Oudercontactavond Leerjaar 2
Programma plenair deel Openingmw. M.A.A.M. den Elsen-Laus wnd. rector Algemeen drs. H.M. Lelieveld coördinator lj. 2 en 3 Ouderraaddhr. E. Halewijn lid ouderraad Onderzoeks-mw. W. Hollander Vaardighedendocent biologie / science / thema
Nieuwe inzichten? Hersenonderzoek geeft steeds meer inzicht: Hoe leren pubers het best? Waar zijn pubers specifiek goed in? Wat kunnen ze nog niet zo goed? Motivatie: Weten wij pubers te motiveren? Sociale context en welbevinden
15 jarigen kunnen per tijdseenheid meer verwerken dan 12/13 jarigen en leren daarmee efficiënter kunnen duotasken efficiënter in verwerken nieuwe prikkels en in terugzoeken
Het is bekend dat veel leerlingen het de eerste jaren op de middelbare school niet makkelijk hebben: onderpresteren komt veel voor, en nogal wat scholieren stromen af naar een ander schooltype. Vooral voor jongens geldt dit en hun motivatie voor het schoolse leren is gewoonlijk ook niet erg groot.
De scholier ontplooit zich doordat leerkracht en ouder als ‘motor’ optreden…
Hoe zijn ze gestart?
Startdag Vlietland
Begeleiding en communicatie Verandering signaal brandbrief 5 februari“vonkbrief” (na toetsweek 2) 13 mei “brandbrief” (na toetsweek 3) Verder: Jaaragenda op de website voor belangrijke data
Programma plenair deel o.l.v. de mentoren 2A: lokaal 005 –mw. K.F. de Heer 2B: lokaal 006 –mw. S. Jansen MSc 2C: lokaal 007 –dhr. H. Gazendam 2D: lokaal 008 –mw. W. Hollander (vervangt mw. drs. N.H. Kroese) 2E: lokaal 004 –dhr. P.H.J.M. de Beer
Oudercontactavond Leerjaar 2