Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Marketing voor ZZP-ers
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Social Media.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vernieuwing in het VMBO
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Periode 1 – week 7 Promotie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Operationeel plan DIMAGINI
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Etaleren en presenteren
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Big Data.
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Big Data.
E-learning E-health & Domotica
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing

Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden? 6 Marketing 7 Vandaag begint de toekomst 1

Hoofdstuk 6 Marketing 2 ► Je product aan de man brengen (1) ► Wie zijn jouw klanten? ► Wat vinden jouw klanten belangrijk? ► Wat ga jij die klanten bieden? ► Wie zijn je concurrenten en wat doen die? ► Hoe servicegericht is je personeel in de fysieke winkel? ► Hoe bied je je product aan (presentatie)? ► Heeft de klant een probleem dat jij kunt oplossen?

Hoofdstuk 6 Marketing 3 ► Je product aan de man brengen (2) ► Welke manieren gebruik je om reclame te maken? ► Hoe denk je product, prijs, presentatie en promotie? ► Hoe weet de klant welke merken jij verkoopt? ► Hoe trek je klanten als je een fysieke winkel hebt? ► Hoe word je vindbaar, als je ook een webshop hebt? ► Heb je een afhaalpunt nodig voor klanten? ► Waar houd je rekening mee bij het vaststellen van je prijs?

Hoofdstuk 6 Marketing 4 ► Marketing vroeger en nu VROEGERNU

Hoofdstuk 6 Marketing 5 ► Waar hebben jouw klanten behoefte aan? ► Marketing is alles wat je doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen. Bijvoorbeeld door je winkel aantrekkelijk in te richten reclame te maken ► Het belangrijkste is: weten waar jouw klanten behoefte aan hebben. ► Hoe kom je daarachter? ► vragen, bijvoorbeeld door marktonderzoek te doen een brief of een mail te sturen via je website of een app

Hoofdstuk 6 Marketing 6 ► Behoeften van de consument Kennis van de behoeften van consument door ► psychologie ► sociologie ► economie

Hoofdstuk 6 Marketing 7 ► Nichemarkt Je vindt mensen die behoefte hebben aan jouw product ► Vaak een kleine groep ► ‘een niche in de markt’ (Bijvoorbeeld een bloemist die zich richt op de niche bruidsboeketten)

Hoofdstuk 6 Marketing 8 ► Reclame maken: hoe doe je dat? ► ‘digitale etalage’ ► mensen willen eerst op internet naar informatie zoeken (oriëntatie thuis vanaf de bank)

Hoofdstuk 6 Marketing 9 ► Social media en reclame ► Adverteren op sociale media helpt Twitter Facebook LinkedIn Marktplaats Instagram Snapchat YouTube.

Hoofdstuk 6 Marketing 10 ► Voordelen social media ► Je krijgt een goed beeld van je doelgroep ► Het geeft je inzicht in de manier waarop je reclame maakt. Hoe vaak is jouw advertentie naar boven gekomen? Hoe vaak is er op jouw advertentie geklikt? ► Je kunt nagaan wat de gebruikers hebben gedaan met hun klik. doorgeklikt naar pagina’s een aankoop gedaan ► Die kennis gebruik je om reclame effectiever te maken ► Het is goedkoop

Hoofdstuk 6 Marketing 11 ► Voor- en nadelen van winkelbezoek ► Winkelbezoek blijft, want mensen waarderen: Service Nabijheid. Met name oudere mensen Zintuiglijke ervaring ► Bezwaren tegen winkelen ‘met de voeten’: Tijd Afstand Parkeren Niet elk product hoef je in werkelijkheid te zien en te ervaren. In fysieke winkels zijn producten vaak duurder

Hoofdstuk 6 Marketing 12 ► Voordelen webshop ► Voordelen online winkelen Online winkelen is prima om je te oriënteren. Je hebt veel keus en het scheelt tijd online is vaak goedkoper Verzendkosten vinden mensen steeds minder een bezwaar

Hoofdstuk 6 Marketing 13 ► Fysieke winkels hebben andere functie dan twintig jaar geleden ► Er zijn er te veel. ► Bestaande winkels zijn te groot. ► Sommige producten, bijvoorbeeld schoenen en mode, hebben minder oppervlakte nodig ► Voorraden worden slimmer beheerd

Hoofdstuk 6 Marketing 14 ► Speciaal, digitaal, sociaal Producten aan de man brengen doe je door: ► je te specialiseren: verkoop iets wat niemand anders verkoopt (‘wees speciaal’) ► digitaal te gaan: wees zichtbaar op internet; het is je virtuele etalage (‘ga digitaal’) ► sociaal te zijn: werk samen met andere winkels om klanten te trekken (‘wees sociaal’)

Hoofdstuk 6 Marketing 15 ► Presentatie In een etalage of de winkel laat je je product er aantrekkelijker uitzien door ► Herhalen. Zorgen voor samenhang. Artikelen vallen zo meer op. ► Stapelen ► groeperen van artikelen die qua thema bij elkaar horen ► contrasteren kleur, vorm, licht en donker, diepte en hoeveelheid