellingen groep 2 en 4 De beste onderzoekstalenten vind je onder deelnemers aan de Kaderopleidingen van het NHG. Vraag huisartsen niet om goede ideeën voor onderzoek, ze komen nooit verder dan casuïstiek. Implementatie van onderzoeksresultaten in de dagelijkse huisartspraktijk is alleen in goede handen bij huisarts-onderzoekers. Beginnende huisartsen doen er naast patiëntenzorg het beste zo snel mogelijk onderzoek of onderwijs bij. De combinatie houdt je scherp. Een onderzoekscarrière naast patiëntenzorg is niet te combineren met een gezin.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Juiste mensen De beste onderzoekstalenten haal je uit de collegezaal. De beste onderzoekstalenten vind je onder deelnemers aan de Kaderopleidingen van het NHG.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Goede ideeën Vraag huisartsen niet om goede ideeën voor onderzoek, ze komen nooit verder dan casuïstiek. De vraag om goede ideeën voor huisartsgeneeskundig relevant onderzoek kun je het beste stellen aan praktiserende huisartsen.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Goede vaardigheden Het doen van onderzoek vereist vaardigheden die de praktiserende huisarts niet kan opdoen en onderhouden. Ieder zijn vak. Implementatie van onderzoeksresultaten in de dagelijkse huisartspraktijk is alleen in goede handen bij huisarts-onderzoekers.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Goede afstemming op het werk Het is kiezen of delen voor de beginnende huisarts. Je doet de eerste 5 jaar het beste alleen patiëntenzorg zonder onderzoek of onderwijs. Beginnende huisartsen doen er naast patiëntenzorg het beste zo snel mogelijk onderzoek of onderwijs bij. De combinatie houdt je scherp.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Goede afstemming thuis Een onderzoekscarrière naast patiëntenzorg is niet te combineren met een gezin. Met een beetje goed regelen krijg je thuis veel voor elkaar. De een past op de kinderen terwijl de ander aan zijn of haar proefschrift werkt.

Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care Mee-naar-huis ……………………