4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom
Het product: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria
4 Contextcriteria & 11 groeiaspecten Contextcriteria:Groeiaspecten: Verantwoordelijkheid -rol -verantwoordelijkheid -zelfstandigheid Reikwijdte -publiek -tijdhorizon Complexiteit -werk -procedures -kennis & inzicht Transfer -ambiguïteit -verandervermogen -bereik
Te downloaden producten
Product 1: de waarderingonderlegger
Product 2: 25 competentiebeschrijvingen voor elk van de 11 leerwegen op basis van context en groei
The -game Het onderwijskolomspel Workshop 1 e ronde zaal 14
YOUR MATCH game Workshop 2 de ronde zaal 14
Productdefinitie competentieinstrument Conceptversie dec 2008 Workshop 2 de ronde zaal 11
De website Afsluiting zaal 15/16
Het Programma
Workshops Workshopronde 1: uur**Workshopronde 2: uur 4C-Onderwijskolomspel Zaal 14 (N=30) Perspectief: ontwerp digitaal instrument op basis van 4Cyourway Zaal 11 (N=25) Competenties in gedrag beschreven op BB- en KB-niveau (De Groene Werkplek) Zaal 13 (N=25) 4C-yourmatch: makelaarspel (vraag & aanbod) Zaal 14 (N=30) De Groene Doorstroom Zaal 11 (N= 25) 3*C: competenties in de curricula CAH Zaal 5 (N=30) ARES: registratie en evaluatie competentieontwikkeling Zaal 4 (N= 20) Leren, Loopbaan & Burgerschap: nu toegankelijk via aanpak 4Cyourway Zaal 15/16 (N=140) Thrill (30 minuten) 4C toegepast in Onderwijs- + Toets- + Begeleidingsmodel MBO en VMBO (30 minuten) Zaal 5 (N=30) Workshops Ronde 1 Zaal 14 Zaal 13 Zaal 11 Zaal 4 Zaal 5 Ronde 2 Zaal 11 Zaal 14 Zaal 5 Zaal 15/16
Vragen Paneldiscussie Waar liggen de uitdagingen op de instellingen waar het gaat om doorlopende leerlijnen en begeleiden van groei in competenties? Idem voor het postinitieel onderwijs? Welke bijdrage kan het gebruik van de 4Cyourway taal daaraan leveren, welk probleem zou het op kunnen lossen en/of welke kansen kunnen benut worden? Welke toepassingen zouden daarvoor ontwikkeld moeten worden? Hoe zou u als instellingen daarbij betrokken willen zijn? Panel zaal 15/16
Onderwijskolomspel Bij de borrel Bar Kelder Tegen inlevering badge