1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Raadsledenbijeenkomst 15 april
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Elektronische Overheid (ELO) in aanbouw (Basispresentatie versie 1.0) 100.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Bestuurlijke relevantie
KBO BUDEL – 25 maart 2014 Oog voor elkaar! In Cranendonck doen we
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Riek Siertsema – voorzitter MKB-Noord 8 november 2013.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Dolf Kloosterziel, regiomanager MKB-Nederland/Noord-Holland 8 november 2013.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
Juridische procedures: een routebeschrijving Bestuurs- en Concerndienst Afdeling Juridische Zaken.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
Gemeenten & OCMW’s: hand in hand?. 1.Hand in hand? (1) Waar gaat dat over?
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
BEL Combinatie.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Minder regeldruk voor burgers, ondernemers en professionals Grondslag in bestuurlijke afspraken: uitvoeringsagenda.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Minder regeldruk voor burgers, ondernemers en professionals Grondslag in bestuurlijke afspraken: uitvoeringsagenda.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
De sociale werking van het recht
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Jeppe Licht, Regiomanager Zuid-Holland 6 februari 2014.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Implementatie Mijn Overheid Berichtenbox bij gemeente Almere
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Programma 1 Onderwijs, werk en Inkomen 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor (en meicirculaire)
Kansen voor modernisering milieubeleid Dag van de Omgevingswet 1 oktober 2015 Chris Kuijpers directeur-generaal Milieu en Internationaal Eenvoudig Beter.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Concept Beleidsplan Gemeenschappelijke regeling Basiszorgniveau.
Wabo en omgevingsvergunning kansen voor Gouda Martin Netten Afdeling Bouw en Woningtoezicht.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
2e ijkpunt najaar maandsrapportage, begroting en septembercirculaire.
Programma 5 verkeer en ruimtelijke ontwikkeling 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor en meicirculaire.
Resultaten tellen Presentatie voor raadsdelegatie Delft 16 april 2009.
Mijn WOZ en toezicht mr. J.G.E.Gieskes WAARDERINGSKAMER.
Programma 3 Welzijn en zorg 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor en meicirculaire.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Bestuurlijke conferentie jeugdzorg Gelderland Bestuurlijke Conferentie Jeugdzorg 23 mei 2013 Voorzitter Piet Nieuwenhuysen.
Afspraakgericht werken Snel balie
Herindeling GNL
Organisatieontwikkeling
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
Uitdagingen voor lokale overheden
Van digitale dienstverlening naar regels
Workshop Participatiewet en Garantiebanen
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten
Vergunningenmanagement
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten
Sociaal / ethisch ondernemen
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Waarom het keuzepaneel?
Transcript van de presentatie:

1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur

2  Dienstverlening Gemakkelijk en bereikbaar (overbodige formulieren, voorschriften) Duidelijk, vindbaar en transparant (Servicecode en KCC ) Kanaalonafhankelijk (sturen op digitaal)  Klant- en medewerkertevredenheid behandeling bezwaren krijgt ruime 8 MTO 7,3 digitale balie 7,8 vrije inloop 7,3 Informele behandeling bezwaren ruim gehaald (55%)  Deregulering 25% Goudse regelingen geschrapt, APV en 7 andere verordeningen vereenvoudigd Effecten

3  Meerkosten vervroegde verkiezingen € 40K  Extra verkiezingen / extra inzet 650 uur  Achterblijven opbrengsten (leges - € 50K) Financiën 2010

4 Veranderende en veeleisende omgeving Steeds mondiger wordende burgers Samenwerking (Waddinxveen, Belastingtaken) Druk op financien Achterblijven opbrengsten (leges) Vertraging / stopzetten projecten bijv. Antwoord© Gevolgen crisis Onvoorziene omstandigheden en risico’s 2010

5  Verbeteren dienstverlening (verkorten doorlooptijden, afsprakenmodule, digitalisering, servicecode)  Doorpakken op lastenverlichting / deregulering  Gouda op de kaart  Samenwerking Publiekszaken en bedrijfsvoering  Ontwikkelthema’s (Huis van de Stad, digitalisering)  Betrokken en geïnformeerde burgers Opgaven 2010