Inspiratiedag Inspiratiedag Kansarmoede & Onderwijs 28 april 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET BELANG VAN PARTICIPATIE VAN MENSEN IN ARMOEDE
Advertisements

Programma – Voorstellen & verwachtingen
project Bijzondere vriendschappen
De visie op Meedoen Meedoen is actief zijn, deel uitmaken van een groter geheel. Meedoen staat voor, erbij horen en leidt tot een betere kwaliteit van.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Van visie naar actie.
P. 1 6 december 2008 Gaat samen ook? Interculturaliseren van sociaal-cultureel werk Janna Moonens Vlaamse Gemeenschapscommissie studiedag Masereelfonds.
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
Hoe kun je de kwaliteit van onderwijs in je eigen project verbeteren?
Presentatie Continuümconcept
INTERCULTURELE MAGNEET SCHOOL
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Welzijnsoverleg Watersportbaan - Ekkergem 24 mei 2012.
UA 3 mei Stichting Lezen wil brede bevolkingsgroepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke ontwikkeling.
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006 Holstohus, Olst.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Wegwijs in Passend Onderwijs. Waarom Passend onderwijs Elk kind recht op goed onderwijs Regulier onderwijs in principe de beste plek tenzij… Meedoen in.
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Inspiratiedag VVSG Ouderen- en thuiszorg
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
LOP Geraardsbergen Basisonderwijs Beleidsintenties 2008 – 2011 Algemene vergadering 3 juni 2008.
Paleizenstraat 90 > 1030 Brussel T > F > Leerlingenparticipatie in het LOP/SO Gent Trajectbegeleiding door de Vlaamse.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Kansen voor transformatie
Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Kernwaarden in beeld De kernwaarden van het openbaar onderwijs.
Duurzaam Samenleven Een bij uitstek sociaal perspectief! Gie Van den Eeckhaut 28 januari 2010.
Zorgbeleid. Fase waarbij we inzetten op een krachtige leeromgeving voor ALLE leerlingen. Preventief werken, goed instructie, differentiëren, veilig.
HvK Welzijnszorg Kempen Ivan Pauwels Consulent Huizen van het Kind Kind en Gezin Provincie Antwerpen
1. Korte historiek -Goedkeuring decreet preventieve gezinsondersteuning november Goedkeuring uitvoeringsbesluiten eind maart Oproep erkenning.
Nut van medewerkersnetwerken
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
#EBJ16.
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
RTC Oost-Vlaanderen vzw
Naar een verbindend en herstellend schoolklimaat
Zorgbeleid Zorgbeleid.
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Jo Vandeurzen, Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin
Wat verwachten scholen van het middenveld en parochies?
Beleid: Federale – Vlaamse overheid
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Actief burgerschap in het SO: “Hoe maken we samen het verschil?“
Infodag onderwijs Welkom!
Lokaal overlegplatform basisonderwijs 23/10/ 2013
Drie schema’s Die je kunnen helpen om het verhaal achter het decreet duidelijk te maken …
het katholiek basisonderwijs
Het Hoger Onderwijs … Graduaatsopleidingen / HBO5-opleidingen behoren tot het hoger onderwijs (VKS5) Hechte samenwerking tussen hogescholen en CVO’s creëren.
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Het Vervolgteam Gent in samenwerking met Onderwijscentrum Gent en In-Gent. OKAN Toren van Babel Onderwijscentrum Gent.
De toekomst van de maatschappelijke stage
VAAR MEE MET DE SLOEBERBOOT
SAMEN TOT AAN DE MEET
Ellen Verstraten & Mariska Sijs
Flankerend onderwijsbeleid Stad Lokeren
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Pedagogische Studiedag BuBaO Ter Elst
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

Inspiratiedag Inspiratiedag Kansarmoede & Onderwijs 28 april 2016

ZAVELDAL School voor buitengewoon secundair onderwijs

MISSIE Zaveldal als zorgende school met als perspectief jongeren empoweren tot veerkrachtige jongvolwassenen die actief participeren aan de samenleving

WAARDENKADER IK HOOR ERBIJ! IK KAN HET! IK DOE HET ZELF! WE DOEN HET VOOR ELKAAR! RUST Naar: Circle of Courage, L. Bendtro

VISIE BREDE SCHOOL BREED LEREN BREDE ZORG BREDE UITSTROOM ZAVELDAL

BREED LEREN BREDE ZORG EXPERTISE- EN BEGELEIDINGSCENTRUM BREDE SCHOOL ORGANISATIEBELEI D Kritieke succesfactoren 3 inhoudelijke pijlers Outreachend werken

KRITIEKE SUCCESFACTOREN KS1 – Zaveldal als kruispunt van een breed netwerk van partners KS2 – Zaveldal als lerende organisatie die kwaliteit en participatie vooropstelt

STRATEGISCHE DOELSTELLINGEN SD1 – Zaveldal als krachtige onderwijsleeromgeving voor een holistische competentie-ontwikkeling op maat SD2 – Zaveldal als zorgende school in functie van empowerment SD3 – Zaveldal als motor voor actieve participatie van veerkrachtige jongvolwassenen in de brede samenleving SD4 – Zaveldal als expertise- en begeleidingscentrum m.b.t. jongeren met een multiproblematiek PIJLER 1 PIJLER 2 PIJLER 3 OUTREACH

Zaveldal als kruispunt van een breed netwerk van partners (KS 1) OD1: OD1: Zaveldal ontwikkelt een uniek project waarbij onderwijs, zorg en actieve participatie aan de samenleving op elkaar afgestemd worden om zo maximale ontwikkelingskansen te creëren voor de leerlingen. OD 3: OD 3: Zaveldal ontwikkelt samen met de partners brede zorg een uniek zorgproject waarbij onderwijs en zorg op elkaar afgestemd worden.

ZAVELDAL zorgcontinuüm