Via coalities bruggen slaan met de campus Netwerkbijeenkomst Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland,
Inleiding en Context Universiteit Gent Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen Afstudeerrichting orthopedagogiek Disability Studies als één van de invalshoeken Sinds 1999 Visitatiecommissie ‘reflective practitioner’
Coalities en Campus: een spanningsveld Toegestuurde tekst in het Engels De DS onderzoeksgroep en de metafoor van de tafel (Ouders voor Inclusie + Onze Nieuwe Toekomst) Coalitie is een ‘…tijdelijk samenkomen van te onderscheiden en verschillende delen die een (nieuwe) eenheid vormen waarbinnen ze hun eigen identiteit kunnen behouden…’ De laptop onderzoeker
Campus Twee bewegingen Twee centraal staande acties: 1.Anti-essentialisme : we creëren een hybride ruimte waar ‘botsende’ kennis en discoursen elkaar ontmoeten en beïnvloeden 2.Retroductie: inductief werken en deductief werken (in Gent ‘Sociale interpretaties’: embodiment, disability identity, mensenrechtenperspectief, different cultures, disability culture, sociale model analayse,…)
Disability Studies als basiskamp Voor sommige studenten (we zien na de opbouw ongeveer 1/3 in dit basiskamp verblijven) Wat is ‘professionele expertise’? Welke rol(len) wil ik vervullen?
Ingangen Co-teaching De reflective practitioner en de perfecte chaos van het leven Je pense donc je suis we learn/work, so we are (communities of practice) Pedagogiek is Politiek
Illustraties What do you think?? onderzoek voor Unicef Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs Onderzoek schoolweigeringen Ouders voor Inclusie Onderzoek Mensenrechten Onze Nieuwe Toekomst Senseo ondersteuning