Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
Advertisements

Het klaslokaal 2.0.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Introductie.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Beoordeling Logboek 1 Module: ______Groepsleden:________ Docent: ______________ Leerjaar: ______________ ________ Wk 1Wk 2Wk 3Wk 4Wk 5Wk 6 Verantwoordelijke.
ORGANISEREN.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Curriculaire spinnenweb
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Lezen: doe het goed voor
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
welkom in de kleutergroep
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Opvoedrelaties B Bijeenkomst 1 : Gezin.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Thema 2 Periode 1 KOP
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
7 december  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Thema Roos van Leary in de klas
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Discussie les 5 Bron afbeelding:
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Communicatie Les1.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Effectief leesonderwijs voor en door docenten Nederlands Jacqueline Evers-Vermeul (UU) José van der Hoeven (CED-groep) Huub van den Bergh (UU) Montessori.
Observeren en rapporteren
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Passend onderwijs.
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Curriculaire spinnenweb
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Consumenten-gedrag Online consument
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Leren leren.
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Samenwerken en communicatie
De start van werkplekleren 2a
Voortplanting en Ontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 4

 Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk

 Uitvoeren van deellessen; medestudenten observeren en feedback geven.  Nabespreking.

- In duo’s: elkaars logboek lezen en bespreken in hoeverre het ABC-model is gerespecteerd. - Plenaire nabespreking

 Stelling: “Communicatie tussen leraar en leerling via MSN, Hyves, Facebook en vergelijkbare media is uit den boze.”  Uitzending Netwerk: 29/online-contact-met-je-leerling 29/online-contact-met-je-leerling nabespreking

 Welke regels vind je dat je als docent in acht moeten nemen in hun contacten met leerlingen?

 “1 klas, 7 docenten”

 Wat ga je morgen doen? Welke opdrachten ga je uitvoeren?

- Je stelt de agenda op voor het overleg met je spd. - Je leest hoofdstuk 6 uit de reader: “De orde in orde vernieuwd”.