4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Advertisements

LOB-middag Haaglanden
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
LEERLIJNEN - ONTWIKKELINGSLIJNEN
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Welkom op de conferentie De gemeente geeft thuis 6 maart 2012.
Taal en rekenen: Barrière in de Entree?
Tweede startbijeenkomst
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Werken aan leerlijnen onderzoekscompetenties in de lerarenopleidingen
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
De Groene Werkplek: praktisch materiaal voor competentieleren
Praktisch meten van competenties op BB-KB en GT niveau
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
GKC-project Ruggengraat
Het Nationaal VMBO congres 2008 Verdiepingsdag 31 januari 2008 Ochtendprogramma Masterclass A De doorlopende leerlijn in het VMBO en MBO Over de theorie.
Leermeesteravond Autoschadetechniek
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Welkom. Henk van den Broek Adjunct sectordirecteur vmbo-pro Presentatie door:
Puberbrein als innovatiekans
Competentiegericht leren vmbo
(LoopbaanOriëntatie en -Begeleiding)
OPLEIDING ONDERWIJSASSISTENT
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
portfolio als competentie-ontwikkelend instrument
Ouderavond Groepsorganisatie
Webquest, een kwestie van gebruiken?
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Training digitale didactiek
Concept examenprogramma
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Toekomstgericht onderwijs
Bovenbouw VMBO Het Montessori Vaklyceum is onderdeel van het Uitdagend VMBO onderwijs VMBO TL3 & VMBO TL4 Diana Blanksma.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
CONFERENTIE ‘4Cyourway’ CONFERENTIE ‘4Cyourway’ 4C Onderwijskolomspel 4C Onderwijskolomspel (introductiespel) (introductiespel) Workshop 16 december 2008.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
De Groene Werkplek Jaap Harreman (Melanchthon Bleiswijk) Bert van Opstal (Midden Brabant College Tilburg) 4Cyourway conferentie De Wageningse Berg Wageningen.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
Het Resultaat: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
De sterkste schakel: de verbinding tussen het vmbo en het mbo Michaela Zwaan, Vakcollege Groep.
Een taal voor het waarderen van competenties (capaciteit) groei, om ‘door te leren’ van vmbo  universiteit Frank de Jong Projectleider Ruggengraat Lector.
1 Suïcidepreventiebeleid VWS: Landelijke agenda suïcidepreventie Gonne Kelder, senior beleidsmedewerker Ministerie VWS 10 september 2014.
Competentieleren met ICT Pedagogisch-didactische uitdaging voor een krachtige leeromgeving Stephen Hargreaves, MA Lector-onderzoeker onderwijsvernieuwing.
Ouderavond groep 7 WELKOM!. Programma Inleiding, doel van deze avond Tijdlijn Het advies Het vooradviesgesprek Het voortgezet onderwijs Vragen.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC.
Evaluatie voortgang Scouting Academy. Resultaten en wat gaan we ermee doen? a.Eerste inkijk in belangrijkste uitkomsten b.Discussie in subgroepen c.Aanbevelingen.
LEREN, LOOPBAAN EN BURGERSCHAP en 4C Conferentie 4C your way 16 december 2008Agnes Jansen AOC Raad Doride de Bruijn Helicon.
LOB in het PTA van het VMBO
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Netwerkmiddag ronde Welkom.
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Inspiratiebijeenkomst
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Keuzedeel ‘beheer en onderhoud van Sportvelden & Golfbanen’
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
WELKOM.
10/04/2019 SOP-eendaagse 15 nov 2018 Docentprofessionalisering d.m.v. werkplekleren ‘To explore the potential of nature to improve the quality of life’
Transcript van de presentatie:

4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom

Het product: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria

4 Contextcriteria & 11 groeiaspecten Contextcriteria:Groeiaspecten: Verantwoordelijkheid -rol -verantwoordelijkheid -zelfstandigheid Reikwijdte -publiek -tijdhorizon Complexiteit -werk -procedures -kennis & inzicht Transfer -ambiguïteit -verandervermogen -bereik

Te downloaden producten

Product 1: de waarderingonderlegger

Product 2: 25 competentiebeschrijvingen voor elk van de 11 leerwegen op basis van context en groei

The -game Het onderwijskolomspel Workshop 1 e ronde zaal 14

YOUR MATCH game Workshop 2 de ronde zaal 14

Productdefinitie competentie­instrument Conceptversie dec 2008 Workshop 2 de ronde zaal 11

De website Afsluiting zaal 15/16

Het Programma

Workshops Workshopronde 1: uur**Workshopronde 2: uur  4C-Onderwijskolomspel  Zaal 14 (N=30)  Perspectief: ontwerp digitaal instrument op basis van 4Cyourway  Zaal 11 (N=25)  Competenties in gedrag beschreven op BB- en KB-niveau (De Groene Werkplek)  Zaal 13 (N=25)  4C-yourmatch: makelaarspel (vraag & aanbod)  Zaal 14 (N=30)  De Groene Doorstroom  Zaal 11 (N= 25)  3*C: competenties in de curricula CAH  Zaal 5 (N=30)  ARES: registratie en evaluatie competentieontwikkeling  Zaal 4 (N= 20)  Leren, Loopbaan & Burgerschap: nu toegankelijk via aanpak 4Cyourway  Zaal 15/16 (N=140)  Thrill (30 minuten)  4C toegepast in Onderwijs- + Toets- + Begeleidingsmodel MBO en VMBO (30 minuten)  Zaal 5 (N=30) Workshops Ronde 1 Zaal 14 Zaal 13 Zaal 11 Zaal 4 Zaal 5 Ronde 2 Zaal 11 Zaal 14 Zaal 5 Zaal 15/16

Vragen Paneldiscussie Waar liggen de uitdagingen op de instellingen waar het gaat om doorlopende leerlijnen en begeleiden van groei in competenties? Idem voor het postinitieel onderwijs? Welke bijdrage kan het gebruik van de 4Cyourway taal daaraan leveren, welk probleem zou het op kunnen lossen en/of welke kansen kunnen benut worden? Welke toepassingen zouden daarvoor ontwikkeld moeten worden? Hoe zou u als instellingen daarbij betrokken willen zijn? Panel zaal 15/16

Onderwijskolomspel Bij de borrel Bar Kelder Tegen inlevering badge