Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Social Media.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Samen een goed merk promoten
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
LET’s get Social.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
over verbouw en nieuwbouw
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Korte inleiding + inhoudt
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media

► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Retail- en promotiemix ► Wat ga ik nu leren? ► Reclame ► Massamedia ► en spam ► Online of traditionele media? ► Reclame door fabrikanten ► Sociale media ► Bedrijfswebsite of sociale media ► Contact met je klanten ► Voor- en nadelen sociale media 1

Inhoud H1Verkoopgesprekken H2Rechten en plichten H3Verkoopafhandeling H4Afrekensysteem en geldbeheer H5 Retail- en promotiemix H6Reclame en sociale media H7Verbetervoorstellen doen ten aanzien van het aanbod en de winkelpresentatie 2

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media ► Reclame is een krachtig promotiemiddel. Van alle middelen uit de promotiemix bereik je hier de grootste groep consumenten mee. Reclame 3

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media ► Wie zendt de boodschap? En wat is het doel? ► Winkelier Wil de consument overhalen naar zijn winkel te komen. ► Fabrikant Wil de consument overhalen zijn product te kopen. ► Winkelier en fabrikant samen De winkelier en fabrikant werken samen om de consument een bepaald product in een bepaalde winkel te laten kopen. Reclame (vervolg) 4

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 5 ► Brancheorganisatie Consumenten stimuleren om een bepaald soort product te kopen, los van een bepaald merk of bepaalde winkel en fabrikant. ► Twee of meer fabrikanten van verschillende producten Consumenten ervan overtuigen dat hun producten elkaar aanvullen en dat het goed is om ze allemaal te kopen. ► Invloed reclame ► Overtuigen ► Manipuleren ► Indoctrineren Reclame (vervolg)

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media ► Kijkcijfers ► Kabeltelevisie ► Online televisie ► Adverteren op internet ► Zoekmachinemarketing ► Websites ► Sociale media Massamedia 6

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 7 ► ► Weinig moeite en geld voor de winkelier ► Groot bereik ► Persoonlijke aanbiedingen ► Spam ► Lage kosten ► Weinig moeite voor de winkelier ► Grootste nadeel: het is ongevraagd ► Telecommunicatiewet en spam

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 8 ► Online en traditionele reclame hebben allebei hun eigen voor- en nadelen. ► De keuze is o.a. afhankelijk van: ► Reclamebudget ► Welke media het best bij je doelgroep past ► Bedrijven kiezen vaak allebei. Online of traditionele media?

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 9 ► Fabrikanten haken in op trends en rages. ► Consumentenmerken bieden steeds meer merkbelevingen aan. Reclame door fabrikanten

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 10 ► Sociale media: online platformen waar je informatie met andere gebruikers deelt. ► Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, … ► Sociale netwerksite: groep mensen met een gezamenlijke interesse. ► Bedrijven maken reclame op sociale media door: ► Een eigen bedrijfspagina te maken ► Te betalen voor advertenties ► Andere gebruikers te sponsoren Sociale media

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 11 ► Vooral bloggers en vloggers hebben grote invloed op het imago en de verkoop van een winkel, bedrijf of product. ► Je kunt sociale media ook gebruiken voor personeelswerving. Sociale media (vervolg)

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 12 ► Website ► Leads: potentiële klanten of klanten die terugkeren naar de website voor een nieuwe aankoop. ► Maar voor echt contact met je doelgroep zijn sociale media beter. ► Gebruikers volgen je website of sociale media: ► Voor hun plezier ► Om aanbiedingen in de gaten te houden ► Voor de laatste productinformatie ► Klantenservice ► Feedback ► Social merchandising Bedrijfswebsite of sociale media

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 13 ► Communicatieregels ► Ga in interactie met je klanten ► Houd de actualiteit in de gaten ► Volg de Wet bescherming persoonsgegevens ► Door sociale media ook meer negatief contact met klanten: webcare Contact met je klanten

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media 14 ► Voordelen sociale media ► Groot bereik ► Lage kosten ► Snelheid ► Interactie ► Nadelen sociale media ► Kans op imagoschade ► Tijdsinvestering ► Slecht meetbaar Voor- en nadelen sociale media