Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden aan het puzzelen zijn om de invulling van de groepen rond te krijgen…
Behoud van kwaliteit in combinatie met krimp Informatieavond 5 oktober 2011
Inhoud 1. Doelen van de avond 2. Waarom dit project? 3. Voorstellen van de projectgroep 4. Wat is het resultaat van het project? 5. Hoe ziet het project eruit? 6. Uw meningen, ideeën en opmerkingen 7. Centrale terugkoppeling
1. Waarom dit project? ‘Kwaliteitsscholen in een vertrouwde omgeving.’ (missie-visie SKO-Mergelland) Onderzoek hoe we kwaliteit kunnen waarborgen, in combinatie met de krimp, rekening houdend met de verwachtingen en wensen van ouders m.b.t. het aanbod op de locaties. Opdracht van het bestuur
2. Voorstellen van de projectgroep Bestuur (opdrachtgever) Christel Koek (lid projectgroep) Vivian Bouwens (lid projectgroep) Sanne Schaffrath (lid projectgroep) Rob Vastbinder (adviseur) Jessica Schuil (projectleider)
3. Wat is het resultaat van het project? Het aanbevelen van een scenario dat het meest voldoet aan de doelstelling: Het zorgt voor kwalitatief goed onderwijs. Het is financieel haalbaar. Het is een lange termijnoplossing (toekomstbestendig). Het wordt gedragen door bestuur, personeel en (toekomstige) ouders en gemeente. Het voorziet in de behoefte van de (toekomstige) clientèle.
4. Hoe ziet het project eruit? September ‘11 September ‘11 Oktober ‘11 November / December ‘11 Januari ‘12 Februari / Maart / April ’12
Opstellen projectplan Bespreken projectplan Projectleider informeert bestuur Bestuur keurt project plan goed September 2011
MR informeren Ouders informeren Werkgroepen samenstellen Werkgroepen stellen scenario’s op Oktober 2011
Scenario’s onderzoeken Beste scenario kiezen Tussen evaluatie November / December 2011
Team informeren MR informeren Ouders informeren Januari 2012
Opzetten stappenplan voor gewenste scenario Stappenplan voorleggen aan bestuur Bestuur keurt stappenplan goed Ouders informeren Februari / Maart / April 2012
5. Uw meningen, ideeën en opmerkingen 1. Individueel: Persoonlijke ideeen, meningen en vragen noteren 2. ‘Rondpraat’: meningen delen 3. Discussie voeren en de 3 belangrijkste opmerkingen in het midden noteren 4. Opmerkingen delen middels ‘Doe mee en vertel’, vragen worden even bewaard. 5. Centraal: Vragen
5. Uw meningen, ideeën en opmerkingen
Wij danken u voor uw belangstelling! Deze PowerPoint is vanaf volgende week terug te vinden op de website van de school.