New Commerce Innovatie thema 2008. 13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Wordt klein elektrische vervoer een succes? Jan Schoormans TUDelft/IO.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Het prijs- of marktmechanisme
Over consumenten, gedrag en marketing
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Businesstoepassingen
Outsourcing 21 augustus 2008 Download op:
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Customer service en planvorming
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Business Marketing Management
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Portaal, participatie en Bewonersgroepen Frauke van Iperen 23 februari 2012.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Confidential 1 Trends in ICT J. Bruijning KPN Research 8 juni 2001.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Business Marketing Management
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
Visie & Strategie.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Het optimale design versus de weerbarstige praktijk Prof. Dr. Jan Busschbach
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Stakeholderspresentatie Raamwerk voor ongeveer 12 slides.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Een goed product maken is niet genoeg …
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Welkom VWO 5..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Online Marketing voor het MBO
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

New Commerce Innovatie thema 2008

13 februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder dit thema behandelen? Wat is de relevantie van dit thema? 2. Belangrijkste trends met betrekking tot dit thema. · Hoe is dit thema in de loop der jaren geëvolueerd? · Wat zijn relevante maatschappelijke, economische en technologische trends? · Zijn er momenteel specifieke uitdagingen, behoeftes of kansen? Hoe kunnen we daarop inspelen? 3. Toekomstvisie. · Verwachten we nieuwe toepassingen of nieuwe ontwikkelingen? Wat is onze visie hierop?

13 februari Omschrijving van het thema Handel tussen mensen en bedrijven is van alle tijden. In de loop van de tijd heeft er een behoorlijk ontwikkeling plaatsgevonden. Zo kunnen we ook aankopen doen via internet en is ook m-commerce sterk in opkomt. Hoe zullen deze ontwikkelingen verder gaan? Welke randvoorwaarden dienen dan ingevuld te worden? En is ieder kanaal gelijkwaardig en vervangbaar ten opzichte van elkaar? N°3

13 februari Belangrijkste trends rondom New Commerce Ontwikkeling: Fysieke verkoop Start met marktkraampjes en later ontwikkeling naar winkels. (C2C > B2C en B2B) Nu naast Point of Sale ook vendingmachines etc. Verkoop op afstand (Postorder) Verkoop met TV of catalogus als informatiekanaal. Bestelling en betaling nog via ander kanaal. eCommerce Ook weer C2C markt. Bestelling en betaling via internet. mCommerce ipTV Commerce Bestellen en betalen via TV. Fysieke verkoop Traditioneel kanaal met nieuwe vormen van verkoop: narrowcasting etc. N°4

13 februari 2008 Model plus jaartallen en randvoorwaarden toevoegen. N°5

13 februari Wat is de behoefte van de consument? Wat wil de consument ten aanzien van de diverse kanalen? Op welk moment en via welk kanaal? Keuze zal vooral gebaseerd worden op de behoefte van aankoop of informatie. Aankoop: Impulsaankopen zoals CD’s, Concertkaartjes Informatie: Producten waarvoor consument nog onderzoek wil doen zoals Reizen en verzekeringen. N°6

13 februari Wat is bepalend voor ontwikkeling kanaal? Invulling randvoorwaarden: -Aanbod voor klant / product aanbod -Betaling -Levering 4p’s? N°7

13 februari Ontwikkeling rondom New Commerce Multichannel / Crossmediaal (fysiek en virtuele wereld gaan in elkaar over) a.Experience van kanalen (dus ook bestellen, betalen etc.) zoveel mogelijk gelijk b.Verschillende behoeften en verschillende productcategorieen over de verschillende kanalen verdelen. Onderzoek: Wat werkt wel qua kanaal en product en wat niet? Bijv. Billboard en aankoop of Billboard en informatie opvragen. N°8

13 februari Trends in relatie tot New Commerce Consumenten: -Online Oxygen -Multichannel / Crossmediaal (diverse devices naast elkaar gebruiken) -Geen merkentrouw -In control zijn -Maatwerk voor standaard prijs / zelf invloed uitoefenen: CoCreate Business: -Totaalbeleving van het merk -Loyalty door belonen -Positie in markt behouden (eventueel door nieuwe business) N°9

13 februari Toekomstvisie Verder ontwikkelen kanalen mCommerce etc. en invulling van benodigde randvoorwaarden. Steeds meer diverse kanalen naast elkaar te gebruiken. Erg belangrijk voor business om deze dan ook efficient en effectief in te kunnen zetten! N°10

13 februari 2008 Verder uitwerking -Voorbeelden van bedrijven en kanalen, bedrijven die alleen op internet zitten en bedrijven die later ook fysiek gaan -Nieuwe business die ontstaat door nieuwe kanalen, zoals Google -Hoe bestaande business met new commerce invullen? Extreme voorbeelden. -Hoe gaan van oorsprong fysieke bedrijven om met internet? Voorbeeld digitenne / KPN Acties: Chris randvoorwaarden invullen, 4 p’s? Arlette model kanaalontwikkeling Beide: Voorbeelden N°11