Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Advertisements

Planning Budgetten Break-even analyse
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
1 Het Watersportverbond. 2 Hoe zit het Verbond in elkaar 440 verenigingen met leden zijn het Watersportverbond Met elkaar vormen wij het Watersportverbond!
Organigram Gemeente Utrecht
Marketing & Communicatie Koning Willem 1 College ‘s-Hertogenbosch.
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
Stuurgroep Juridische dossiers – AXI CM. Stand van zaken Besprekingen in 3 workshops Analyse –Bijna afgerond –Nog een aantal openstaande vragen Configuratie.
Borging van zomerscholen Ton Klein Bijeenkomst zomerscholen 13 oktober 2011.
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
Van concept naar realisatie
Grip op de Omgevingsdienst Midden-Holland
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
Organigram Gemeente Utrecht
Van Harte Welkom in Grou
16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Citymarketing Hilversum 2006
GO!2020 Workshop Hervorming SO. Eerste graad Eerste niveau  Tweede niveau  Derde niveau  Vierde niveau –Viveau.
OKBV project BOEKEN OM NAAR TE KIJKEN : ANTWERPEN 2004 Presentatie themadag OKBN & OKBV Bibliotheken en marketing : inhoud of verpakking ? 20 november.
Voorlichting nieuwe CAO PO
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Algemene Ledenvergadering 12 oktober 2015 Financiële presentatie.
# Voor alle kernen, bedrijventerreinen en buitengebieden Clubkas-actie Clubkas-actie: jaarlijks terugkerende sponsoring 1.
Welkom “Natuurkracht” Oldebroek in De Diamant van Midden-Nederland
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Begroting 2015 Cie. EFTR Bijdrage E. Ruijgers.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Accommodatiebeleid Uitvoering raadsbesluit Bijeenkomst 27 november 2013.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bespreking Plan van aanpak accountantscontrole 2012 Gorinchem, 23 oktober 2012 Rein-Aart van Vugt Chantal Wemmerus.
Stadsmarketing Plan van aanpak Openingen december 2007.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
1 Presentatie 1.Actualisering middelenkader-recessie 2.Gemeente als partner in bestrijding recessie.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Welkom bij onze Algemene Leden Vergadering 18 April 2016.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Governance van de Informatievoorziening bij Saxion
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
Inkoop in het Sociaal Domein Financieel Kader 2016 Presentatie tbv 3 e ronde Ontwikkeltafels inkoop- en subsidie sociaal domein 2016, juni 2015.
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Ondernemersfonds Dinkelland 13 maart Ondernemersfonds Dinkelland Doel en Financiering: 1. Versterken toeristisch-economische positie Ootmarsum-Dinkelland:
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Richtingendocument …in Deventer DEVisie 2020 en 3 economische profielen (samenhang) bestuursopdracht van College B&W Uitvoeringsstrategie en bedrijfsplan.
Verveen.net Agenda Zero Budget Innovation 1.Voorstelrondje 2.Vaststellen definitieve agenda 3.Format van het evenement 4.Bevestigen teamstructuur en leden.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Een museum is géén bedrijf!
Verbeteren inzicht in structureel begrotingssaldo
Financiële evaluatie combinatiefunctionarissen
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Energietransitie Hof Meermansburg
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Hoe staan we ervoor?.
Uitdagingen voor lokale overheden
Begroting FRTC Almere 2018 Voorstellen ontvangen van: - Ledenadministratie - MTB Jeugd en Volwassenen - Toercommissie - Fiets & Geniet - Handbike - PR-
Innovaties Waterschap Vallei en Veluwe
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Regionale Ontwikkelings-maatschappij (ROM) Zuidvleugel
Coalitieverklaring CDA – BT – VHP “Ruimte aan de samenleving”
Algemene Vergadering v.v. Woudrichem
Begroting 2018 Vereniging VvAA.
Planning & control in de gemeente Bunnik
1e Bestuursrapportage 2019 Open Huis 6 juni 2019.
Algemene Vergadering Toerisme Oost-Vlaanderen
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008

