Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
Advertisements

1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Factoren die weer en klimaat beïnvloeden
BattleBots The school battle.
Kandinsky College Malderburchtstraat
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
Implementeren doe je samen
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Adaptief onderwijs.
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Leerlingen als partners in een leergemeenschap
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Themabijeenkomst 1oktober 2009
Welkom in groep 5.
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Collectief leren in schoolteams
27 februari 2013 Online seminar Take it easy groep 1-4 Door: Kathleen Moore en Marja Schakelaar.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Aanpak problematisch gedrag
Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Houd me Vast – over relaties en ‘verbinding’
OGW op de Firtel.
Pedagogische theorieën
WEEK 5 Pedagogische theorieën. Wat gaan we doen Presentatie van de opdracht rondom sensitieve responsiviteit. Power point hoofdstuk 4 kijken en luisteren.
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Workshop uitleg (Re)arrangeren e-klassen met Wikiwijs Maken Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Opdrachten en eindopdracht
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
“Mikken” Het wegspelen van een voorwerp om iets of iemand te raken.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Dalton op de Dorendal.
Differentiëren & klassenmanagement
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
De Capability Approach een introductie Castella overleg 9 maart.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
Opvoeden met respect Opgroeien met liefde GGD Amsterdam 5 januari 2011 Jale Simsek.
Communicatie. Lesinhoud Doel van de les Terugblik Stof over vergaderen Vragen.
Voor de leerkracht INLEIDING
Ouderavond Passend onderwijs en arrangeren op de dr. P.C.M. Bosschool
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Een gezonde kijk op je werkomgeving
Wat is je doel voor deze les?
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
F- en Z-hoeken Uitleg en opgave Mavo.
? Verticaal hiërarchisch <-> ……?……?……?……?......
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
CKV PTA 3 Theater Praktische opdracht Begrippentoets
Algemene uitleg en opdracht 10
Brabant, vernieuwt samen
Het 24 spel.
© UNIEK IN DE KLAS.
Hoeksteen van een kwaliteitsvolle werking
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Wikiwijs saMBO Conferentie 18 & 19 januari.
Sorteren met kaarten.
UNICEF België en HIVA / KULeuven
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Actieve Verbinding Netwerkmoment 26 februari 2019
Transcript van de presentatie:

Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden

Programma Inleiding Korte uitleg van het theoretisch kader Praktische opdracht Evaluatie praktische opdracht

Factoren binnen de gymles Welke elementen hebben er invloed als je gaat kijken naar gedrag? de leerling zelf de leerkracht de medeleerling de ruimte de activiteit / het arrangement Onze focus zal liggen op het arrangement

Factoren binnen het arrangement Hoeveel confrontaties heb ik met onvermogen? Aantal deelnemers Nabijheid van die deelnemers Winst & verlies Overleg & dialoog Vrijheid versus omkadering* Wachttijd Voorspelbaarheid van het verloop Bewegingsniveau* Etc. * in deze workshop van ondergeschikt belang

Beweegwijs Even Niet spelen Veilige plek, zonder spel, zonder verstoring. Naast elkaar spelen Afgebakende tijd, autonoom, zonder winst en verlies. Om de beurt spelen Geen vaste tijd, op volgorde, zonder winst en verlies. Samen delen spelen Meestal met winst en verlies, Tegenstander(s) spelen op afstand Samenwerken Zonder winst en verlies, (veel) teamgenoten. Tegen elkaar spelen Met winst en verlies, tegenstanders komen dichtbij.

Skills & Battles Skill activiteit zonder teamgenoten en tegenstanders en zonder winst of verlies. Team Skill Activiteit met teamgenoten, zonder tegenstanders, zonder winst of verlies. Battle activiteit zonder teamgenoten maar met tegenstander(s) en met winst en verlies. Team Battle Activiteit met teamgenoten en tegenstanders, met winst en verlies

Praktische Opdracht Arrangeer een activiteit met een doorgaande-, gedragsmatige lijn. Gebruik daarbij de indeling van Beweegwijs of Skills & Battles. Je kunt kiezen uit: Basketbal achtige spelen Trefbalachtige / afgooi spelen Stoeispelen / mma Touwzwaaien Frisbee