Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

GAMES in het onderwijs.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft’ Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2.
Bronnen Merle Wissink.
Een lessenserie van drie lessen
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Ho 8: Portfolio.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
E XAMEN SAMENVATTEN 2010 II 1. Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? 2. Hoe ziet de samenvatting eruit?
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Jij hebt ook wat te vertellen!
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Het presenteren van het onderzoek
LES 2. ONDERNEMINGSPLANNEN.. [TUSSENSTAND]
Presentatie Bijeenkomst 1
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Resultaten enquête lager onderwijs De resultaten 1.Steekproef 2.Gamegedrag 3.Gamen en opvoeding 4.Besluit.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Opdrachten en eindopdracht
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
SPAANS Alles op een rijtje. Wat hebben we inmiddels gedaan? Woordenlijst gemaakt van min. 35 ‘dingen’( bioscoop, ziekenhuis etc) Eerst oefenen met willekeurige.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Ben jij je eigen databaas?
Loopbaan en burgerschap les 2
E-learning E-health & Domotica
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
E health, Domotica en E-learning
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
Project gamemarket Les 1.
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Transcript van de presentatie:

Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//

Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving? Lees onderstaand artikel voor-hun-gameverslaving/ voor-hun-gameverslaving/ GAMEN

 Test je gamegedrag gebruik/test-uw-gamegedrag gebruik/test-uw-gamegedrag TEST

 gamen gamen FILM

 Opdracht in drie groepen: maak een presentatie  Benoem welke spelletjes jij kent/speelt  Zoek een aantal internet spelletjes op en laat die zien.  Wat zijn “serious games” en laat ook daar een voorbeeld van zien. SITE

Discussie met de klas: zijn computerspellen goed of slecht voor de ontwikkeling van jongeren met een licht verstandelijke beperking Deel de klas in 3 groepen  Groep 1 zegt dat het goed is  Groep 2 zegt dat het slecht is  Groep 3 is publiek die gaan bepalen wie wint DISCUSSIE

Naam spel of website maker Beoordeeld door Met welk doel hebben de makers dit spel opgezet? Denk hierbij aan een commercieel doel als reclame of educatieve doelen bv taalbevordering Wat valt je op aan de vormgeving van het spel? Denk hierbij aan kleurgebruik, navigatie en overzichtelijkheid. Waar gaat het spel in grote lijnen over? Zou het spel de kinderen aanspreken? Waarom wel of niet? Welke vaardigheden worden geoefend in dit spel? Dit spel is wel of niet geschikt om in te zetten als lesmateriaal omdat: Noem als pedagogisch professional twee punten die volgens jou verbeterd moeten worden in het spel Denk aan: privacybescherming, geweld, vormgeving of gebruiksgemak Verbeterpunt 1: Omdat: Verbeterpunt 2: Omdat: Algemene indruk en beoordeling eindcijfer

 Schrijf jouw persoonlijke eindconclusie op over of gamen goed of slecht is voor de ontwikkeling van jongeren.  Schrijf op welke games jij speelt een waarom. Beoordeel jouw game met behulp van het spel beoordelingsformulier bijlage 3 HUISWERK