Memc.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Modern sprookje Kikkerkoning.
Advertisements

Results bannertest_2. Conclusies CTR in banners marginale verschillen; + Familie is het beste woord + Propositie in button maakt amper verschil + ‘Gun.
Een paar programma’s met een aantal basisprincipes.
EVMINX4 Week 3 Algoritmen en Datastructuren (ALDAT)
... M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R IP-Adres instellen ppt_aa1_p10_ip_addressing_v4.1_nl_0508.
Komaan met dat lijf Start.
Visual Basic .NET voor studenten
Optuigen van datastructuren
Hoofdstuk 8 Objecten en klassen.
Assembly-taal Namen:Danny van Waes Rohan Schenk Klas:EM4 Docent:Dhr. Ing. JA Verhage Embedded systems.
Hogeschool HZ Zeeland 19 augustus 2003augustus 2003 Data Structuren & Algoritmen Week 3.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
De rommel van de programmeur Pieter van Ede. Handmatig geheugenbeheer Programmeur gooit zelf objecten weg Veel fouten mee gemaakt Geheugenlekken ‘Dangling.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
I made this presentation, which will not been published, for those who like soft music. Enjoy it. I maakte deze presentatie, die niet gepubliceerd wordt,
Overerving: It’s a kind of magic…. Principes van OO: 1) Overerving 2) Encapsulatie 3) Polymorphisme = (deel van het) OO. paradigma.
Polymorfisme: inleiding Hello me, meet the real me…
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
tircms02-p les 1 Operating Systems practicum
Unmapped | Anouk Corver Corine Vuijk. Hoofdthema | Onbekendheid & Anonimiteit.
Beslissingen. Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De.
Gevorderde programmeer les
ERIC Bewaren van resultaten: mailen, printen en exporteren Universiteitsbibliotheek.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 8: Gebruikersinterface © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Studiehouding Ergens verstand van krijgen kost tijd… Uren die je alleen in je boeken doorbrengt maken het verschil. Er is niets mis met onafhankelijkheid.
1 VWO Hoofdstuk 2 Klimaat § 2-5
Variabelen. Wat zijn variabelen? Klassiek: een variabele houdt informatie bij. Klassiek: een variabele houdt informatie bij. bvb: int getal; getal = 5;
Soorten programma’s nConsole- applicatie. Soorten programma’s nConsole- applicatie nWindows- applicatie.
DE HUID RICK LUNA EN MAARTJE. ER ZIJN VERSCHILLENDE TYPES HUID SPROETEN BLANK ZWART/BRUIN ALBINO PUISTJES MOEDERVLEKKEN.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Verschillende grafieken en formules
Veen en turf Van Melanie, Julia en Laura. Wat is veen en turf? Veen is een laagje dode planten Veen is een laagje dode planten Later steken ze het in.
Homcom Ledenvergadering 21 maart WIFI Ervaringen van reizigers gebundeld.
Na de praktijk, de theorie.. Zoals een gehaktmolen 1.Je stopt er iets in. 2.Je hoeft niet te weten wat er binnenin gebeurt. 3.Het resultaat verschijnt.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
Mijn WOZ en toezicht mr. J.G.E.Gieskes WAARDERINGSKAMER.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Gegarandeerde Aflevering. p. 2  Referte : unieke identificatie van berichten, vragen en antwoorden Vraag / Antwoord : De afzender dient voor elke vraag.
SPOF Suggested Papers On the Fly. Huidige status Idee is herwerkt: – Scope verkleind Niet meer zelf zoeken, enkel suggesties LaTeX editor – Desktop applicatie.
GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui.
Grafieken in de natuurkunde Ga verder Dia’s worden stap voor stap automatisch ingevuld Ga verder Pas als rechtsonder verschijnt, klik dan voor de volgende.
Regio.
Ken je de weg in de stad?.
Werkwoorden in de tegenwoordige tijd
Gameprogrammeren: Methoden
Nevenschikking en onderschikking
Onbepaald voornaamwoord
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
Lente.
Gameprogrammeren: Properties
Voorbeeld: Simulatie van bewegende deeltjes
Gameprogrammeren: Recursie
Het postkantoor van windows
Programmeren in de Klas
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Nevenschikking en onderschikking
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Semantisatieverhaal:
Intensieve begeleiding
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Hoe leer je geschiedenis?
– Software development fundamentals
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
VOOR CONTENTPARTNERS.
Transcript van de presentatie:

Memc

 Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en het zijn er erg veel: maak een container.  Je ken het antwoord niet: maak een container.

 Met container.New( ) krijg je een REFERENTIE.  Referenties zijn een soort verwijzing, net zoals een pointer. MAAR deze keer gebruik je een & in plaats van een *  Een referentie moet direct een waarde krijgen.  Pointer: Button * b = obj.findButton(“test”);  Referentie: Button & b = buttons.new();

Met: Memc cirkels; Kan je in update dit toevoegen: if( Kb.bp(KB_N)) { Circle & c = cirkels.New(); c.pos.x = RandomF(-1.3, 1.3); c.pos.y = RandomF(-1.3, 1.3); c.r = RandomF(); }

for(int x = 0; x < cirkels.elms(); x = x + 1) { cirkels[x].draw(BLUE); }