Thijs Maessen Wellantcollege MBO Houten Beheersbaar Differentieren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Ict - beleidsplan
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Exact competentie gericht.
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Landbouwbreed Klaaswaal
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Gepersonaliseerd leren
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Uitwisseling Ieper - Gliwice. Index Hoe het begon Bilateraal? Multilateraal? Ons project Help!
Computer Based Testing een ‘rijkere’ vorm van toetsing?
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Het toepassen van bruin papier voor procesbeschrijvingen in workshops
CITOtoetsen! . . En dan? Waarom toetsen we eigenlijk?
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Nieuw studievolgsysteem BISON
23 april 2009 Wellantcollege wisselt uit Eric de Bruin en Elise van Vliet.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Ouderavond LOB 4 VWO 9 oktober 2014.
Pneumatiek Leerlingen maken kennis met de elementaire onderdelen van pneumatiek zoals: Fabricage Cilinders Ventielen.
Ouderavond LOB 4 HAVO 9 oktober 2014.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Workshop evalueren Dcp
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs

Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
Karin van Bakel; Projectleider digitaal toetsen Judith Schep; Functioneel coördinator toetsbureau Digitaal toetsen op de HHs.
Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen 17 juni 2010.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
Deel 7 Wisselen tussen programma’s: geavanceerd Volgende = → toets.
ICT bij NLT Overpeinzingen en ervaringen. NLT NLT met T van Technology in de naam Keuzevak (in ontwikkeling) Aanbieder is LCP (LOP) met vaksteunpunten.
Training SomToday/WikiWijs DINSDAG 24 MEI. Wat doen we vandaag ?  Huiswerk invoeren in SomToday  WikiWijs: toegevoegd aan arrangement, bekijken  Hoe.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 10 Analyses en conclusies.
E-Diagnostiek Open Podium 14 november 2013 Jan Feenstra.
? (Periode-) taak ?.
CLIL: mathématiques.
Docentvaardigheden ICT
Les 2: tijdpad en dedecaan.net
Start digitaal portfolio LOB
Start digitaal portfolio LOB
Vwo 4 – periode
LEZING HERONTWERP DERDE LEERJAAR
Introductie WinToets 5.0 | hoofdstuk 1
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Welkom :-).
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
een aanpak voor differentiëren getalenteerde leerlingen
Toedienen meststoffen
Zorgen voor een succesvol resultaat
27 maart 2019 Sander Kuvener Rob Stienstra
Welkom 27 maart 2019 Nienke Hoffman.
Maurick College mentoren Havo 5.
Transcript van de presentatie:

Thijs Maessen Wellantcollege MBO Houten Beheersbaar Differentieren

Mijn achtergrond vakgebieden bloem, plant, exact Werkgebieden: middenschool met basisstof-hulpstof-verrijkingsstof ILO-LBO MBO met heterogene groepen

Gevolg: Besmetting met individueel werken

ConsequentiesConsequenties -Noodzaak om intern te differentiëren -Eigen leerstof ontwikkelen -Diagnostische MK toetsen maken -Noodzaak om intern te differentiëren -Eigen leerstof ontwikkelen -Diagnostische MK toetsen maken

Nadelen van papieren toetsen: -Nakijken tijdens de les of wachten -Na week is ll alleen geïnteresseerd in de uitslag -Veel administratie en slecht overzicht

Het begin: MK toetsen vertalen naar QMP Toetsen inpakken in Qpack Toetsen op livelink plaatsen Toetsen laten klaarzetten Oplossing kwam 15 jaar geleden - Elektronisch toetsen

De volgende stappen v.b tuincentrum  Zelf toetsen maken in diverse vraagtypes  Inhoud invullen met bedrijfsleven  Zelf publiceren voor leerlingen  Beheren via eigen website

Documenten Website Website Met links naar : Website -Lesbrieven -Antwoorden -Toetsen -BPV-opdrachten -Verwerkingsopdrachten

Documenten -Toetsen in QMP Toetsen in QMPToetsen in QMP -QMP-resultaten QMP-resultaten -AOC-Toetsenbank Leerplan/menulijst AOC-Toetsenbank Leerplan/menulijstAOC-Toetsenbank Leerplan/menulijst -Studieplanner -Studieplanner Studieplanner -Bronnen voor leerlingen Bronnen voor leerlingenBronnen voor leerlingen -Resultaten en cijfers -Resultaten en cijfers Resultaten en cijfersResultaten en cijfers -Go-verklaring Go-verklaring

-Verplichte vakken staan in leerplan -Verplichte vakken als workshops -Leerlingen kiezen de rest -Lesbrieven maken en laten zien -QMP toets wordt 2 x open gezet -Voorwaarde voor PVB bv 30 QMP toetsen met 80% score -Ll’n houden resultaten bij in portfolio -Schaduwadministratie uit Transcript-rapport -V-Verplichte vakken staan in leerplan -V-Verplichte vakken als workshops -L-Leerlingen kiezen de rest -L-Lesbrieven maken en laten zien -Q-QMP toets wordt 2 x open gezet -V-Voorwaarde voor PVB bv 30 QMP toetsen met 80% score -L-Ll’n houden resultaten bij in portfolio -S-Schaduwadministratie uit Transcript-rapport Werkwijze Werkwijze

Ervaring  Overzicht  Rust  Prestatiedrang bij leerlingen  Heterogene groepen geen probleem  Grote groepen geen probleem  Thuis werken

Verbeterpunten  QMP-resultaten overzetten naar eigen systeem  Arrangementen maken  Plaats van publiceren