Kinoa: Waarom Veranderen? koude zee van verandering Kees for Change?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

HET PROBLEEM DE OPDRACHT SAMENWERKING TECHNISCHE KNELPUNTEN RESULTAAT
Inkoop, ontwikkeling en kwaliteitszorg
De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Waarom CAD/PDM en ERP integreren?
10 tips voor een gouden start Groeitips
2 Basismodel voor Objecten Afnemend Veld of klant Product of dienst Middelen Neemt af Wordt gemaakt met.
Prof.dr.ing. Jacques J.A.M. Reijniers MBA Breukelen, 11 maart 2009
Customer service en planvorming
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Management : situering en begrip
Hoe vertel ik het mijn kinderen?
Facility management en inkoop
Economische organisatiecultuur
H3: Koopgedrag van organisaties
Enterprise Resource Planning (ERP)
Wat is Customer Relationship Management?
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Business plan the Suitmaster Presentatie. The Suitmaster Introductie: Jong bedrijf Specialisatie in kostuums Uniek qua prijs kwaliteits verhouding Flexibel.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
19 e eeuw Arbeiders niet beschermd Bedrijven waren slecht georganiseerd 1850 in Londen Werkloosheid 40% Het aantal faillissementen 70% Geringe financiële.
Financiële Analyse OPG
Fase 1 Ken de (detail)handel
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Alle kosten op een rij Kosten.
Bedrijfsnaam BEDRIJFSLOGO. FEITEN EN ONTSTAAN Aantal medewerkers Locatie Vestiging 1 Vestiging 2 Vestiging 3 Ontstaan Opgericht in het jaar.... Opgericht.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
functies detailhandel
Het Rijk van Koning Klant
Kunststof verpakkingen 'Innoveren in de keten voor de klant' Dunner, sterker en ook voordelig! Meer inzicht door een rondleiding. Marktsegmenten industriële.
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Presentatie titel Logistiek 1 Inkoop Rotterdam, 00 januari
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.
Van dozen schuiven tot regisseren. NedTrain Inkoop & Logistiek Service Logistics Summit 19 oktober 2011 “Hoe een witte winter ons hierbij hielp”
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
De next steps Op weg naar regie en 2050
Beginnen is een kwestie van doen
Touroperator SunShine
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
persoonlijk professioneel prettig
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Financieel 2.
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Touroperator SunShine
Transcript van de presentatie:

Kinoa: Waarom Veranderen? koude zee van verandering Kees for Change?

Stap 1) Waarom Veranderen? koude zee van verandering Dalende omzet en winst Keten onder druk, en toch lage bezetting Groeiende complexiteit internetklanten Ongemotiveerd personeel Klanten stellen meer eisen Zwakke Leveranciers Functies werken niet samen Vogelspotten? (Palmboom Op eiland ) Wenkend Perspectief: 33% winstgevende Groei En weer plezier in het werk

Stap 2) Wie moet Veranderen? Wie Kan HelpenWie Moet OmWie Hoort Hier Niet Hoof inkoop enHoofd verkoopHoofd personeels Familielid MarijkeMartinzaken Joke Verniewer enCEO en Inkoopster Ilse Familielid TomPater Familias KEES (ops manager) Motiveerder enFinance managerProductiemanPaul Connector MauritsFamilielid Willem

Stap 3) wat moet veranderen STRATEGIE – wie ben ik ? Ouderwetse A leveranciers KINOA Ouderwetse A klanten geen contracten geen integratie consolidatie?! geen contracten geen integratie prijsdruk!? stuck in the middle hoge voorraden dure keten / lage bezetting marge redt ons (nog) Prefered SuppliersPrijs klanten (kleine) moderne suppliers Kleine veeleisende internet klanten begrijpen en zoeken integratie ready – fire – aim aanpak?

S&OP Kees leidt Stap 4) hoe veranderen [detail hangt af van gekozen strategie!] Verkoop Geen glazen bol, wel een hoge hoed samenwerken met productie en inkoop! SLA’s, KPI’s, S&OP Inkoop Van operationeel naar strategisch inkopen samenwerken leveranciers! SLA’s, KPI’s, S&OP Internet Kunnen wij dit? Uitbesteden aan BOL.com? Later ontkoppelpunt! Heeft nu invloed op productie lijnen Productie Mondig in S&OP Meer flexibel