Hoe verkoop je logopedie? Mieke Wilterdink. Waar zijn wij goed in? Hard werkenHard werken Plannen bedenkenPlannen bedenken Plannen uitwerkenPlannen uitwerken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Ziggo Challenge 2 Ziggo en de Open Samenleving De Nederlandse samenleving is een van de meest open samenlevingen ter wereld. Ziggo gelooft dat de kwaliteit,
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Wie is rijk ? & wie is arm ?.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Men vraagt zich af waarom …??
Sollicitatiegesprek.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Een startersgids voor innovatie
Op weg naar de projectproducten
Een continue vakantiegevoel dankzij Audit & Control
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
27 maart 2008 Durft u in te zetten op onze jeugd?.
IKL project door: Kiki Pappers
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
Bezittelijk voornaamwoord
Functioneel Ontwerp.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Analyseren van spotprenten
NOV Conferentie 7 oktober 2008
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Doelen Soorten vormgeving.
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Mijn antwoord op Gods zegeningen. Sabbat 2 augustus 2014 “Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde.
Deel anders, mijn organisatie
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Zijn we werkelijk anders?!
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Leerdoelen SMART maken
Herhaling Spelling Hoofdstuk 1 en 2 Klas 2A.
Vooronderzoek. Theorie over peuters en kleuters. Visie Sterrenschool. Theorie over de verschillende soorten middelen bijv. Kaleidoscoop.
Solliciteren: wat wil ik?
Men vraagt zich af waarom …
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Pedagogen JGZ/GGD en K- VHT
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
30 mei 2016 Transitie jeugdzorg, sturing gemeente, bijdrage GGD Paul vd velpen Directeur GGD Amsterdam.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Logopedie op de peuterspeelzaal
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
De v- groep houdt in dat op elke maandag en dinsdag speciale oefeningen worden gedaan. Meestal zitten er niet veel kinderen in de v- groep. Als je er.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Freekids Kinderopvang
Welkom Havo 5..
Alle Neuzen Dezelfde Kant Op?
Transcript van de presentatie:

Hoe verkoop je logopedie? Mieke Wilterdink

Waar zijn wij goed in? Hard werkenHard werken Plannen bedenkenPlannen bedenken Plannen uitwerkenPlannen uitwerken UitvoeringUitvoering

Wat nu? Wie wil mijn product hebben?Wie wil mijn product hebben? Wie stelt de vraag waarop we het antwoord al hebben bedacht?Wie stelt de vraag waarop we het antwoord al hebben bedacht? Kortom: hoe verkoop ik de logopedieKortom: hoe verkoop ik de logopedie

Logopedie????????

Logopedie??????? GemeenteGemeente SchoolSchool ConsultatiebureauConsultatiebureau Peuterspeelzaal / KinderdagverblijfPeuterspeelzaal / Kinderdagverblijf BibliotheekBibliotheek Integrale vroeghulp, MEE, BJZIntegrale vroeghulp, MEE, BJZ Jeugdgezondheidszorg (intern)Jeugdgezondheidszorg (intern)

Wie zijn wij om te weten wat de ander wil? Weten we wel met wie we te maken hebben? Wij weten wat we kunnen, maar weet een ander dat ook?

Voorwerk Voorwerk = netwerkenVoorwerk = netwerken Wie zijn wijWie zijn wij Wat vindt de eigen organisatieWat vindt de eigen organisatie Wat vindt het teamWat vindt het team Wat hebben we te biedenWat hebben we te bieden Met wie hebben we te makenMet wie hebben we te maken Wie heeft het voor het zeggenWie heeft het voor het zeggen

Te nemen stappen 1.Wat is je doel als organisatie 2.Met wie heb je te maken 3.Welke ontwikkelingen zijn er gaande? 4.Wat wordt je product 5.Uitvoering

Doel van de eigen organisatie Waar wil je naar toeWaar wil je naar toe Staan alle neuzen dezelfde kant opStaan alle neuzen dezelfde kant op Welke keuzes wil je makenWelke keuzes wil je maken Welke keuzes moeten er gemaaktWelke keuzes moeten er gemaakt Wat zijn consequentiesWat zijn consequenties Welke termijnWelke termijn prioriteitenprioriteiten

B.v. peuterspeelzaalcursus –Waarom wil je cursus geven? –Wat willen we aan de orde stellen? Waarom? –Wat moeten ze leren? –Waarom moet dat? –Wie vindt dat? –Vinden zij dat ook?

Waarom wil je eigenlijk cursus geven? Kies je voor stimuleren of voor vroegsignalering? Waarom? Wat doe je om erachter te komen of dit ook de wens van de leidsters is? Wie beslist wat er gaat gebeuren? Krijgen de leidsters tijd? Is er geld voor scholing? Wie beslist over de inhoud van de cursus?

Inventariseren Met wie heb je te maken?Met wie heb je te maken? Wat zijn wensenWat zijn wensen Wat zijn verwachtingenWat zijn verwachtingen Wat speelt er nog meerWat speelt er nog meer Wat zijn de mogelijkhedenWat zijn de mogelijkheden Op welke termijnOp welke termijn PrioriteitenPrioriteiten

Ontwikkelingen Centra voor Jeugd en GezinCentra voor Jeugd en Gezin Jeugdgezondheidszorg 0-19Jeugdgezondheidszorg 0-19 Logopedisch spreekuurLogopedisch spreekuur Elektronisch kinddossierElektronisch kinddossier FusiesFusies Beschikbare formatieBeschikbare formatie

LOGOPEDIE Wij kennen de logopedieWij kennen de logopedie Wij kennen de mogelijkhedenWij kennen de mogelijkheden Wij weten wat we kunnenWij weten wat we kunnen Wij moeten ons zelf zichtbaar makenWij moeten ons zelf zichtbaar maken

We hebben een prachtig vak met vele mogelijkheden! Het is aan ons om ervoor te zorgen dat we gezien worden!