Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Evolutie! Inhoudsopgave: 1. Evolutie diersoorten en de mens.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Het geheim om ouder te worden in schoonheid
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Kip en ei spreekwoorden.
H1 wikken en wegen Paragraaf
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
LinkedIn, KennisCafe en Twitter Rens de Graaff. Inhoud LinkedIn  Algemene Info  Demo Video  Print Screen  Voordelen binnen de IC KennisCafe  Algemene.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Aanpassing Direct lid worden Toevoegen extra invoerveld Aanmelden SMS service Als u op de hoogte gehouden wilt worden via SMS dan kunt u hieronder u mobiele.
Discipelschap.
Deze diareeks is voor iedereen die er genoeg van heeft « rozen » te ontvangen
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Hoe kun je Geloven? 1.
RFID Groep 6 Devron Hasselnook Quan Vu Ai-ling Chong.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Wat hebben de OV-Chip en de Baja Beach Club gemeen?
BLUETOOTH 18 november 2003 Ann Huygens.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Hallo, lieve vrienden! Het is iets wat je niet kunt zien!
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Cure Track. Probleem Vanwege de vergrijzing neemt de zorgvraag toe en er zijn steeds minder mensen in de zorg actief. Indien er niks gebeurd zal het zorgaanbod.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Zonne-Energie.
Social media.
RFID Groep 10: Beau Bauman Karin Holster Justin Kemp Emir Podgorica
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Dagelijkse gedachten Muziek : Gene Pitney & Marc Almond: Something’s gotten hold of my heart.
Help! Verzuim voorkomen
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Inleiding 2. Wat is de GSM-Deurbel
Zinnen die doen nadenken !
voor familie en vrienden van
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
HC Houten Door: Bas Ophof
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Iedereen gebruikt social media.
Mobiele Telefoons. Corné en Maurice 4FA Informatica 2012/2013.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
NFC Near Field Communication. Wat is NFC NFC = Near Field Communication NFC = Near Field Communication Draadloze communicatie via (radio- frequentie)
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
PUSH … WE COME  Het hipste draadloos communicatiesysteem van 2016 !
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Wa of all risk. Verzekeren is risico… Verschillende soorten verzekeringen. WA: wettelijk aansprakelijk. Je bent verantwoordelijk voor de schade die.
1. Wat is het verschil … 3. Nat van binnen naar buiten …
SCASHEN ALEXANDER KALEBKA 1HB-INF. WAT IS SCASHEN ? Eenvoudig geld overschrijven tussen rekeningen (via twee smartphones?); Geen gedoe met rekeningnummers;
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
NFC Near Field Communication
Mobiele telefoons.
Ondernemingsvormen.
Smartphone/tablet voor beginners
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Transcript van de presentatie:

Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike

inhoud 1.Wat is NFC? 2.Filmpje over de mogelijkheden 3.Voor- en nadelen 4.NFC als marketinginstrument

Wat is NFC? Draadloos communiceren Hoge frequentie op korte afstand Voornamelijk mobiele telefoons

Verschil NFC en Bluetooth NFCBluetooth 0.2 meter10 meter 424 kb/s2,1 mb/s > 0,1 sec6 sec

Passieve en actieve modus Leesmodus: Contact tussen telefoon en batterijloos apparaat Communicatiemodus: contact tussen twee actieve apparaten

Toepassingen Betalen Tickets Informatievoorziening Sleutels Paspoort etc.

Voordelen NFC is goedkoper dan bluetooth (in productie) Je kiest zelf voor welke info je wilt hebben Vervanging van portemonnee (geld, pasjes, sleutels etc) Zelfs te gebruiken in bejaardencentra. Je kunt ontvangen informatie ook verwerken, aanpassen en doorsturen. Dat kon met RFID niet. Veiliger dan je portemonnee. Als je iets kwijt bent, laat je het direct blokkeren: Trusted service manager

Nadelen Kan maar over kleine afstanden info sturen (kan ook voordeel zijn, geen eindeloze info stroom) Als bedrijf wil je eigenlijk je info de wereld in sturen. Hier moet de consument zelf kiezen of hij de info wilt. Er zullen veel mensen sceptisch tegen NFC aankijken. Veel persoonlijke info op 1 apparaat. Niet iedereen heeft behoefte hier aan. Er zal altijd een groepje mensen zijn die voor wil lopen. Alle toestellen moeten aangepast worden op NFC, aanpassingen nemen tijd in beslag.

NFC als marketinginstrument Extra informatie, uitwisselen en opvragen Het is een verlengstuk van bestaande marketingacties Conclusie over NFC als marketinginstrument

Zijn er nog vragen? Bedankt voor jullie aandacht!!