Budgetten VVV, Evenementen, Campagnes gemeente 2008 Bezoekers: VVV+Basis Bezoekers: Events Alle domeinen: Campagne Enschede levert op + deelcampagnes Opleveringen Totaalbudget: 3,254 mln 68 (Military, Circusfest.) 150 EZ incid. afdekking overhead StEP 280 DMO subsidie sport- en cult. evenem. 110 DMO incid. 100 DMO incid. Openingsfestival MK EZ basissubsidie StEP =710 (basisbudget) (toerisme) structureel EZ Incl.248 subsidie EZ- evenementen 284 EZ incid. 150 Enschede Werkt incid. 40 Com. incidenteel 1, Com.Openingen 2008 incidenteel 500 Communicatie 150 DMO opening Rozendaal incid. 70 DMO marketing MK incid. 15 DMO opening IJsbaan incid. 120 Roombeek project 1,055 StEP ontvangt van de gemeente in 2008: 817 (EZ basissubsidie) (EZ,incid.) (incid. E’de Werkt) + 40 (incid. Comm.) (Comm. materieel budget Enschede levert op) = 1.450; StEP heeft in 2008 voor evenementen 140 van derden binnengehaald. De totale begroting 2008 van StEP = 2.141; begroot voor personeel 714 en overige bedr. kosten Bedrijven: Marketing/promotie 100 Be good & sell it 100 Promotie acquisitie (oa PROVADA) 200

Budgetten VVV, Evenementen, Campagnes gemeente 2009 Bezoekers: VVV+Basis Bezoekers: Events Alle domeinen: Campagne ‘Vervolg ELO’ Totaalbudget: 3,123 mln. 68 EZ (Military, Circusfestival) 280 DMO 450 DMO cult. topevenement met (inter)nat. allure, incid. 2009, 2010 en EZ basissubsidie * incl.248 subsidie EZ- evenementen (idem 2008) 250 EZ Kadernota 150 EZ E’de Werkt 8 EZ afrondingsverschil Communicatie incidenteel P.M.: 2010, 2011, Communicatie structureel 250 Communicatie Coalitieakkoord Voorstel is StEP in basisbudget te verstrekken voor: EZ-evenementen, de promotie en marketing van deze evenementen, VVV en de personele capaciteit tbv citymarketing. Materieel budget citymarketing is PM Bedrijven: Marketing/promotie 200 EZ (idem 2008) 200

Opbouw exploitatie StEP 2009 TAKENORGANISATIEBASISSUB S. € € TOTAAL Evenementen promotie & publiciteit, VVV 11 fte€ € € Idem + werven sponsoren, arrangementen en marketing 13 fte (incl. personeel citymarketing + reshuffle) € € (afgerond) €

Formatie EP 2008 Directeur / CMO 1 fte Secretariaat/fin.administratie 3 fte Evenementencoördinator 1 fte Evenementenassistent 1 fte Webbeheer agenda UIT-Bureau 1 fte Medewerkers VVV-balie 2 fte Medewerkers marketing & publiciteit 2 fte Totaal11 fte

Formatie EP 2009 Directeur/CMO 1 fte Secretariaat/fin. Adminstratie 3 fte Evenementencoördinator 1 fte Evenementenassistent 1 fte Webmaster 1 fte (gewijzigde functie) Medewerker VVV-balie 1 fte (was 2 fte) Medewerkers marketing & publiciteit 3 fte (was 2 fte) Medewerker sponsoring 1 fte (nieuwe functie) Medewerker perscontacten/arrangementen 1 fte (nieuwe functie) Totaal13 fte

Budgetten afdeling Communicatie Afdeling Communicatie 1,6 mln euro vaste formatie incl. overhead (16,9 fte) –Portefeuilleteam, communicatiemanagement totale portefeuille wethouder/BM. –Team in- en externe Communicatie. Huisstijl, internet, intranet, interne communicatie. –Pool projecten en programma’s: 7 fte die zichzelf moet terugverdienen (6 ton) euro materieel budget. –Budget is volledig dichtverplicht: de mededelingenpagina’s in de Huis-aan-Huis (Wegener), subsidie Enschede FM, het personeelsblad en relatiegeschenken. Geen speelruimte/ontwikkelruimte. Citymarketingbudget – euro structureel