MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016
BELANGRIJKE PUNTEN Waarom mobiel internet groeit Wat is de reactie van Google Beste toepassingen voor mobiele marketing Wat zijn mijn perspectieven? Hoe kom ik te weten welke opties de juiste zijn? Hoe zit het met een App? Het omzetten van bezoekers van mijn site in klanten Hoe te beginnen
50% van mobiel Internetters gebruiken Google. Vandaag de dag zijn bijna tweederde 64% volwassenen in het bezit van een smartphone een stijging van 35% JOUW KLANTEN ZIJN AL MOBIEL Pew Research Center 2015 GlobalWebIndex 50% 64%
EN ZIJ ZOEKEN VOOR JOU van mobiele zoekopdracten zijn locaal gericht BIA/Kelsey Winkels Restaurants Kunst Onderhoud Professionele services Amusement Smartphone gebruikers zoeken naar locatie-relevante informatie zoals: van desktop zoekopdrachten zijn locaal gericht v.s 50% 20%
Deze wijziging is van invloed op de mobiele zoekopdrachten in alle talen over de hele wereld en zal een aanzienlijke impact in onze zoekresultaten hebben. " -Google Webmaster Central Blog 2015 MOBIEL GEBRUIK BETEKENT VOOR GOOGLE MEER DAN OOIT Google wordt voor het eerst geconfronteert met meer dan uitsluitend simpele relevante zoekopdrachten. Google onderzoekt hoe goed de gebruikservaring van je website is in het verstrekken van gegevens en gebruikt dit als een mee-weging in hoe hoog je website in zoekmachines geplaatst wordt.. “
TIPS VOOR MOBIEL GEBRUIK Zorg ervoor dat gebruikers gemakkelijk bladeren door uw website met slechts een vinger of duim. Vervang tekst-links met grote gemakkelijk toe te passen knoppen. Zorg ervoor dat er genoeg ruimte tussen tekst is zodat gebruikers niet per ongeluk op de verkeerde plek klikken. Maak je website gemakkelijk toegankelijk voor mobiele gebruikers om toegang tot alle pagina's te verkrijgen. Vermijd gebruik van drop-down menu's. Mobiele gebruikers moeten in staat zijn om de website te lezen zonder de tekst te verkleinen of uitzoomen. Lettergrootte dient minimaal 16 pixels zijn. Plaats belangrijke informatie zoals je adres of telefoonnummer op een voor de hand liggende locatie. Kaarten en knoppen voor informatie of terugbel afspraken zijn goede manieren om de aandacht en contact te leggen. WEES DUIM VRIENDELIJK HOUD DE NAVIGATIE EENVOUDIG JUISTE TEKST GROOTE MAAK JE SITE ZO TOEGANGKELIJK MOGELIJK VOOR KLANTEN
Google schetst twee manieren om je website mobiel vriendelijker te maken. Beide benaderingen houden zich aan de nieuwe richtlijnen van Google maar er zijn een paar verschillen. HOE WORD IK MOBIELVRIENDELIJK? Google Webmaster Central Blog 2015 Maak een uitsluitend mobiele website (m.domain) Bouwen van een compleet nieuwe responsieve website 1 2
UITSLUITEND EEN MOBIELE WEBSITE Een aparte mobiele website is niet nodig opnieuw op te zetten. AFWEGING VAN JOUW OPTIES Bepaal richting waar je met je website naatoe gaat….. EEN RESPONSIEVE WEBSITE is een geweldige optie als je aan een volledige re-design van je website toe bent. OF
MAAR HOE ZIT HET MET EEN APP? Een App werkt alleen wanneer je klanten je weten te vinden Mobiele Website Mobiel App Dient op naam te worden opgezocht en gedownload in de app store voordat de app Gebruikt kan worden. Verschijnt d.m.v. eenvoudige zoekopdrachten op internet is een DE gerichte manier voor klanten om je direct te vinden en de bedrijfs- activiteit aan te bieden.
NOG EEN REDEN DAT MOBIELE WEBSITES GAAN WINNEN Vergroot je kans op slagen De sleutel tot het creëren van een grote mobiele website is de zorgvuldige implementatie van de duim-vriendelijke kenmerken. Hetgeen je klanten met het kleine scherm-gebruik nodig hebben. Hier zijn een paar voorbeelden van de TYPE Functies die we kunnen bouwen CLICK TO CALL Stelt klanten in-staat met slechts een druk op de knop contact met je opnemen MOBIELE KAARTEN Zorgen ervoor dat je klanten je altijd kunnen vinden YELP RECENCIES Geeft vertrouwen in je bedrijf en maakt klanten erop attent dat jij de juiste keuze bent COUPONS Een veel gebruikte manier als eerste kennismaking met een product of services
HET VERSCHIL DAT EEN FUNCTIE UITMAAKT Click-to-Call Je klanten willen je echt spreken Belletjes naar bedrijven vanaf mobiele telefoons in 2016 Groeitempo in zoekopdrachten om bedrijven vanaf mobiel te zoeken Onderzoek BIA/Kelsey Geïnteresseerden gaan naar een concurrent wanneer ze je niet kunnen bellen en Ipsos/Google 42% per Jaar 65 Miljard 36%
IN HET KORT Wanneer de prospect blij is met jouw service betekent het dat je zaken gaat doen 73% Van de mobiele zoekopdrachten trekken een extra actie, zoals BELLEN of het bezoeken van een BEDRIJF Nielsen, xAd, 2013
KLAAR VOOR DE GROTE START? CONTACT NAAM ONDERWERP Your Logo Here