Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Advertisements

Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat kan een multifunctioneel agrarisch bedrijf met marketing? Adriaan Polderman RM LTO-Noord 31 oktober 2013 Swifterbant.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Glow Eindhoven.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Arteveldehogeschool Office management
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Corporate Communication & Design
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Basisboek marketingcommunicatie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Wouter Mennen & Paul van Ulft
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Marketingproject-communicatieplan
Basis communicatieplan
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Studentencongres Reclame en PR.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Outdoorpark Reusel.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Historische Vereniging Raalte en Omstreken
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Communicatie en Instumenten
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Marketingplan [Productnaam]
Campagne taalvaardigheid
Digitale tools: SlideShare
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
De kracht van de Fietsersbond
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

Workshop PR en communicatie

Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Concrete marketingdoelen vaststellen (bijvoorbeeld: groei aantal leden van 60 naar 80 binnen 2 jaar, of: 10% meer bezoekers bij activiteit X) Concrete marketingdoelen vaststellen (bijvoorbeeld: groei aantal leden van 60 naar 80 binnen 2 jaar, of: 10% meer bezoekers bij activiteit X) Vaststellen van doelgroepen die je wilt bereiken Vaststellen van doelgroepen die je wilt bereiken Positionering (Wie ben je? Waar sta je ten opzichte van anderen?) Positionering (Wie ben je? Waar sta je ten opzichte van anderen?)

Huisstijl Waarom een huisstijl? Waarom een huisstijl? Identiteit (kernwaarden) Identiteit (kernwaarden) Imago Imago Identificatie eigen leden en vrienden Identificatie eigen leden en vrienden Onderscheiden ten opzichte van anderen Onderscheiden ten opzichte van anderen Eigentijds, maar ook houdbaar voor langere termijn Eigentijds, maar ook houdbaar voor langere termijn

Communicatieplan (1) 1. Wat wil je bereiken? (zie hiervoor het marketingplan!) 2. Welke communicatiedoelen heb je? (dit zijn altijd afgeleide doelen van marketingplan!), bijvoorbeeld kwantitatief (naamsbekendheid) of kwalitatief (imago, attitude) 3. Wat is je budget voor communicatie?

Communicatieplan (2) 4.Wie zijn je doelgroepen? Maak die zo homogeen mogelijk! (bijvoorbeeld vrouwen tussen de 25 en 45 jaar) 5.Welke boodschap heb je voor die doelgroepen? (Specificeren per doelgroep!) 6.Welke middelen heb je om die boodschap over te brengen?

Middelen Website Website Sociale media (twitter, facebook) Sociale media (twitter, facebook) Brochures, flyers, posters Brochures, flyers, posters (digitale) Nieuwsbrieven (digitale) Nieuwsbrieven Eigen (afdelings)bladen Eigen (afdelings)bladen Media (lokale en regionale kranten, lokale radio en TV etc.) Media (lokale en regionale kranten, lokale radio en TV etc.) Overig Overig

Samenvatting marketingplan marktpositioneringDoelen Communicatiestrategie